مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث غیرعمد، سرطان و بیماری‌های دستگاه تنفسی ۴ عامل مهم مرگ و میر در استان بوشهر به شمار می‌روند.
کد خبر: ۹۰۲۲۸۹۷
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵
بیماری‌های قلبی و حوادث غیرعمد مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در استان بوشهر استبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، کیومرث صالحی‌نیا ظهر امروز در نشست وضعیت وقایع چهار گانه در استان بوشهر با اشاره به جمعیت این استان اظهار داشت: جمعیت استان بوشهر مطابق سرشمارس سال ۹۵ یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۴۰۰ نفر است و نسبت جمعیت به مساحت استان نیز ۵۱.۳۶ در هر کیلومتر مربع است.

وی افزود: با توجه به ولادت و فوت که در سال ۹۶ به وقوع پیوسته پیش‌بینی می‌کنیم جمعیت استان در ابتدای سال ۹۷ با احتساب اتباع خارجی ساکن در استان یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۲۸۰ نفر باشد.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه اکنون در ۲۱ اداره و نمایندگی خدمات سجلی ارائه می‌شود تصریح کرد: در ۲۱ دفتر پیشخوان شهری، ۱۰ دفتر پستی و ۷ ایستگاه سیار خدمات لازم سجلی برای مردم استان در حوزه ثبت وقایع و تعویض کارت ملی و شناسنامه و سایر خدمات هویتی انجام می‌شود.

وی گفت: ثبت به موقع ولادت و فوت و ازدواج و طلاق امری مهم است که موجب برنامه‌ریزی دقیق‌تر مسئولان می‌شود.

صالحی‌نیا به مهم‌ترین عوامل ثبت خارج از مهلت قانونی اشاره کرد و افزود: عدم صدور گواهی ولادت در بیمارستان، عدم اعلام به موقع واقعه ولادت در بیمارستان و عدم اعلام به موقع ولادت در خانه‌های بهداشت از مهم‌ترین عوامل در ثبت خارج از مهلت قانونی ولادت در استان است.

وی به مهم‌ترین عوامل ثبت خارج از مهلت وقایع فوت نیز اشاره کرد و گفت: عدم همکاری دهیاری‌ها در اعلام به موقع و عدم همکاری خانه‌های بهداشت در اعلام به موقع وفات از جمله این عوامل است.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر، بیماری‌های قلبی و حوادث غیر عمد را مهم‌ترین عوامل مرگ و میر در استان برشمرد و خاطر نشان کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث غیر عمد، سرطان و بیماری‌های دستگاه تنفسی چهار عامل مهم مرگ و میر در استان به شمار می‌روند.

صالحی‌نیا با بیان اینکه ۴۰ درصد از وفات‌های ثبت شده در استان به افراد ۷۵ سال به بالا تعلق دارد بیان کرد: در سال ۹۶ تعداد ۲۱ هزار و ۷۶۱ نفر در استان متولد شدند و ۴ هزار و ۳۴۵ نفر نیز در استان فوت کردند و بر این اساس بیش از ۱۷ هزار نفر به جمعیت استان اضافه شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات