مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: باید توجه کنیم فعالیت دشمن جنبه روانی دارد و افراد آگاه بخش همچون سخنران و مداح باید جنبه آگاه بخشی داشته باشد.
کد خبر: ۹۰۳۹۸۲۲
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام شمس الله جلیلیان، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان در جمع مداحان لرستان با اشاره به اهمیت جایگاه مداحان اظهار داشت: یک مداح شایسته باید به‌روز و بصیر باشد در تراز مقام ولایی باشد.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ نیز اما رضا (ع)، امام صادق (ع) و امام سجاد (ع) به شعرا و مرثیه‌خوانان توجه داشته‌اند، عنوان کرد: چه سخنران و چه مداح باید برای ترویج مکتب بیت استفاده کنند و محور اصلی مکتب اهل‌بیت نیز سیاست است پس مداح باید اهل بصیرت و به مسائل روز آگاه باشد و مداحان محبوب نیز باید از این ظرفیت خود استفاده کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان گفت: شرایط سختی امروزه وجود داد اما به بن‌بست نرسیدیم درحالی‌که دشمن با روش‌های مختلفی برای این تلاش می‌کند که بگوید ایران به بن‌بست رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: باید توجه کنیم فعالیت دشمن جنبه روانی دارد و افراد آگاه بخش همچون سخنران و مداح باید جنبه آگاه بخشی داشته باشد.

جلیلیان بابیان اینکه در دستگاه‌های کشور مشکلاتی وجود دارد اما ما نباید همراه با دشمن باشیم تصریح کرد: وضعیت بازار نیز نزدیک 80 درصد تحت تأثیر جنگ روانی است امام نیازمند بصیرت ما است.

وی در رابطه با دلایل تقابل نظام سلطه با ایران اسلامی بیان کرد: افزایش تدریجی مؤلفه‌های قدرت در حوزه سخت، نیمه سخت و نرم در حوزه نظامی، امنیتی و فرهنگی است و دشمن می‌داند ایران روزبه‌روز در این حوزه‌ها در حال پیشرفت است که با توجه به هزینه‌های زیادی که در منطقه کرده، ایران قدرت منطقه یا فرا منطقه‌ای شده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به اینکه تمام توان دشمن تضعیف مردم به‌عنوان عمده‌ترین سرمایه نظام است تا پشتوانه اصلی نظام را از بین ببرند، عنوان کرد: دلیل دیگر از مؤلفه‌های قدرت، حمایت مردم با هویت اسلامی و انقلابی است چراکه برای دشمن سخت است مردم علیرغم وجود سختی‌ها و مشکلات از ابتدای انقلاب تاکنون پای نظام مانده‌اند.

وی بابیان اینکه اکنون دشمن به دنبال این است که سپاه را در مقابل دولت و مردم قرار دهد خاطرنشان کرد: ما به وحدت نیاز داریم چراکه دشمن به دنبال ایجاد مشکلات از درون و براندازی نظام است و اگر اتحاد خود را با منطقه حفظ کنیم قطعاً آمریکا شکست‌پذیر است.

جلیلیان تصریح کرد: توانمندی موشکی ما از دیگر مؤلفه‌های قدرت ما است، توانمندی موشکی، عمق راهبری و حضور مردم همیشه درصحنه و انرژی هسته‌ای مؤلفه‌های قدرت ما است و قطعاً اگر اتحاد و همبستگی بین مسئولان باشد می‌توانیم به‌خوبی پیش روی کنیم.

وی عنوان کرد: اعتصابات سیاسی و اقتصادی در کنار هم باشند سبب سقوط نظام می‌شود و دشمن به دنبال این است پس اگر باهم متحد و منسجم باشیم قطعاً موفق می‌شویم بی‌کفایتی مسئولان و وضعیت منطقه بر مشکلات تأثیرگذار است پس باید ما که توان تأثیرگذاری داریم مردم را آگاه کنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان بابیان اینکه جامعه ما آگاه و بیدار است که ممکن است با اتفاقات اخیر تحت تأثیر قرار گیرند، عنوان کرد: اگر ما درصحنه نباشیم می‌توانند ولایت را از بین ببرند، تهدیدهایی که داریم در آینده عمیق، سریع و دقیق است و اهرم‌های قدرت، ظرفیت‌های منطقه‌ای و مردمی زیادی داریم که نشان می‌دهد ما می‌توانیم.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه مداح جایگاه ویژه‌ای است و روایات و احادیث زیادی دراین‌باره وجود دارد که نشان از خاص بودن این جایگاه برای حفظ دین دارد.

جلیلیان بابیان اینکه ویژگی‌های تأثیرگذار مداح و سخنران را می‌توان نام برد که طلبه و مداح و ذاکر اهل بت باید توجه کنند گفت: عامل بودن، توکل به خدا، نتیجه کار را به خدا سپردن، داشتن مقام رضا، صبر، به یاد خدا بودن، اخلاص و انگیزه الهی داشتن، اهتمام به واجبات و مستحبات و... ازجمله این ویژگی‌ها است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات