امام جمعه نهاوند عنوان کرد

اخلاق محوری توأم با تیزبینی و ژرف‌نگری از ویژگی‌های اصلی خبرنگاران

امام جمعه نهاوند گفت: حریت؛ آزادی قلم و بیان از چکامه‌های قلم خبرنگاران متعهد در حفظ ارزش‌ها است و اخلاق محوری توأم با تیزبینی و ژرف‌نگری از ویژگی‌های اصلی خبرنگاران است.
کد خبر: ۹۰۴۲۲۹۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵

اخلاق محوری توأم با تیزبینی و ژرف‌نگری از ویژگی‌های اصلی خبرنگارانبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در دیدار اصحاب رسانه و مطبوعات نهاوند ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار به ویژه شهید محمود صارمی و تبرک به مناسبت فرا رسیدن 17 مرداد و هفته خبرنگار اظهار داشت: نقش رسانه در آگاهی بخشی جامعه بسیار مهم است.

وی افزود: یکی از آفت‌های رسانه‌ها در دوران ما، فضای مجازی است و اخبار بدون منبع و کذب و شایعات نیز در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

امام جمعه نهاوند گفت: حریت؛ آزادی قلم و بیان از چکامه‌های قلم خبرنگاران متعهد در حفظ ارزش‌ها است  و اخلاق محوری توأم با تیزبینی و ژرف‌نگری از ویژگی‌های اصلی خبرنگاران است.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی رسالت خبرنگاران بااهمیت‌تر می‌شود که بدانیم نظام حاکم، نظام مردمسالاری دینی است چراکه در این نظام است که دسترسی به موقع مردم به اخبار دقیق، مهم تلقی می‌شود.

مغیثی افزود: دشمنان امروزه با حمایت از گروه‌های تکفیری دراوج اسلام هراسی بوده و همه تلاش دشمنان برای جلوگیری از دسترسی مردم به اخبار صحیح در نظام مردم سالاری دینی است بنابراین امروزه یکی از اهداف مهم رسانه‌های دنیا نسبت به مسلمانان، برهم زدن وحدت بین آنها و متزلزل ساختن اعتقادات مردم و بدبین کردن آنها نسبت به حاکمان است.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع باید خبرنگاران و اهالی رسانه علاوه بر شمّ سیاسی برخوردار از ظرافت هنری نیز باشند و تنها اخباری را منتشر کنند که  تحریف نشده و به صورت دقیق به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی جامعه کمک می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار