خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

تفسیر قرآن بازگشایی معانی و تعابیر الهی در حد وسع بشر است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: تفسیر مبنای بازگشایی از تعابیر و معانی الهی در حد وسع بشر یا همان مفسر قرآن است و البته کسی جز معصوم نمی‌تواند تفسیر واقعی قرآن را اراده کند.
کد خبر: ۹۰۲۹۹۰۲
|
۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳

تفسیرقرآن، بازگشایی معانی و تعابیر الهی در حد وسع بشر استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام ملیحی در جلسه تفسیر قرآن کریم کارکنان تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان ضمن بیان دلایل و روش‌های تفسیر قرآن کریم اظهار داشت: بسیاری از ما در کلاس‌های تفسیر حاضر شده‌ایم اما برداشت صحیحی از معنی و منظور تفسیر آیات الهی نداریم.

وی افزود: تفسیر مبنای بازگشایی از تعابیر و معانی الهی در حد وسع بشر یا همان مفسر قرآن است و البته کسی جز معصوم نمی‌تواند تفسیر واقعی قرآن را اراده کند.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: قرآن به عنوان بزرگ‌ترین معجزه پیامبر(ص) دارای ثقل و سنگینی فوق العاده‌ای ست که ذهن هیچ بشری نمی‌تواند آن را کامل فهم کند چه رسد به اینکه مثل آن را بیاورد.

وی حضور در جلسات تفسیر را از برکات و توفیقات الهی دانست و اظهار داشت: باید با شوق و انگیزه به سوی درک و فهم منظور آیات الهی بشتابیم.

ملیحی همچنین با دعوت به مطالعه تفسیر قرآن گفت: برای بعضی از این تفاسیر ده‌ها سال رنج کشیده شده است و باید از این منابع سرشار و غنی استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات