مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه لردگان گفت: استفاده خارج از حد متعارف از اینترنت موجب ایجاد وابستگی شدید روانی و فکری شده و بتدریج کاربر عادت می‌کند که به یک فضای غیر واقعی پناه ببرد.
کد خبر: ۹۰۱۴۱۹۵
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام سید مهران کریم پور در نشست بصیرتی با موضوع تهدیدات فضای مجازی که به همت بسیج دانش آموزی لردگان در سالن اجتماعات دبیرستان حضرت زینب (س) لردگان برگزار شد، با گرامیداشت اعیاد شعبانیه و تبریک هفته معلم و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه با اشاره به فعالیت های دشمنان در جنگ نرم در کنار جنگ اقتصادی اظهار کرد: دشمن در جنگ نرم با ابزار ماهواره و شبکه‌های اجتماعی تلاش دارند سبک زندگی اسلامی را تغییر دهند و در این مسیر نیز به موفقیت‌هایی دست یافته اند.
وی افزود: فضای مجازی بستری است برای انتقال آزاد اطلاعات از همه اقسام بدون رده بندی و شرایط سنی و این باعث می‌شود که خود تهدیدی برای همه نسل‌ها باشد.
 این مقام مسئول خاطر نشان کرد: تلاش دشمنان از ایجاد فضای مجازی مشغول کردن جامعه و ارائه خوراک از این طریق و تلاش در جهت تغییر ذائقه مخاطبین است و در این مسیر آن‌ها تلاش گسترده‌ای را ایجاد کرده اند.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی بیشترین استفاده اینترنتی جوانان و نوجوانان در دنیا و از جمله ایران، در سایت‌های ضد اخلاقی صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام کریم پور با بیان اینکه آسیب‌های ناشی از اعتیاد به اینترنت در میان نسل جوان کشور روز به روز ابعاد وسیع‌تری به خود می‌گیرد گفت: انزوا طلبی، دوری از گروه دوستان و فامیل، خودکشی اینترنتی، سرقت اینترتی، گرایش به سمت فضای تخیلی به صورت افراطی و فاصله گرفتن از واقعیت‌های جامعه و عدم سازگاری به آنها، پرسه زدن در سایت‌های بشدت غیر اخلاقی و ضد ارزشی و بویژه به چالش کشیدن هویت جوانان و نوجوانان در ابعاد جنسی، فکری، اخلاقی و دینی از جمله مهمترین آسیب‌های پدیده اینترنت است که امروز دیگر آن را بیشتر به عنوان اعتیاد مدرن می‌شناسند.
وی ادامه داد: استفاده خارج از حد متعارف از اینترنت موجب ایجاد وابستگی شدید روانی و فکری شده و بتدریج کاربر عادت می‌کند که به یک فضای غیر واقعی پناه برده و زندگی کند و این اعتیاد خود مقدمه آسیب‌های روانی، چون افسردگی، انزوا، افت تحصیلی و مشکلات شغلی و معیشتی و ... می‌شود که خود زنگ خطر را برای همگان به صدا در می‌آورد.
این کارشناس مسایل دینی و مذهبی با اشاره به ترویج فرقه‌های به ظاهر معنوی و نجات بخش و در واقع دروغین در فضای مجازی اضافه کرد: امروزه اینترنت به عنوان بزرگترین سامانه‌ای که تاکنون به دست انسان طراحی، مهندسی و اجرا شده است، از جمله مهمترین رسانه‌های فراگیر و در دسترس دنیای کنونی محسوب می‌شود که چشم پوشی از قدرت و تاثیرگذاری آن، توسعه یک کشور را ناممکن می‌کند.

ارسال نظرات