سردار یزدی در آیین افتتاحیه نمایشگاه مردان عاشورایی تاکید کرد؛

بازآفرینی رشادت های رزمندگان اسلام برای نسل جوان و نوجوان

سردار یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ در آیین افتتاحیه نمایشگاه مردان عاشورایی ناحیه ابوذر گفت: امروز بایستی رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان و نوجوان با برپایی این نمایشگاه ها بازآفرینی کنیم. 
کد خبر: ۹۰۶۰۵۰۸
|
۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، سردار محمد رضا یزدی فرمانده سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ در آیین افتتاحیه نمایشگاه مردان عاشورایی ناحیه مقاومت بسیج ابوذر که عصر شنبه 31 شهریور ماه در بوستان بزرگ ولایت برگزار شد گفت: امروز بایستی رشادت های رزمندگان دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان و نوجوان با برپایی این نمایشگاه ها بازآفرینی کنیم. 

وی تقارن هفته دفاع مقدس با ایام عزای سالار شهیدان حضرت اباعبدا...الحسین(ع) را بسیار مغتنم دانست و افزود: تقارن این دو مناسبت عزیز با یکدیگر به ما یاد آوری می کند که شهدا و رزمندگان و جانبازان و آزادگان با پیروی از مکتب عاشورا و سرمشق قرار دادن ولایت مداری اصحاب عاشورایی امام حسین(ع)، با اراده های پولادین و با قلب هایی سرشار از محبت آل ا... علیهم السلام و همچنین عشق وصف ناپذیر به پیرجماران حضرت امام خمینی(ره)، در مقابل ظلم و ستم و زیاده خواهی و تجاوز دشمنِ بعثیِ تا بُن دندان مسلح ایستادگی کردند و در راه اسلام و انقلاب گرانبهاترین دُرّ وجود خود را که همان جان عزیزشان بود فدا کردند.

یزدی ادامه داد: در این میان، ما نیز وظیفه داریم رسالت زینبی خویش را که همان ادامه راه ایشان است به خوبی انجام دهیم و از هیچ کوششی دریغ نکنیم زیرا همان طور که رسالت حضرت زینب و افشاگری های این بانوی عظیم الشان بعد از واقعه ی عاشورا، جان های خفته را بیدار کرد و پایه های حکومت یزدیان را لرزاند، ما نیز بایستی نسل های جوان و نوجوان را که دوران دفاع مقدس را درک نکرده اند با فرهنگ جهاد و شهادت و رشادت ها و جانفشانی های رزمندگان اسلام آشنا کنیم.

فرمانده سپاه تهران بزرگ اظهار کرد: هدف از ایجاد نمایشگاه هایی که به مناسبت هفته دفاع مقدس در سطح کشور برپا می شوند احیای خاطرات دوران دفاع مقدس و نقش رزمندگان اسلام در پیروزی های دوران جنگ با رمز همدلی و یکرنگی در سایه اطاعت محض از امام راحل عظیم الشان است. 

سردار یزدی افزود: در تهران بزرگ نیز نواحی مقاومت و رده های تحت امر ایشان با بکارگیری از استعدادها و ظرفیت های داخلی خودشان و همچنین بهره گیری از نبوغ برادران و خواهران بسیجی، به برپایی نمایشگاه های متعدد در هر منطقه اقدام کرده اند که نمایشگاه مردان عاشورایی نیز یک نمونه از همین فعالیت های فرهنگی است که به همت ناحیه مقاومت بسیج ابوذر برپا شده و در آن سعی شده است قسمت هایی از معرکه جنگ در دوران دفاع مقدس بازآفرینی شود که به تعبیر برخی از دوستان، در این نمایشگاه بازدیدکنندگان محترم یک اردوی راهیان نور را در تهران تجربه خواهند کرد.

گقتنی است نمایشگاه مردان عاشورایی از ۳۱ شهریور ماه تا ۶ مهرماه هر شب با اقامه ی نماز جماعت مغرب و عشاء تا ساعت ۲۲ در ضلع جنوبی بوستان بزرگ ولایت پذیرای همشهریان محترم خواهد بود. 

ارسال نظرات