خروج پروژه آزاد راه قائمشهر به ساری از توقف/ پایه گذاری راه آهن برقی تهران -شمال با برآورد 4 میلیارد یورو
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمد اسلامی ورنامخواستی در حاشیه نشست با بانک صنعت و معدن جهت توسعه ریلی استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای پیگیری پروژههای اصلی و تعیین کنندهای که موجب توسعه استان میشود جلسهای با راه آهن ایران و سایر مسؤولان بانک صنعت و معدن برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن یکی از بانکهای مؤثر بوده که با استفاده از منابع صندوق ملی به عنوان بانک عامل است، افزود: این بانک در سالهای اخیر توانسته نقش کلیدی در توسعه خطوط راه آهن ایجاد کند که مازندران تاکنون از این فرصت استفاده نکرده است.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: در این جلسه تفاهم، کارگروه مشترک ایجاد شده است تا این کارگروه مشترک بتواند مدل مالی این پروژه که برآورد اولیه آن 4 میلیارد یورو است تعریف و تعیین کند تا بتوانیم راه آهن برقی سریعالسیر تهران، شمال را پایهگذاری کنیم.
این مسؤول با بیان اینکه قطار حومهای نیز به صورت قطار اتوبوسی بین شهرهای بابل، قائمشهر و ساری نیز راهاندازی میشود، یادآور شد: خط دوم در حاشیه خط جدید شروع می شود تا بتوانیم بار سنگین ترافیکی را از شهرهای پرتردد استان برداریم و در گام تکمیلی این خط از بابل به آمل متصل میشود.
اسلامی در پایان تصریح کرد: در این جلسه همچنین تفاهم شد تا آزاد راه قائمشهر ـ ساری که پروژه آن در سال 94 تعریف شد و متوقف بوده است، منابع مالی در نظر گرفته و این پروژه نیز شروع شود.