مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شاهرود:
هر جا که چهره انسان و حیوان به صورت مجسمه باشد ملائکه ورود پیدا نمیکنند
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شاهرود گفت: هر جایی که صورت انسان و حیوان به صورت مجسمه باشد ملائکه ورود پیدا نمیکنند و اثر وضعی دارند و هر چه مجسمه کاملتر و بزرکگتر باشد اثرش بیشتر است و هر چه مجسمه ناقصتر باشد اثرش کمتر است.
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام سیدجواد میرشفیعی در گردهمایی فرماندهان پایگاههای حوزه بسیج جامعه زنان صدیقه کبری (س) در حسینیه شهدا کانون جوانان بسیج شاهرود با موضوع شیطان و جن با بیان اینکه اگر جن در وجود ما رخنه کند شاید حالت دیوانگی به ما دست میدهد افزود: مجسمه ذیروح یعنی مجسمه انسان و حیوان ساختش حرام است و نگهداری و خرید و فروش آن کراهت دارد و همچنین مجسمه اسب و فیل یا انسان.
وی با مطرح کردن این سوال که چرا مردم در زمان جاهلیت بت میپرستیدند؟ خاطر نشان کرد: علت این بود که برایشان فایده مادی داشت و این کار را انجام میدادند و اولین بتی که وارد کعبه شد بت هبل بود و جنسش از عقیق بود که در کتاب بحارالانوار جلد ۳ صفحه ۲۹۱ بدان اشاره شده است.
شریفی با اشاره به روایتی تصریح کرد: روزی پیامبراکرم (ص) به امیرالمومنین فرمود: از کوه ابوقیس بالا برو و هر کس را دیدی گردن بزن و حضرت علی (ع) بیان میفرماید همین کار را کردم و همین که گردنش را زدم صدای وحشتناکی شنیدم که بعد پیامبر به ایشان فرمود: تو بت لات و عزی را کشتی و این دو بت بی اثر شدند، چون جن در آنها وارد میشد.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شاهرود گفت: بت ذیروح منادی است برای ارتباط با جن و شیاطین و هر جایی که صورت انسان و حیوان به صورت مجسمه باشد ملائکه ورود پیدا نمیکنند و اثر وضعی دارند و هر چه مجسمه کاملتر و بزرکگتر باشد اثرش بیشتر است و هر چه مجسمه ناقصتر باشد اثرش کمتر است.
وی ادامه داد: اگر عروسک در اتاق ثابت باشد جن در آن عروسک وارد میشود و این اثر وضعی دارد و رنگ تلفیقی سیاه و سفید نمادی از شیطان است و صفحه شطرنج که سیاه و سفید است ابزاری است؛ مثلاً مجسمه ذیروح را کسی که میخواهد جن را احضار کند صفحه شطرنج را میگذارد و جن ظاهر میکند و نگهداشتن شطرنج کفر است و اثر وضعی دارد.
میرشفیعی با اشاره به حدیثی از مولا علی (ع) بیان کرد: حضرت امیر در حدیثی بیان میکند به ۶ شخص سلام نکنید که یکی از آنها کسی است که شطرنج بازی میکند چرا که مجسمههای آن اثر وضعی دارد.
وی ادامه داد: تمرکز روی صفحه سیاه و سفید سبب میشود که جنیان به ما نزدیک شوند و سفیدی نماد نورانیت و سیاهی رنگ تاریکی است و نماد شیطان است و تلفیق اینها کنار هم نمادش شرک، نور و تاریکی است و گاو و زنبور با دیدن صفحه شطرنج عصبانی میشوند.
وی با مطرح کردن این سوال که چرا مردم در زمان جاهلیت بت میپرستیدند؟ خاطر نشان کرد: علت این بود که برایشان فایده مادی داشت و این کار را انجام میدادند و اولین بتی که وارد کعبه شد بت هبل بود و جنسش از عقیق بود که در کتاب بحارالانوار جلد ۳ صفحه ۲۹۱ بدان اشاره شده است.
شریفی با اشاره به روایتی تصریح کرد: روزی پیامبراکرم (ص) به امیرالمومنین فرمود: از کوه ابوقیس بالا برو و هر کس را دیدی گردن بزن و حضرت علی (ع) بیان میفرماید همین کار را کردم و همین که گردنش را زدم صدای وحشتناکی شنیدم که بعد پیامبر به ایشان فرمود: تو بت لات و عزی را کشتی و این دو بت بی اثر شدند، چون جن در آنها وارد میشد.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه شاهرود گفت: بت ذیروح منادی است برای ارتباط با جن و شیاطین و هر جایی که صورت انسان و حیوان به صورت مجسمه باشد ملائکه ورود پیدا نمیکنند و اثر وضعی دارند و هر چه مجسمه کاملتر و بزرکگتر باشد اثرش بیشتر است و هر چه مجسمه ناقصتر باشد اثرش کمتر است.
وی ادامه داد: اگر عروسک در اتاق ثابت باشد جن در آن عروسک وارد میشود و این اثر وضعی دارد و رنگ تلفیقی سیاه و سفید نمادی از شیطان است و صفحه شطرنج که سیاه و سفید است ابزاری است؛ مثلاً مجسمه ذیروح را کسی که میخواهد جن را احضار کند صفحه شطرنج را میگذارد و جن ظاهر میکند و نگهداشتن شطرنج کفر است و اثر وضعی دارد.
میرشفیعی با اشاره به حدیثی از مولا علی (ع) بیان کرد: حضرت امیر در حدیثی بیان میکند به ۶ شخص سلام نکنید که یکی از آنها کسی است که شطرنج بازی میکند چرا که مجسمههای آن اثر وضعی دارد.
وی ادامه داد: تمرکز روی صفحه سیاه و سفید سبب میشود که جنیان به ما نزدیک شوند و سفیدی نماد نورانیت و سیاهی رنگ تاریکی است و نماد شیطان است و تلفیق اینها کنار هم نمادش شرک، نور و تاریکی است و گاو و زنبور با دیدن صفحه شطرنج عصبانی میشوند.
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار