خبرهای داغ:
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر تأکید کرد

ضرورت فرهنگ‌سازی مناسب در خصوص ازدواج

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر در خصوص کاهش آمار ازدواج در جامعه گفت: متأسفانه این امر فقط به موضوع اقتصاد خانواده و فرد مربوط نمی‌شود، بلکه باید یک فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه صورت پذیرد.
کد خبر: ۹۰۵۸۸۲۷
|
۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

ضرورت فرهنگ‌سازی مناسب در خصوص ازدواجبه گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، سعید کتابی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان ملایر بیان داشت: ثبت به‌موقع وقایع حیاتی اهمیت بالایی دارد و در این زمینه مردم نیز حساسیت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: وجود آمار صحیح و به‌موقع از وقایع حیاتی در جامعه، می‌تواند در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های آتی تأثیر بسزایی داشته باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر افزود: یکی از موانعی که وجود دارد عدم آگاهی کافی افراد و یا کارشناسان نهادهای متولی در ثبت این وقایع است که باید با آموزش و اطلاع‌رسانی این مشکل مرتفع شود.

وی با اشاره به آمار طلاق در جامعه افزود: در دین مبین اسلام تأکید بسیار زیادی بر خانواده و تقویت بنیان خانواده شده است که باید در کلاس‌های آموزشی پیش از ازدواج از این احادیث و سخنان بزرگان دین بیشتر استفاده شود.

سعیدی در خصوص کاهش آمار ازدواج در جامعه نیز افزود: متأسفانه این امر فقط به موضوع اقتصاد خانواده و فرد مربوط نمی‌شود، بلکه باید یک فرهنگ‌سازی مناسبی در این زمینه صورت پذیرد.

وی با اشاره به این‌که همه کارت‌های ملی قدیمی باید تعویض شوند، تصریح کرد: کارت‌های هوشمند ملی قابلیت‌های زیادی دارند و در آینده نیز همه کارت‌های افراد در کارت ملی تجمیع خواهند شد.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ملایر نیز در ادامه اظهار داشت: در پنج ‌ماهه اول سال 97 در شهرستان ملایر 2 هزار و 15 واقعه ولادت به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش موالید را در شهرستان داشته‌ایم.

بابک بختیاری افزود: 730 واقعه فوت در پنج‌ماهه ابتدای سال در شهرستان به ثبت رسیده است که افزایش 1.3 درصد در ثبت وفات را در شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: بیماری‌های قلبی و عروقی در شهرستان با 48 درصد همچنان رتبه اول مرگ‌ومیر را به خودش اختصاص داده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار