خبرهای داغ:
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان با مطلوب دانستن وضعیت شهرستان همدان در خصوص مبارزه با مواد مخدر گفت: اقدامات مؤثر و کارسازی در این حوزه صورت گرفته به طوری که شاهد کاهش مصرف مواد در شهرستان هستیم.
کد خبر: ۹۰۰۹۹۴۱
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸

وضعیت شهرستان همدان در مبارزه با مواد مخدر مطلوب استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی اصغر ناظری‌پور امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان ضمن پسندیده دانستن امر مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: موضوع مبارزه با مواد مخدر یک وظیفه انسانی، اخلاقی  و اسلامی است.

وی با مطلوب دانستن وضعیت شهرستان همدان در خصوص مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: اقدامات مؤثر و کارسازی در این حوزه صورت گرفته به طوری که شاهد کاهش مصرف مواد در  شهرستان هستیم اما با این وجود، ما وجود مشکلات در  این حوزه را کتمان نمی‌کنیم چراکه مشکلات پیداست و در سطح کشور و استان این مبارزات ادامه دارد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان در واکنش به اظهارات و برخورد علی فتحی نائب رئیس شورای شهر همدان در این خصوص که وضعیت شهرستان و کشور از نظر مواد مخدر بسیار آشفته و تاسف بار است، گفت: اعتیاد یک پدیده اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است و شخصی که ادعا می‌کند باید هیچ معتادی در کشور وجود نداشته باشد حرف صحیحی نیست.

وی اضافه کرد: ایشان به عنوان فردی منتخب از سوی مردم اگر از مشکلات مردم این چنین دفاع کند قطعا کارساز نیست و به جای این برخورد لازم بود برنامه‌ها و اقدامات شورای شهر در خصوص مبارزه با مواد مخدر  را بیان می‌کرد.

ناظری‌پور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: مصرف شیشه در شهرستان همدان به خصوص در قشر بانوان  بسیار کاهش یافته است.

وی  با بیان اینکه مصرف‌کنندگان شیشه در همدان از مواد به عنوان درمان استفاده می‌کردند، گفت: متاسفانه تبلیغات در این زمینه کارساز بود در صورتی که مردم از آثار و تبعات مخرب آن اطلاعی نداشتند که با آموزش‌های صورت گرفته در این خصوص شاهد کاهش مصرف شیشه در شهرستان هستیم.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان با اشاره به اینکه با وجود آموزش‌های صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر همچنان مصرف مواد را شاهد هستیم تاکید کرد: اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه آموزش و پیشگیری بسیار جدی و کارساز بوده و همه دستگاه‌ها در این زمینه دخیل بودند.

وی با تاکید بر نقش سازمان‌های مردم نهاد در اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: خوشبختانه ما از ابتدای سال هیچ شکایتی در خصوص مصرف مواد در تفریحگاه‌ها نداشتیم.

‌ناظری‌پور با بیان اینکه همدان جزء آلوده‌ترین شهرهای کشور در  امر مواد مخدر بود، گفت: با اقدامات فرهنگی پیشگیرانه و مقابله‌ای  صورت گرفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر در شهرستان همدان، خوشبختانه شاهد وضعیت مطلوبی در این خصوص هستیم و  به رده متوسط کشوری در زمینه بروز اعتیاد رسیده‌ایم.

وی با اشاره به آمار مرگ 3 هزار نفر در سال بر اثر مصرف مواد مخدر در کشور افزود: اینکه آقای فتحی اظهار می‌کند  مرگ 3 هزار نفر در اثر مصرف مواد تاسف بار است باید به این دقت کرد در شرایطی که جمعیت کشور بسیار کمتر از وضعیت موجود بود تعداد مرگ و میر بر اثر این موضوع 3 هزار نفر بود و اگر افزایش جمعیت کشور را نیز در نظر بگیریم وضعیت بسیار مطلوب شده است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری همدان نیز در واکنش به این اظهار آقای فتحی که آمار دقیقی از وجود معتادین نداریم و اوضاع بسیار خراب و نگران کننده است، بیان کرد:  ایشان ادعا می کنند که آماری از وجود معتادین نداریم جای سوال است که چگونه بدون آمار اظهار می‌کند وضعیت آشفته و نگران کننده است!

وی اضافه کرد: اگر در مکانی شاهد مصرف مواد هستیم، نباید مصرف موادمخدر در یک مجموعه را به کل جمعیت استان تعمیم داد و همه را زیر سوال برد.

ناظری پور یادآور شد : وضعیت مصرف ماده مخدر گُل نیز در استان رو به کاهش است و ماده مخدر دستمال ماده تازه ای نیست بلکه همان حشیش است که به شکل کاغذ تغییر شکل داده است.

وی ضمن درخواست از آموزش و پرورش در امر آموزش در حوزه مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: این اطمینان را به مردم و رسانه‌ها می‌دهم که وضعیت شهرستان همدان از نظر مواد مخدر نگران‌کننده نیست و نهادها و دستگاه‌ها در تلاش هستند و اقدامات موثری صورت گرفته است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات