۴۲۴ میلیارد تومان اعتبارات ارزش‌افزوده به‌ حساب شهرداران استان بوشهر واریز شد

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: ۴۲۴ میلیارد تومان اعتبارات ارزش‌افزوده و عوارض آلایندگی‌ها سال قبل به‌حساب شهرداران و دهیاران استان بوشهر برای توسعه عمران شهری و روستایی واریز شده است.
کد خبر: ۹۰۳۲۶۲۵
|
۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، مهرداد ستوده ظهر امروز در همایش دهیاری‌ها و شهرداری‌های شهرستان دشتی به نقش مهم دهیاران در توسعه زیرساخت‌های روستایی پرداخت و اظهار داشت: دهیاران بازوی نظام و دولت به‌شمار می‌روند و نقش دهیاران در توسعه و متوازن روستاها بی‌بدیل و مهم است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بابیان این‌که فرماندار دشتی یکی از موفق‌ترین فرمانداران استان بوشهر است گفت: عبدالله نادری دارای تجربه زیاد و انگیزه فراوان در کوتاه‌ترین زمان نشست‌های چهره به چهره و بدون واسطه با مردم انجام دادند که این امر سبب رضایتمندی مردم شده است.

وی بیان کرد: حضور در بین آحاد مردم، بدن واسطه و چهره به چهره مدیران با معتمدین در روستاها باعث رضایتمندی مردم با نظام و خادمان به ملت می‌شود و این حرکت باید در دیگر شهرستان الگوسازی شود.

ستوده، یکی از مشکلاتی که دولت گریبان گیر آن است را عدم اطلاع‌رسانی و حضور مدیران در بین مردم دانست و خاطر نشان کرد: به همین سبب همه به دولت می‌تازند که بخش عظیم آن اطلاع‌رسانی دولت از بالا تا پایین است و از طرفی هم نجابت مدیران سبب شده خدماتی که انجام می‌دهند منتی بر دوش مردم نگذارند و این سبب شده دولت مظلوم واقع شود.

وی از پرداخت  31 میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان دشتی خبرداد و بیان کرد: در سال گذشته میزان 424 میلیارد تومان اعتبار نقداً  از محا ارزش افزوده و عوارض آلایندگی به‌حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان بوشهر واریز شده است.

ستوده تاکید کرد: چرا از میزان پرداختی‌ها به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها کارهای موردنظر انجام‌نشده و خیلی از مشکلات و مسائلی که شاهد هستیم بابت عدم هزینه کرد عالمانه، علمی و منطقی است.

وی بابیان این‌که باید ساختار، برنامه و قالب برای طرح‌ها و هزینه‌ها تعریف کنیم تأکید کرد: امسال اعتبارات ارزش‌افزوده و عوارض آلایندگی با حساسیت دنبال می‌کنیم و ریال به ریال آن رصد می‌شود.

معاون استاندار بوشهر از تدوین سند عمرانی استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: با نشست فرمانداران، بازده زمانی هفته دولت و دهه فجر تمرکز و پروژه‌ها را تقسیم کرده‌ایم و پروژه‌ای که نماینده، فرماندار، استاندار و معاونت‌های دنبال می‌کنند یکی است.

وی بابیان این‌که نماینده مردم باید ازلحاظ تراز علمی، دانش و عقبه سیاسی طوری عمل کند که دیگر نمایندگان به او تکیه کند تصریح کرد: هر کس با هر گرایش سیاسی به مجموعه عمرانی استانداری بوشهر کمک کند دست آن‌ها را می‌بوسیم.

معاون استاندار بوشهر با اشاره به اینکه نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، نماینده‌ای هوشمند، کار بلد و  دارای کارنامه درخشانی است خاطرنشان کرد: امروز  شهریاری که از قدرت و چانه‌زنی بالایی برخوردار است کار نمایندگی را انجام می‌دهد باسیاست‌های دولت همراهی و از این آیتم برای توسعه حوزه انتخابیه کار می‌کند که از دهیاران و شهرداران انتظار داریم از این ظرفیت استفاده کنند.

وی بیان کرد: شهرداران و دهیاران باید در زمینه رسیدن توسعه پایدار باید برنامه داشته باشند و امسال تمرکز روی درآمدهای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها است.

ستوده تأکید کرد: از احمد کهنسال دهیار روستای فقیه حسنان در روز یکشنبه هفته آینده به‌عنوان دهیار نمونه استان در حضور مسئولان استان تقدیر ویژه می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم دهیار یاد شده در توسعه طرح گردشگری روستایی افزود: با تلاش دهیار فقیه حسنان سال گذشته بیش از یک‌هزار نفر گردشگر داخلی و 150 نفر گردشگر خارجی از کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی از روستای فقیه حسنان شهرستان دشتی درقالب طرح بوم گردی روستایی بازدید کردند.

معاون استاندار بوشهر تأکید کرد: باید فرهنگ گردشگری در روستاهای استان بوشهر توسط شهرداران و دهیاران ایجاد شود.

وی شهرداری گناوه را یکی از شهرداری‌های موفق استان بوشهر عنوان کرد و افزود: این شهرداری فقط درآمد خالص آن در ایام نوروز افزون بر 950 میلیون تومان بوده است.

ستوده با اشاره به این‌که استان بوشهر ازلحاظ رسانه‌ای ضعیف است بیان کرد: استان بوشهر امسال بعد از گیلان و مازندران در حوزه گردشگری مقام سوم کشور را کسب کرد و بالاتر از خراسان رضوی، فارس، تبریز و اصفهان قرار گرفت.

وی با تاکید بر توسعه  طرح گردشگری روستایی و شهری افزود: در استان بوشهر به‌جای این‌که دنبال چهار شرکت نفتی باشیم که چهار کارگر را جذب کند که نمی‌کند باید طرح گردشگری توسعه یابد که این مهم می‌تواند زمینه ایجاد اشتغال را در استان فراهم کند و این دور از دسترس نیست.

معاون استاندار بوشهر از اجرای خدمات سفر استان بوشهر در اردیبهشت امسال خبر داد و بیان کرد: از تمام شهرداران استان بوشهر خواسته شد در سومین جلسه ستاد سفر استانی که در تیرماه تشکیل می‌شود برنامه نهایی خود را به ستاد اعلام کنند و تا آبان ماه  زیرساخت‌های گردشگری استان بوشهر پایان می‌یابد.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزش گردشگری در مرکز استان دایر می‌شود افزود: در چهار ماه پایانی امسال با محوریت دفتر روستایی و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر کارگاه‌های آموزش گردشگری در مرکز استان دایر می‌شود.

ستوده با اشاره به این‌که جذابیت گردشگرسبب پویایی استان بوشهر می‌شود گفت: امسال میزان گردشگری در استان بوشهر 40 درصد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش نشان می‌دهد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بابیان این‌که به‌زودی سند گردشگری روستایی در استان بوشهر تدوین می‌شود خاطر نشان کرد: از آبان ماه  امسال روستاهایی که ظرفیت و قابلیت گردشگری دارند توسط رسانه ملی، نشریات، خبرگزاری‌ها، فضاهای مجازی ورودی‌های استان معرفی می‌شوند.

ستوده خاطرنشان کرد: برای نخستین بار بیشترین ورودی استان بوشهر از پارسیان صورت گرفت در سال‌های گذشته فقط در سه شهرستان شاهد حضور گردشگر بودیم این در حالی است که امسال در بیشتر روستاهای استان شاهد حضور گردشگران بودیم.

وی ظرفیت‌های شهرستان دشتی را مورد اشاره قرار داد و  افزود: دشتی در زمینه عبا بافی، بوم گردی، موقعیت جغرافیایی، حوزه دریایی، سابقه فرهنگی در استان و کشور شهره است و کمتر کسی است که کاکی را نشناسد.

ستوده با اشاره به اینکه سندهای رسمی منازل روستایی برای ضمانت و وثیقه تسهیلات توسط بانک‌ها قابل‌پذیرش است از دهیاران و شهردارانی که طرح گردشگری، درآمدزایی و اشتغال‌زایی دارند  خواست در کوتاه‌ترین زمان از دریافت تسهیلات بهره‌مند‌ شوند.

وی با اشاره به بحران کم‌آبی و افزایش مصرف برق از مردم استان بوشهر خواست در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات