خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

زیر سایه خورشید به یک همایش جهانی تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به گسترش برنامه‌های زیر سایه خورشید و حضور خادمین در اقصی نقاط کشور گفت: این فرهنگ در کشور و برخی کشورهای جهان گسترش یافته که امیدواریم همچون همایش شیرخوارگان حسینی به یک همایش جهانی تبدیل شود.
کد خبر: ۹۰۳۸۱۱۳
|
۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲

زیر سایه خورشید به یک همایش جهانی تبدیل شودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله غیاث الدین طه‌محمدی در دومین همایش جشن نفس که در سالن همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی با حضور کاروان زیر سایه خورشید  برگزار شد با اشاره به اهمیت و اهدای عضو در جامعه آن را اقدامی بسیار ارزشمند دانست و بیان کرد: زندگی ائمه اطهار(ع) سراسر بخشش، رحمت و بزرگی بود که باید آنها را سرلوحه کار خود قرار داده و از ائمه الگو بگیریم.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور خادمین حرم رضوی در مراسم به کرامات امام رضا(ع) اشاره و  عنوان کرد: امام رضا(ع) همواره از افتادگان محرومین و نیازمندان حمایت می‌کرد و اگر خانواده بیمار مرگ مغزی اهدا عضو می‌کنند در واقع از نیازمندی حمایت و کار نیکو انجام می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به گسترش برنامه‌های زیر سایه خورشید و حضور خادمین در اقصی نقاط  کشور بیان کرد: این فرهنگ در کشور و برخی کشورهای جهان گسترش یافته که امیدواریم همچون همایش شیرخوارگان حسینی به یک همایش جهانی تبدیل شود.

وی  با بیان اینکه کمال بندگی انسان به این است  که به رضای خدا برسد، گفت: این افراد بدون هیچ گونه اعتراضی در برابر خداوند سر تعظیم فرود می‌آ‌ورند.

محمدی رضایت به اهدای عضو را نوعی ایثارگری و از خود گذشتگی دانست و تصریح کرد:  هر نفسی که یک بیمار نیازمند می‌کشد برای فردی که یکی از اعضای بدنش را به او بخشیده یک ثواب محسوب می‌شود.

وی بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در جامعه تاکید و عنوان کرد: اهدای عضو بیماران مرگ مغزی جان هزاران بیمار چشم انتظار پیوند عضو را نجات می‌دهد در صورتی که اگر خانواده اهدا کننده به این عمل رضایت نمی‌دانند این اعضای حیات‌بخش به زیر خاک رفته و پوسیده می‌شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات