رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر عنوان کرد

ایجاد مرکز کشت بافت یکی از دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی ملایر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ملایر به اقدام علمی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در راستای حمایت از ایده‌های نخبگان در سطوح مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردها و اقدامات ارزشمند این دانشگاه ایجاد مرکز کشت بافت در این دانشگاه بوده است.
کد خبر: ۹۰۳۲۰۸۳
|
۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

ایجاد مرکز کشت بافت یکی از دستاوردهای ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی ملایربه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، دکتر عباس ملک حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است دانشگاه آزاد موتور توسعه شهر باشد، اظهار داشت: هرکس دارای  فکر، اندیشه و ایده‌ای است که می‌توان از آن به شغل و معیشتی رسید و کارآفرینی کرد، دانشگاه آزاداسلامی تا رسیدن به نتیجه مطلوب حاضر به همکاری است.

وی افزود: درب‌های دانشگاه به روی همه اقشار جامعه باز است و ما آمادگی کمک به هر کس با داشتن هر فن و تکنولوژی را داریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با اشاره به اینکه تعداد اساتید این دانشگاه 100 استاد و کادر اداری و پرسنلی این دانشگاه نیز 140 نفر است، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر دستاوردهای خوبی را در حوزه‌های مختلف داشته است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد ملایر از سال گذشته گفت: ساختمان خاتم انبیا(ص) در 7 هزار متر مربع با 23 هکتار زمین سال‌ها بود که به صورت مسکوت باقی مانده بود که طی یک پرسه کوتاه زمانی با پیگیری مسئولان و نمایندگان ملایر اقدام به راه‌اندازی این دانشکده کردیم.

ملک حسینی با بیان اینکه حدود 5 هزار و 400 میلیون تومان برای تجهیزات و حدود 500 میلیون تومان نیز برای ادامه ساختمان این دانشکده هزینه شد، افزود: در بهمن ماه سال گذشته 40 دانشجو در دو رشته در این دانشکده پذیرش شدند که امسال نیز دو رشته دیگر به این دانشکده اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه این دانشکده ظرفیت حدود 5 هزار دانشجو را در سال‌های آتی دارد، گفت: این دانشکده می‌تواند با ظرفیت‌های بالایی که دارد در آینده نزدیک در بسیاری از رشته‌های علوم پزشکی دانشجو بپذیرد که با توجه به مجوزهای وزارت علوم باید بتوانیم در سال‌های آتی مجوز جذب دانشجو در رشته‌های مختلف را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه در حال حاضر نیز این دانشکده از نظر تجهیزات آزمایشگاهی مجهز بوده و دانشجویان از امکلنات آن استفاده می‌کنند، گفت: زیر ساخت‌های لازم برای جذب دانشجو در این دانشکده وجود دارد.

وی در ادامه به امضای تفاهمنامه دانشگاه آزاد اسلامی ملایر با دانشگاه بلاروس و آکادمی علوم بلاروس اشاره کرد و افزود: در این تفاهمنامه مشترک به دنبال این هستیم همکاری‌های علمی از قبیل تبادل دانشجو و... را داشته باشیم و همچنین به دنبال این هستیم همکاری‌های مشترک علمی را را نیز در آینده نزدیک با کشور نیوزلند داشته باشیم.

ملک حسینی همچنین به اقدام علمی دانشگاه آزاد اسلامی ملایر در راستای حمایت از ایده‌های نخبگان در سطوح مختلف اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردها و اقدامات ارزشمند این دانشگاه ایجاد مرکز کشت بافت در این دانشگاه بوده است.

وی با بیان اینکه تنها در کشور 6 مرکز کشت بافت وجود دارد که یکی از این مراکز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر است، تصریح کرد: در این مرکز گونه‌های گیاهی کم یاب و در حال انقراض مانند بنفشه آفریقایی و... از طریق کشت بافت تکثیر می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با بیان اینکه در حال حاضر چند ماهی است که این مرکز در دانشگاه آزاد واحد ملایر فعالیت خود را شروع کرده است، گفت: در حال حاضر یکی از معتبرترین کلکسیون‌های بنفشه آفریقایی را در این مرکز داریم که تجهیزات این مرکز نیز بومی‌سازی خود دانشجویان و نخبگان این مرکز است.

وی با بیان اینکه فاز تجاری گیاهان پرورشی این مرکز نیز به زودی آغاز می‌شود، گفت: حدود 150 گونه بنفشه آفریقایی در این مرکز تکثیر شده است.

ملک حسینی اضافه کرد: در این مرکز از برگ گیاه به صورت بافت تکثیری هزاران گیاه تکثیر می‌شود که علاوه بر ایجاد اشتغال و کار آفرینی می‌تواند بازار فروش خوبی را در کشور داشته باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار