مدیرکل راهداری استان همدان خبر داد

اجرای طرح سفرهای تابستانی با هدف سفر امن و راحت در محورهای همدان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: به دنبال سفرهایی امن و راحت در طرح سفرهای تابستانی هستیم تا با کمترین مشکل، مسافران از محورهای استان همدان بهره ببرند.
کد خبر: ۹۰۳۳۵۵۳
|
۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

اجرای طرح سفرهای تابستانی با هدف سفر امن و راحت در محورهای همدانمحمد رودباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اینکه به دنبال سفرهایی امن و راحت در طرح سفرهای تابستانی بوده تا با کمترین مشکل، مسافران از محورهای استان همدان بهره ببرند، اظهار داشت: در این زمینه پیش از آغاز سفرهای تابستانی اقدام به انجام مکاتبات با انجمن‌های صنفی و ادارات راهداری شهرستان‌ها و همچنین دفاتر نمایندگی اداره کل شده است.

وی افزود: در این مکاتبات پیگیر آخرین وضعیت و آماده‌باش آنها برای حضور در محل خدمت و استفاده از تمام توان و ناوگان حمل و نقل برای سفرهای تابستانی بوده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان ادامه داد: در این بین انجام طرح تشکیل تیم‌های مشترک اداره کل و پلیس در راستای کنترل و نظارت جاده‌ای و ایمنی سفر یکی دیگر از اقداماتی بود که در این مدت پیگیر بودیم.

وی بر آراستگی ظاهری متصدیان و رانندگان تأکید و تصریح کرد: الزام به شرکت‌های مسافری در جهت برخورد شایسته با مسافران و ارائه خدمات قبل از سفر شامل بلیت مکانیزه، اطلاعات سفر، ابلاغ حقوق مسافران و همچنین خدمات در هنگام سفر مانند توقف برای انجام فرایض دینی و استراحت بین راه در کنار توزیع تغذیه و آب معدنی از دیگر موارد مطرح شده برای تحقق سفرهای تابستانی است.

رودباری به تشکیل تیم‌های نظارتی برای بازدید از مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، نمازخانه‌های بین راهی و پایانه‌های مسافری اشاره و خاطرنشان کرد: جدا از بالا بردن کیفیت سفرهای تابستانی با اقدامات در نظر گرفته شده، بحث ایمنی سفرها هم از دیگر موارد مهم در این زمینه است که به جز نظارت‌های جاده‌ای توسط دوربین‌های ثبت تخلف و دیگر موارد نظارتی در طول مسیرها موارد دیگری هم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در همین خصوص ثبت شماره همراه مسافران در بلیت و صورت وضعیت صادره یکی از این موارد است که در انتهای سفر برای نظرسنجی پیامکی بابت کیفیت سفر استفاده خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان ابراز داشت: نصب اتیکت سامانه ۱۱۰۱۲۰ نیز از دیگر موارد است تا مسافران در خصوص هرگونه تخلف احتمالی در هنگام سفر در داخل اتوبوس بتوانند موارد را گزارش دهند.

وی بیان داشت: سامانه ۱۴۱ و سامانه شهرراه نیز از دیگر پل‌های ارتباطی مسافران با سازمان، پلیس راه و وزارت راه و شهرسازی است که در این زمینه در نظر گرفته شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار