روحیه جهادی روحیه ای برآمده از متن دنیاست. تلاش برای هرکس در هر جا با هرامکاناتی سعی کند افکار مقدسی را پیگیری نماید.
کد خبر: ۹۰۳۲۴۹۲
|
۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، زینب ارزندی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده فنی دختران در یادداشتی با توجه به شروع تابستان، فصل اردوهای جهادی بیان کرد:

حضرت علی(ع): جهادی دری از درهای بهشت است که خداوند آن را برای دوستان خاص خود گشوده است. نهج البلاغه خطبه 27

یکی از ارکان اردوهای جهادی هجرت است/ محیط اردو جهادی بستر مساعدی برای تمرین ترک تعلق است

اردو جهادی آغاز است؛ آغازی برای شکفتن، رویشی ازجنس مهربانی، گسترش لطف و رحمتی که از ازل از بارگاه ملکوتی خداوند رحمان و رحیم در وجود انسانها به امانت نهاده شده است. فرهنگ جهادی دریچه ایست به سوی نور، چراغی که سوسویش لبخند را برلبان کودکان مناطق محروم می نشاند وگرمای جانبخشش دستان پینه زده پیرمرد پرتلاش روستایی را مرهم است. اشک شوق مادر زحمت کشیده دیار محروم از گوشه چشمش جاری می شود و دستانش به  نشانه دعا وسپاس به درگاه خدای همتا بلند می شود تا دعاگوی جوانانی باشد که بی هیچ توقع داوطلبانه رهسپار سرزمین های سپید می شوند که غبار فقر از آنجا بزدایند. 

روحیه جهادی روحیه ای برآمده از متن دنیاست. تلاش برای هرکس در هر جا با هرامکاناتی سعی کند افکار مقدسی را پیگیری نماید. از این رو سعی در گسترش فرهنگ جهادی می تواند یکی ازمهمترین ابعاد اردوهای جهادی باشد. یعنی بایستی تلاش شود تا همگان از اردوهای جهادی برای حل مشکلات شهرشان و حتی کشور الگو بگیرند.  حرکت های جهادی، مجموعه ای از فعالیت های خود جوش است که در حوزه دانشگاه با همیاری دانشجویان داوطلب در مناطق محروم کشور برگزار می شود بنابر ظرفیتها و توانایی های موجود در میان شرکت کنندگان، انواع خدمات در انها ارائه می شود. 

این حرکت البته صرفا جهادی به نتیجه نمیرسد و دستیاری مسئولین را نیز به گرمی می فشارد درصورت گسترش فرهنگ جهادی این  پدیده میتواند به عنوان بخشی از یک الگو پیشرفته به جهانیان ارائه گردد.  یکی از ارکان اردوهای جهادی هجرت است. جدایی از زندگی روزمره و حضور در محیط ی با شرایط اولیه زندگی، این بستر را فراهم می آورد تا شرکت کنندگان بیش از پیش ضعفهای فردی و تعلقات به زندگی روزمره درک کند.   

محیط اردو جهادی بستر مساعدی برای تمرین ترک تعلق است لیکن از این بستر تنها کسی می تواند استفاده کند که آنرا شناخته و به اهمیت ان پی برده باشد. به قول امام محرومان امام خمینی (رحمه الله) تنها کسی که با ما تا آخر خط می ماند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشد. بر این مبنا اردوی جهادی می تواند مقدمه ای باشد بر درک حقیقی مستضعفین و آماده شدن برای ظلم ستیزی اردوی جهادی نقش شبهای امیرالمومنین با محرومین برای بسیجیان ایفا می کند.اما این اردوها به نتایج موفقیت آمیزی نمی رسد مگر آنکه مسولان همت کنند و آستین بالا بزنند تا با تامین مالی و تهیه مقدمات برای دانشجویان از خود گذشته شرایط  بهتری برای این عزیزان فراهم کنند.

متاسفانه مدتهاست که دانشجویان با دست خالی و تنها با توکل به لطف و یاری خدا راهی این اردوهای جهادی می شوند و جزهمدلی با محرومین این مناطق کاری از دستشان بر نمی آید. امید است که دست اندر کاران و مسئولین همت متضاعفی کنند تا شرایط موثرتری برای زدودن فقر از مناطق فراهم شود. 

حال که نیروهای ازخود گذشته با حضوری فعال و بیاد عا شرایطی را فراهم کرده اند مبادا که کوتاهی مسولین فرصتها را بسوزاند که همگی درپیشگاه خداوند حاظرمی شویم و زمان پاسخگویی نزدیک است؛ مهیا باشیم 

 

زینب ارزندی

ارسال نظرات
پر بیننده ها