خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در آیین پایانی جشنواره سراسری شعر غدیریه بناب، گفت: همه پیشرفت‌های جامعه، به فرهنگ و اهالی فرهنگ آن جامعه بستگی دارد و بدون فرهنگ نمی‌توانیم مسیر تعالی را طی کنیم و برای مصون‌سازی جامعه در برابر هجمه‌های استکبار جهانی، نیازمند توجه جدی به فرهنگ هستیم.
کد خبر: ۹۰۵۲۱۶۶
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذبایجان شرقی، محمد محمدپور افزود: دشمنان بعد از گذشت ٤٠ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، به هر حیله‌ای دست می‌زنند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را کم رنگ جلوه دهند و در طول این مدت هجمه‌ها علیه ایران، بی‌هدف نبوده و برای زیر سوال بردن دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.

وی با اشاره به اینکه اگر دشمن در اقتصاد، صنعت و تجارت ما را تحریم کند، در حوزه فرهنگ و هنر نمی‌تواند کاری از پیش ببرد، اظهار داشت: فرهنگ و هنر ما با اتکا به تاریخ با عظمت ایران، مورد توجه جهانیان بوده و هیچ دولت و حکومتی نمی‌تواند فرهنگ و هنر ایران را تحریم کرده و مانع نشر تمدن بزرگ ایران در جهان شود. 

محمدپور ادامه داد: اگر بناست روی پای خود، مردانه در برابر جهان بایستیم و زانو نزنیم تا عزت و اقتدارمان حفظ شود، این امر از رهگذر فرهنگ اتفاق می‌فتد و از این طریق می‌توانیم به مصونیت در برابر هجمه‌ها دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ و هنر شاهد اتفاقات خوبی بودیم، اضافه کرد: امروزه اصحاب فرهنگ و هنر به واسطه سیاست‌های دولت احساس می‌کنند که خودشان صاحب این عرصه هستند، بنابراین در چند سال گذشته جهش‌های بی‌نظیری در فرهنگ و هنر اتفاق افتاده است و در همه شاخص‌های فرهنگی و هنری شاهد ارتقا بوده‌ایم.

محمدپور با اشاره به اینکه در تولیدات عرصه فرهنگ و هنر، به نقاط اطمینان بخشی رسیدیم و می‌توانیم به آینده فرهنگ کشور امیدوار باشیم تصریح کرد: مردم به لحاظ اقتصادی در مضیقه بوده و با مشکلات فراوانی مواجه هستند ولی با اتکا به اصحاب فرهنگ و هنر، به عنوان طلایه داران نشاط اجتماعی، قدم‌های رو به آینده را محکم طی خواهند کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در ادامه، با یادآوری اینکه بیش از ٣٥٠ نشریه و رسانه مکتوب در استان داریم که همه آنها در اختیار اهالی فرهنگ و رسانه است و به واسطه آنها این تریبون در اختیار مردم بوده است خاطر نشان کرد: قبل از انقلاب تریبونی در اختیار مردم قرار نداشت ولی امروز با این رشد بسیار چشمگیر مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب انتشار مطالبی با گویش ترکی در هیچ نقطه از کشور رایج نبود، افزود: حتی یک سطر در مطبوعات مطالب ترکی منتشر نمی‌شد ولی امروز بسیاری از رسانه‌ها مطالب خود را به زبان ترکی و بومی منتشر می‌کنند. 

محمدپور اظهار داشت: در حوزه کتاب در ٦ سال اخیر به دو برابر رقم قبل از آن رسیده‌ایم که این دستاورد نظام اسلامی است که علی رغم همه فشارها در ٤٠ سال اخیر قدم‌های مقتدرانه‌ای برداشته در این حوزه است.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین جشنواره سراسری شعر غدیر در بناب، افزود: به واسطه جشنواره‌ها می‌خواهیم در عرصه فرهنگ و هنر حرکت ایجاد کنیم و باید باور کنیم این عرصه، عرصه تولید و اشتغال است و مردم باور کرده‌اند و سرمایه مردم به سمت فرهنگ و هنر سوق می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در پایان با اشاره به اینکه ٦٠٠ اثر شعری در این دوره از جشنواره از ٢٧ استان به بناب ارسال شده است گفت: تلاش می‌کنیم با تولید آثار هنری فاخر در حوزه شعر و داستان، غدیر در اذهان تاریخ ماندگارتر شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها