روز گذشته؛

امام جمعه تبریز از استاد شریفی؛ هنرمند برجسنه تبریزی دیدار کرد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه مردمی تبریز، در پی کسالت استاد مرتضی شریفی، هنرمند برجسته، متعهد، ارزشی و انقلابی با حضور در منزل وی جویای احوالشان شد.
کد خبر: ۹۰۲۱۸۶۷
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، حجت الاسلام  سید محمد علی آل هاشم ضمن آرزوی سلامتی برای استاد شریفی، گفت: عیادت از این استاد پیشکسوت دو جنبه دارد؛ اول اینکه به خود استاد از ایام قدیم که در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بودند، ارادت داریم و دوم اینکه تکریم هنرمندان متعهد، در واقع تکریم از هنر انقلاب، مقام هنر و هنرمند است.

وی در این دیدار لوح تقدیری به استاد مرتضی شریفی به پاس قدردانی زحمات چندین ساله شان در حوزه هنری اهدا و از جایگاه شایسته و ویژه این هنرمند در عرصه فرهنگ و هنر استان قدردانی کرد.

 استاد مرتضی شریفی از نقاشان سوررئالیست متولد 1318 تبریز بوده و از هنرمندان برجسته، متعهد و ارزشی و انقلابی حوزه هنری استان بوده و گام های موثری را در راستای اشاعه هنر دینی و انقلابی برداشته است. وی بیش از 30 سال مدرس هنر نقاشی بوده و عضو هیئت مؤسس انجمن هنرهای تجسمی استان و داوری جشنواره متعدد هنرهای تجسمی را بر عهده داشته است.
لازم به ذکر است استاد شریفی همکار حوزه هنری استان در دهه های 60- 70 مسئولیت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی را عهده دار بودند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار