خبرهای داغ:
سردار سلیمانی در همدان عنوان کرد

توجه به اصول انقلاب شرط عبور پیروزمندانه در برابر هجمه‌های امروز دشمنان/ تعلقات شهدا تعلق عالی و برای رسیدن به خدا بود

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شرط عبور پیروزمندانه در برابر هجمه‌های امروز دشمنان را اهمیت دادن به اصول انقلاب دانست و گفت: اگر می‌خواهیم امروز جامعه ما در این هجمه‌هایی که وجود دارد همچون دوران‌های گذشته سربلند و پیرزمندانه‌تر بیرون آید شرط آن این است که به اصول انقلاب اهمیت دهیم.
کد خبر: ۹۰۳۹۷۲۱
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

تعلقات شهدا تعلق عالی و برای رسیدن به خدا بودبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار قاسم سلیمانی  امروز در مراسم اولین یادواره شهدای عملیات رمضان با گرامیداشت یاد و خاطر شهدا و سردار سرلشکر شهید «همدانی» ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم همدان در مراسم اظهار داشت: اجتماع مردم بسیار باشکوه، عظیم و ارزشمند است و من  بسیار خرسندم و افتخار می‌کنم  که امروز در جمع مردم همدان هستم.

وی با بیان اینکه این مراسم در راستای ارج نهادن به شهدا است، گفت: این اجتماع عظیم به پاس قدردانی از شهادت قهرمانانه و مظلومانه شهدایی است که قهرمانانه دفاع کرده و به شهادت رسیدند که جای افتخار دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه خداوند متعال به ما فرصتی عطا کرده تا از دین و اسلام دفاع کنیم آن را ناشی از رهبری‌های امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) دانست و بیان کرد: تکلیف ما به عنوان یک فرد عادی در این عرصه معلوم است و اگر امروز در این جایگاه مسئولیت هستیم فرصتی از جانب امام(ره) است تا اگر جوهری در وجود داریم آن را بروز دهیم.

وی با بیان اینکه ما در همه ابعاد معنوی، عملکردی و کارکردی فقیر به ذات هستیم، گفت: باید دعا کنیم همه ما عاقبت بخیر شویم که امامان معصوم (ع) نیز بر این موضوع تاکید دارند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه همدان شهر دین و دیانت است، گفت: همدانی نیستیم اما در این کشور زندگی می‌کنیم و ویژگی شهرها را به خوبی می‌شناسیم،از ویژگی‌های بارز این شهر دارالعباد بودن آن است و اینکه علمای برجسته، فلاسفه، شعرا و مفاخر بزرگ و ارزشمندی را در دامن خود تربیت کرده است.

وی با معرفی همدان به عنوان مهد تمدن ایران و شهر نام‌‌آواران بزرگ و شهر شهدای دیروز و شهدای امروز به رشادت‌های سردار «علی خوش‌لفظ» اشاره و بیان کرد: همدان شهر سرداران شهیدی است که شهید دیروز و شهید زنده امروز شد و شهر شهدایی همچون شهید «حاجی بابایی»، شهید «شهبازی» و شهید پر آوازه «بهمنی» است که مایه افتخار هستند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به نقش ارزنده شهید «همدانی» در پیشبرد اهداف انقلاب با بیان اینکه شهید «همدانی»  شهید ماندن را در تمام دوره‌های زندگی خود حفظ کرد به رشادت‌های ایشان در سوریه اشاره و تصریح کرد: شهید «همدانی» فرصت را مغتنم شمرد و با ذکاوت راهی پیدا کرد ‌و در این مسیر حرکت و سربدار و ابوالفضل این راه شد.

* شهید «همدانی» در شهیدپروری نقش ارزنده‌ای داشت

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» قافله سالار بود و در شهیدپروری نقش ارزنده‌ای داشت، گفت: ایشان آن وظیفه‌ای که دیروز حضرت عباس(ع) در صحرای کربلا در دفاع از حریم اهل بیت(ع) بر عهده داشت به زیبایی بر عهده گرفت و به زیبایی به اتمام رساند و نگذاشت گرد اهانت و جسارت بر دامن بارگاه کبریایی حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) بنشیند.

سردار سلیمانی در ادامه سخنان خود به نقش رزمندگان استان همدان اشاره و عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس کمتر عملیاتی همچون عملیات رمضان داریم اما یکی از معارفی که شدیدترین معارف کربلا بود، عملیات کربلا بود، که از حماسه‌سازان آن عملیات شهدای همدان و رزمندگان این شهر همچون شهید «مظاهری»، شهید «حاج بابایی» و شهید «بهمنی» بودند و شهید «دوران» این مرد باغیرت که رفت و به شهادت نائل آمد.

وی در تبیین جایگاه شهادت در اسلام با بیان اینکه شهادت به معنای از دست دادن نیست، گفت: شهادت به معنای یافتن و به دست آوردن و مصداق آیه‌ای از قرآن است و دلیل شوق به شهادت نیز همین حرکت بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شهادت به معنای هلاکت را یک تصور انحرافی  دانست و تصریح کرد: شهادت به معنای جاری و پاینده بودن است، و اساساً از دلایل حرکت شهدا به سمت شهادت نیز همین است.

وی یادآور شد: هیچ انسانی بدون حرکت نیست و این از ویژگی‌های انسان است و تعلقی انسان را وادار به حرکت می‌کند که این تعلق هم می‌تواند از جایگاه عادی و منفی و یا از جایگاه مثبت و متعالی باشد و هرچه این حرکت متعالی باشد به یک هیجان تبدیل شده و بی‌قراری به سمت آن بیشتر می‌شود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه تعلقات شهدا تعلق عالی و برای رسیدن به خدا بود، تصریح کرد: کسی نمی‌توانست دلبستگی‌های دنیوی و حتی مهم و مثبت مثل خانواده را نادیده بگیرد و شهدای ما نیز در بعد عاطفه، عاطفی‌ترین بودند اما به دلیل عظمت تعلق والای دیگر، تعلق مهم را فدای این تعلق عظیم کردند که این جاوید و زنده و پاینده شدن است.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای که شهدای آن با شوق، اشتیاق و التماس و شتابان به سمت شهادت می‌رود و جامعه‌ای که شهادت دارد، اسارت ندارد، اضافه کرد: این زنده‌ای که زنده است اما مثل مرده بوده و با آن فرقی ندارد؛ تعلق پست است.

* به دنبال تعلقات پست و بی‌اساس نباشید که در این صورت باخته‌اید

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه امام(ره) معتقد است برنامه اسلام از عصر وحی تا قیامت بر اصل شهادت پایه‌گذاری شده است، گفت: امام(ره) پایه‌گذاری شهادت را اثر اولیا برای بشریت می‌داند.

وی با اشاره به اینکه امروز عصر متأثراز امام(ره) و به نام عصر خمینی نامگذاری شده به معرفت امام نسبت به شهدا اشاره و  عنوان کرد: امام خمینی(ره) نسبت به شهدا معرفت خاصی داشت و به عنوان فیلسوف برجسته، دنیایی از سیر و سلوک بود که مدرسه سیر و سلوک را پایه‌گذاری و انقلاب به نام ایشان نامگذاری شد.

سردار سلیمانی با اشاره به فرموده امام(ره) که شهدا شمع محفل دوستان هستند و در قهقهه مستانه و در شادی وصلشان «عند ربهم یرزقون» هستند، عنوان کرد: امام(ره) اوج بندگی در سیر و سلوک و عالم معنویت را شهادت یعنی بندگی خالصانه می‌داند و به عنوان اسلام‌شناس، قرآن‌شناس و عارف به معنای حقیقی است که بعد از معصوم بی‌نظیر است اینچنین می‌فرماید و این حرف بزرگی است.

وی ضمن تاکید بر مطالعه وصیت‌نامه و آثار امام(ره) آنها را در راستای افزایش معرفت انسان اثرگذار دانست و گفت: هرچه زمان می‌گذرد عظمت بیانات و فرمایشات ایشان بیشتر مشخص و حکمت آن کلام را بیشتر حس می‌شود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه شهدا از نفوس مطمئنه و صاحبان کرامت هستند، گفت: به فرموده امام(ره) شهدا از نفوس مطمئنه‌ای هستند که مورد خطاب «فادخلی فی عبادی و ادخلی جنتی» پروردگار هستند به طوری که اوج بندگی در عالم معنویت شهادت است و عبودیت منجر به شهادت می‌شود و شهید عبد خداوند است.

وی با اشاره به اینکه شهدا از دست نرفته بلکه به دست آمده‌اند، افزود: خانواده شهدا با تقدیم شهدا نباخته‌اند بلکه چیزی یافته‌اند و پیروز شده‌اند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه دلیل بندگی شهید عبودیت آن است با مخاطب قرار دادن جوانان بیان کرد: به دنبال تعلقات پست و بی‌اساس نباشید که در این صورت باخته‌اید.

* امروز به دلیل افزایش هجمه دشمنان اسلام موضع جهاد بسیار قابل توجه است

وی با اشاره به اینکه شهادت در زمان‌های مختلف ارزش متفاوتی دارد به جانفشانی‌های شهدای مدافع حرم اشاره و تصریح کرد: شهادت ارزشمند و عظیم است اما در شرایطی ارزش آن بسیار است و امروز به دلیل افزایش هجمه دشمنان اسلام، موضع جهاد بسیار قابل توجه و امروزه شهادت دارای عظمت بزرگی است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اضافه کرد: در شرایط امروز به لحاظ اینکه اسلام طلوع کرده و هجمه دشمنان اسلام متوجه اسلام است، شهادت در این زمان مهمتر از 400 سال قبل است چراکه هجمه بزرگی در اثر طلوع اسلام صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه جامعه ما امروز به دلیل دستاوردهای ارزشمند مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته به تحریم‌های دشمنان در موضوعات مختلف اشاره و تاکید کرد: در موضوع تحریم ما تجربه موفقی در دوران دفاع مقدس که جنگ نابرابرنه و ناجوانمردانه بر ما تحمیل شد داریم ضمن اینکه تحریم درهمه دوره‌ها وجود داشته است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: ما در این جبهه ناجوانمردانه که دشمن به دنبال تجزیه خاک ما بود پیروز و خاک کشور را قهرمانه و افتخارآمیز از دست دشمن خارج و آنها را شکست و تحقیرشان کردیم و آنچنان تنبیه‌شان کردیم که مجبور شدند قطع‌نامه‌هایی را بپذیرند.

وی ادامه داد: مهمترین موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که بتوان در برابر این تهاجمات و جبهه نابرابر آن پیروز شویم همانگونه که در دفاع مقدس اینگونه بوده ودر برابر دشمن تا دندان مسلح پیروز شدیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه جامعه ما امروز با جنگ نابرابری مواجه شده است، بیان کرد: دشمنان با تمام توانمندی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی و اقدام می‌کنند، که در این شرایط  چشم بیدار و هوشیار ما را برای مقابله می‌طلبد.

وی در ادامه سخنان خود به راهکاری در برابرهجمه‌ها و توطئه‌های امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی پرداخت و یادآور شد: امروز راه ما راه ایستادگی است و چیزی که باید به آن در جامعه توجه کرد موضوع مدیریت در جامعه است.

* حلقه اخوت شهدا تواضع و فروتنی و برادری بود نه جناح و حزب

سردار سلیمانی با بیان اینکه بنده قصد طعنه زدن ندارم و شاید نتوانیم در مدیریت معجزه نکنیم اما باید رضایتمندی، عدالت محوری، اخوت، برادری، همراهی، همزیستی و مثل هم بودن را در جامعه فراگیر کنیم، تاکید کرد: حتی امروز آن کسانی که دیدگاه‌های سیاسی لیبرالی و نیمه لیبرالی دارند، قبول دارند که امروز مذاکره با دشمن هیچ نتیجه ندارد.

وی با اشاره به اینکه حلقه اخوت شهدا تواضع و فروتنی و برادری بود نه جناح و حزب تصریح کرد: همه دولت‌ها خدمتگزار هستند و هر کسی به میزانی این کشور را به جلو برده اما این نکات مهم که برخواسته از تجربه موفق ما در دوره‌های اول انقلاب و به خصوص در دوره دفاع مقدس بوده اثرگذار و تاثیر بسیار شگرفی در وضع جامعه دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به نقش و جایگاه مدیر در جامعه در حل مشکلات و رساندن جامعه به جامعه پیشرفته عنوان کرد: جامعه به هر سمتی صلاح و یا غیرصلاح حرکت کند به مدیر جامعه بر می‌شود و دینداری و امانت‌داری آنها بر دیندرای جامعه اثر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: اگر در جامعه‌ای مدیری عدالت محور و خدا محور باشد و خودبین نباشد خود را خادم ملت می‌داند  همچنان که  امام(ره) خود را خادم و خادمی را بهتر از رهبر بودن می‌دانست که این بیانات امام(ره) غلو نبود بلکه انتظار ایشان از مدیریت در جامعه بود.

سردار سلیمانی با بیان اینکه اثر مدیر جمعی است، گفت: وقتی نگاه مدیریتی در جامعه این باشد که خود را خادم ملت بداند  آن وقت جامعه همچون جامعه دوران دفاع مقدس شده که معنویت در آن رونق پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه رهبری تنها در بالا دست نیست و در همه سطوح رهبر و مدیری وجود دارد، ادامه داد: اگر می‌خواهیم جامعه ما پر از معنویت باشد باید در همه سطوح مدیران این حفظ شود؛ مگر می‌شود مدیر جامعه‌ای فاقد معنویت باشد و انتظار داشته باشد که جامعه در معنویت باشد؟ مردم از رهبران و مدیران خود در جامعه تبعیت می‌کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با تاکید بر اینکه امروزه در جامعه نگاه حزبی و جناحی در انتخاب مدیران انجام شده است، بیان کرد: مشکلی که در کشور وجود دارد، این است که ارزش و اهمیت مسئولیت قدری خدشه‌دار شده است و متاسفانه در گزینش مدیر که مربوط به همه زمان‌ها بوده تنها به این موضوع توجه می‌شود و به لیاقت‌ها، قابلیت‌ها و تخصص‌ها توجه نمی‌شود.

* انتخاب مدیران جامعه بر اساس نگاه حزبی و جناحی فساد‌آور است

وی با بیان اینکه من به عنوان فرمانده نیروی قدس تنها در جایگاه مالک اشتر هستم اما مالک اشتر نیستم، گفت: این ظلم به جامعه ما است که مدیران با نگاه حزبی و جناحی انتخاب شوند، سراغ نداریم در دفاع مقدس برای مسئولیت‌ها کسی سوال کند که اصلاح‌طلبی یا اصول‌گرا؛ کسی به این توجه نمی‌کرد و تنها به لیاقت‌ها و قابلیت‌ها و امتحان دادن‌ها نگاه می‌کردند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه انتخاب مدیران جامعه بر اساس نگاه حزبی و جناحی فساد‌آور است، تصریح کرد: گودال فساد اساسش این است که نگاه جناحی و حزبی در انتخاب مدیران شده و نتیجه این می‌شود که وقتی به مدیری اعتراض کردید او برای خود یک پوشش و منطقه امنی ایجاد و برخورد با خود را برخورد با یک شخصیت در حزبی نسبت می‌دهد.

وی با اشاره به تحریم‌های موجود با بیان اینکه در دل بحران‌ها مهمترین فرصت‌ها به وجود می‌آید، خاطرنشان کرد: انقلاب ما زمانی به وجود آمد که بسیاری از بحران‌ها وجود داشت اما با مدیریت شایسته پیروز شدیم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه مدیر نباید تنها به بودجه‌ها توجه کند و باید خلاقیت داشته باشد، گفت: مدیر باید در بحران‌ها مبتکر و در  شدیدترین بحران‌ها بزرگ‌ترین پیروزی‌ها را به دست آورد؛ در دوران دفاع مقدس تجربه‌های موفقی داشتیم اما امروز اینگونه نیست و مدیران انجام یا عدم انجام مسئولیتی را در بودجه می‌بینند.

وی ادامه داد: فرمانده اگر در بحران ترس داشته و فرار کند  لشکر متلاشی و جبهه از دست می‌رود، انقلاب ما در سختی‌ها به پیروزی رسید و امام(ره) از دل این ناامیدی بزرگ‌ترین امید به پیروزی را ایجاد و خلق کرد.

سردار سلیمانی اضافه کرد: مدیر باید در دل بحران‌ها با ابتکار و خلاقیت بهترین‌ها را خلق و بحران را به ضد بحران تبدیل کند.

وی با بیان اینکه مدیران باید اصل انقلاب و اصل نظام  را در نظر داشته باشند بر حفظ اصول انقلاب و ارزش‌ها تاکید کرد و یادآور شد: کاری ندارم کسی حرف من را قبول دارد یا نه؛ برخی از اصول برای ما مهم و برخی فروع است؛ حفظ جناح فرع است و اصل ولی فقیه و جمهوری اسلامی و نظام اسلامی است؛ اینجا جایی است که اگر به خطر افتاد و کسی با آن مواجه شد ما با جانمان با او مواجه می‌شویم؛ قاسم سلیمانی می رود و قاسم سلیمانی دیگری می‌آید؛ احزاب و جریان‌ها اصل نیستند، اصول را توجه کنیم.

* اصل اساسی نگاه دارنده این نظام ولی فقیه است

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اضافه کرد: اگر می‌خواهیم جامعه به وحدت حقیقی برسد باید در جامعه اصول را در همه سطوح به اصول متوجه کنیم.

وی با بیان اینکه اصل اساسی نگاه دارنده این نظام ولی فقیه است، افزود: ولی فقیه برای ما مثل قرآن ناطق است که در راهش با جان و خون خود در همه آحاد دفاع می‌کنیم و لازم باشد هزاران بار جان خود را می‌دهیم.

سردار سلیمانی با بیان اینکه امروز حفظ نظام از اوجب واجبات است، تاکید کرد: امروز برای ما اصل، نظام است که   صدها سال در درون کتاب‌ها نهفته بود و امام(ره) با شجاعت و هنر خود از دل کتاب‌ها بیرون آورد و کسی در عالم اسلامی نتوانسته بود و ایشان یک نظام جمهوی اسلامی را تأسیس کرد و با هیچ نظامی قابل مقایسه نیست.

وی خاطرنشان کرد: ارزش‌ها و اصول حاکم بر نظام که یکی از آنها قانون اساسی است، مدیر باید تعلقش به این اصول بالاتر از همه آحاد باشد چراکه اگر من به عنوان مدیر در این سازمان نسبت به اصول بی اعتقاد یا کم اعتقاد باشم این جامعه تحت امر خود را به ناکجا‌آباد می‌برم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه هرچه مقصد عالی‌تر باشد انسجام در جامعه بیشتر می‌شود، تصریح کرد: نباید مقاصد پست را در نظر بگیریم  بلکه مقاصد عالی را در نظر بگیریم که در این مقاصد قلب‌های مردم انسجام یافته و به آن سمت حرکت می‌کنند.

وی شرط عبور پیروزمندانه در برابر هجمه‌های امروز دشمنان را اهمیت دادن به اصول انقلاب دانست و یادآور شد: اگر می‌خواهیم امروز جامعه ما در این هجمه‌هایی که وجود دارد همچون دوران‌های گذشته سربلند و پیرزمندانه‌تر بیرون آید شرط آن این است که به اصول انقلاب اهمیت دهیم.

 انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات