هم اندیشی شورای امر به معروف و نهی ازمنکر آموزش و پرورش کوهرنگ

نشست شورای امر به معروف و نهی ازمنکر با محوریت بهتر برگزار شدن اقامه نماز جماعت در مدارس شهرستان کوهرنگ برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۵۶۸۲۶
|
۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ کورش اکبری، در این جلسه، نقش معنویت در آموزش و پرورش را سلامت و تحکیم برنامه های آموزش وپرورش دانست و گفت: توفیق استفاده از ماه محرم  از جنبه های روحی و تربیت انسانها و اخلاق رابسیارسازنده دانست

مدیر آموزش و پرورش کوهرنگ در ادامه، هدف قیام امام حسین علیه السلام را امربه معروف و نهی ازمنکر دانست و بر اجرای این فریضه در مدارس تاکید کرد.

وی، تصریح کرد: مبنا و اصول آموزش و پرورش کار تربیتی است و امربه معروف و نهی از منکر از ارکان تربیتی به شمار می رود، که با ابلاغ دستورالعمل و گفتار درمانی این فریضه در سطح مدارس و ادارات انجام نمی شود؛ بلکه باید این فریضه به یک باور تبدیل شود و در همه ما نهادینه  گردد.

اکبری، شعارمحوری امربه معروف و نهی از منکرسال تحصیلی جدید در مدارس را برپایی نماز جماعت و توجه ویژه به فرائض دینی در مدارس توسط معلمین و دانش آموزان اعلام کرد.

در این جلسه، سرهنگ دوم پاسدار عزیزموسایی، فرمانده ناحیه مقاومت کوهرنگ، ضمن قدردانی از اداره آموزش و پرورش در همکاری با بسیج دانش آموزی در انجام برنامه های این سازمان، براستفاده از تجربیات گذشته برای موفقیت های آینده در برنامه های سال جدید تاکید کرد.

فرمانده ناحیه کوهرنگ، دغدغه تربیتی را یکی از ارکان آموزش و پرورش و پرورش برشمرد و الگو ساختن و الگو بودن جوانان و نوجوانان ایران در سایر جوامع را از اهداف آموزش و پرورش دانست.

وی گفت: الگو بودن و الگوسازی با حفظ روحیه امید در دانش آموزان و صبر و استقامت در همه شرایط فرهنگی و اقتصادی بدست می آید.

موسایی در ادامه با توجه به هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس، شهداء را معلمان ایثار و مقاومت دانست و بر پیروی از این اسوه های کم نظیر در شرایط کنونی جامعه تاکیدکرد و القای ناامیدی در سطح جامعه را منکری بزرگ دانست.

گفتنی است: برپایی همایش امر به معروف ونهی از منکر همزمان با هفته دفاع مقدس، توزیع کتاب در بین مردم شهرستان کوهرنگ از مصوبات این جلسه بود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار