خبرهای داغ:
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان:
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه برنامه حضور کاروان رضوی در راستای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه است، گفت: باید از ظرفیت محبت مردم به امام رضا(ع) و استقبال آنها از کاروان‌های رضوی استفاده و سبک زندگی رضوی برای مردم تبیین شود.
کد خبر: ۹۰۳۴۶۵۹
|
۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰

سبک زندگی رضوی برای مردم تبیین شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام ناصر نقوی امروز در نشست خبری دبیر ستاد مردمی زیر سایه خورشید همدان با اصحاب رسانه با اشاره به حضور کاروان‌های رضوی طی دهه کرامت در استان همدان اظهار داشت: حرکت فرهنگی حضور کاروان رضوی در دهه کرامت امسال برای یازدهیمن سال در سطح بین الملل و برای هشتمین سال متوالی در استان همدان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حضور کاروان رضوی در دهه کرامت از حرکت‌های مهم نماد دینی است، گفت: این حرکت معنوی، غنی از اعتقادات ما در بحث زیارت معنویت، محبت امام معصوم(ع) و تجلیل از مقام امام معصوم(ع) است که اصل حضور مهم و اثرگذار است 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه جنگ دنیای امروزی جنگ نمادها و مباحث تصویری و صدا و سیمای دینی است، بیان کرد: دیگران در مقابل این مباحث اقداماتی انجام می‌دهند.

وی استقبال مردم همدان از کاروان‌های رضوی را نشانگر تقوای قلبی و عشق به امام معصوم(ع) دانست و عنوان کرد: حرکت حضور خادمین و پرچم حرم امام رضا(ع) در همدان هر ساله با برنامه‌ریزی بهتری اجرا و با استقبال عمومی همراه است که نمایشگر تقوای قلبی مردم همدان است.

نقوی به اثر بخشی حضور کاروان زیر سایه خورشید در استان‌ها اشاره و تاکید کرد  با توجه به اینکه برخی ادعا می‌کنند سطح دینداری مردم سقوط کرده، در این برنامه‌ها تصدیق بسیاری از موارد دینی اعلام و اعتقادات دینی مردم به تصویر کشیده می‌شود که بسیار اثربخش و با برکت است.

وی اضافه کرد: هر شخصی با نوع حضور و نوع اعلام محبت و ارادت خود در برنامه‌های زیر سایه خورشید پیوندعمیق دینی و عاطفی با اولیا دین را به نمایش می‌گذارد.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان حضور کاروان‌های رضوی در دهه کرامت را چاشنی مهم برای مباحث انقلابیگری دانست و یادآور شد: با توجه به اینکه هر ساله مباحث سیاسی روز در تقابل با دشمنان انقلاب وجود دارد نوع این حرکت‌ها چاشنی مهم برای مباحث انقلابیگری است که ضمانت آن حضور معرفت، محبت و ولایت امام(ع) در همین مساله است.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر مردم در برنامه‌های کاروان رضوی ولایت پذیری خود را در آن عرصه‌ها اعلام می‌کنند، گفت: اگر امروز انقلاب به ولایت پذیری، ولایتمداری و ولایت محوری نیاز دارد نمونه‌ای از آن در برنامه‌های کاروان رضوی پیداست.

نقوی استقبال مردم از پرچم حرم امام رضا(ع) را نشانگر ولایتمداری مطمئن و غیر قابل خدشه مردم دانست و بیان کرد: پرچم تنها یک نماد است و مردم به احترام ولایت پرچم حرم را تحسین و تبرک می‌کنند که بسیار اثرگذار نیز هست .

وی با بیان اینکه مباحث تبلیغی در برنامه‌های زیر سایه خورشید نیز مطرح است، خاطرنشان کرد: بخشی از اسلام به مباحث ظاهری و نمادها مربوط می‌شود که از جمله آن برنامه‌های زیر سایه خورسید و پرچم حرم امام رضا(ع) است که در چند سال اخیر با رشد و استقبال خوبی همراه بوده است.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه برنامه حضور کاروان رضوی در راستای ترویج فرهنگ رضوی در جامعه است، تاکید کرد: باید از ظرفیت محبت مردم به امام رضا(ع) و استقبال آنها از کاروان‌های رضوی استفاده و سبک زندگی رضوی برای مردم تبیین شود که در این صورت با استفاده از حرکت ظاهری و نمادین قدم بزرگی برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه برنامه‌های زیر سایه خورشید یکی از بهترین جریان‌ها در تبیین و تبلیغ زندگی امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) است، اضافه کرد: این برنامه‌ها اصل حضور و سپس ایجاد ارتباط عمیق عاطفی است تا مردم در عهد نامه‌ای که با امام خود می‌بندند و تا سال بعد به آن پایبند هستند و این همان تبلیغ دین است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات