خبرهای داغ:
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان همدان تأکید کرد
رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان همدان با بیان اینکه علاوه بر تبیین مسائل شرعی مربوط به عبادت باید مسائل مربوط به معاملات، مهریه و فضای مجازی در جامعه توسط مبلغین پرداخته شود، گفت: مبلغین باید در ایام تبلیغی ماه محرم این چند مسئله را سرلوحه کار خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۰۵۴۷۰۷
|
۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷

لزوم پرداختن مبلغین ماه محرم به مسائل مربوط به معاملات، مهریه و فضای مجازیبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، همایش طلایه داران تبلیغ شامگاه پنجشنبه با حضور آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در استان، حجت الاسلام دشتکی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان، روحانیون، طلاب و مبلغین استان در سالن مجتمع انصار همدان برگزار شد.

این همایش همزمان با فرا رسیدن ایام محرم، به منظور تبیین و یادآوری ضرورت‌های تبلیغی و ایجاد وحدت رویه در بین روحانیون مبلغ برگزار شد.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان همدان در ابتدای این مراسم با بیان اینکه علاوه بر تبیین مسائل شرعی مربوط به عبادت باید مسائل مربوط به معاملات، مهریه و فضای مجازی در جامعه توسط مبلغین پرداخته شود، گفت: مبلغین باید در ایام تبلیغی ماه محرم این چند مسئله را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند با بیان اینکه در سطح استان معاملات نامشروع و ناقص صورت می گیرد، گفت: به همین دلیل یک مشت پرونده بر روی پرونده‌های دادگستری اضافه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز موضوع پیش فروش و پیش خرید آپارتمان در همدان به معضل تبدیل شده است، افزود: این درصورتی است که در چند سال اخیر به هیج وجه موضوع پیش فروش آپارتمان مطرح نبود.

رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان همدان پرونده‌های مهریه را یکی دیگر از پرونده‌های روبه افزایش در دادگستری همدان دانست و ضمن درخواست از مبلغین در راستای تبیین مسائل مهریه در جامعه یادآور شد: از مبلیغن تقاضا داریم مسائل مربوط به مهریه و عند المطالبه بودن آن را به عنوان مسئله شرعی در جامعه تبیین کنند تا افراد به اندازه قدرت پرداخت مهریه را قبول کنند.

وی با بیان اینکه پرونده‌های متعددی در خصوص مشکلات فضای مجازی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: باید مبلغین مردم را نسبت به احکام نکاح و معاملات آگاه سازند تا شاهد افزایش بیش از پیش پرونده‌ها در دادگستری نباشیم.

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت و جایگاه تبلیغ، به ضرورت و اولویت‌های تبلیغی امروز اشاره کرد.

همچنین آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، به تشریح باید و نبایدهای امر تبلیغ پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات