مدیر جهاد کشاورزی میانه گفت: در راستای اصلاح الگوی کشت و توسعه گیاهان دارویی با نیاز آبی کم و ایجاد اشتغال جدید، 25 هزار اصله نهال گل محمدی با یارانه پرداختی 125 میلیون ریال در سال جاری بین کشاورزان شهرستان توزیع و برداشت این محصول نیز آغاز شده است.
کد خبر: ۹۰۲۱۹۲۱
|
۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، جلال رحیم زاده از کاشت نهال گل محمدی در هشت هکتار از مزارع شهرستان میانه در سال زراعی جاری خبر داد و افزود: با اجرای این طرح اراضی زیر کشت گل محمدی شهرستان به 61 هکتار افزایش یافت که از این مقدار 42هکتار به صورت حاشیه باغات و 19 هکتار به صورت مزرعه کشت شده است.
وی اضافه کرد‌: پیش بینی می شود با بارور شدن سطح باغات گل محمدی شهرستان، تولید گل محمدی در سال های آتی به 244 تن برسد.
رحیم زاده با بیان اینکه کشت گیاهانی با نیاز آبی کم و همچنین گیاهان دارویی یکی از اهداف سازمان جهاد کشاورزی است به ‌ضرورت ترویج و توسعه کشت این گیاهان تاکید کرد.
مدیر جهاد کشاورزی میانه ترویج کاشت گیاهان دارویی را یکی از راه‌های مؤثر ایجاد اشتغال دانست و اظهار کرد: توسعه کشت گیاهان دارویی به دلیل خواص و قدمت زیادی که دارند می‌تواند تأثیر خوبی در اشتغال و درآمدزایی داشته باشد.
وی افزود: گل محمدی با توجه به ماندگاری بالایی که در رشد و نمو دارد می‌تواند در اقتصاد کشاورزان مفید واقع شود.
رحیم زاده گل محمدی را گیاهی مقاوم در برابر خشکی و کم‌آبی معرفی کرد و گفت: خوشبختانه بازار مصرف گل محمدی در اغلب مناطق کشور و همچنین شهرستان فراهم است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها