خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان خبر داد
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان از برگزری فراخوان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان همدان با عنوان «رنگ خاک؛ بوی سیب» در همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۷۵۳۹
|
۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

برگزاری فراخوان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان همدانرسول کرمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با همکاری سازمان بسیج هنرمندان استان همدان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان همدان را با نام «رنگ خاک؛ بوی سیب» برگزار می‌کند.

وی با اشاره به موضوع این جشنواره افزود: موضوع اصلی اشعار ارسالی شامل نقش دفاع مقدس در تداوم و حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی(تقارن چهل سالگی)، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی(لبنان، عراق، فلسطین، یمن، سوره و...)، دفاع مقدس و جنگ نرم، دفاع مقدس و حوزه‌های خاص از قبیل شهدای شاخص، اماکن و یادمان‌ها، وقایع و رخدادهای اثرگذار، عملیات‌ها و... است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان با اشاره به شرایط لازم برای آثار ابراز داشت: قالب اشعار ارسالی نیز می‌تواند کلاسیک، سپید و کودک و نوجوان باشد.

وی ادامه داد: اشعار ارسالی می‌تواند به زبان فارسی و یا گویش بومی(محلی) سروده شود که در خصوص اشعار بومی باید ترجمه فارسی آن نیز به دبیرخانه ارسال شود.

کرمی با بیان اینکه اشعار ارسالی نباید قبلاً در کتاب مستقل یا مشترک یا نشریه و سایت‌های معمول و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی منتشر شده باشد، گفت: آثار باید به صورت تایپی و word ارسال شود.

وی یادآور شد: محدودیتی از نظر کمی برای ارسال آثار وجود ندارد و توجه به ویژگی‌های بومی هر استان، پرداختن به حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان هر استان در عملیات‌ها و یگان‌ها و یا موضوعات ویژه هر استان در اولویت انتخاب قرار می‌گیرد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان همدان تصریح کرد: لازم است نام، نام خاننوادگی، سال تولد، تحصیلات، آدرس محل سکونت، آدرس الکترونیکی، شماره تمس همراه نیز به همراه اشعار ارسالی در انتهای اشعار درج شده باشد.

وی عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را حداکثر تا پایان آبان ماه سال جاری به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان در قالب لوح فشرده تحویل و یا به آدرس الکترونیکی YOUSEFHAMEDAN2018@GMAIL.COM ارسال کنند.

کرمی با بیان اینکه مراسم اختتامیه و معرفی نفرات برتر آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد، گفت: آثار برگزیده استانی در بیست و یکمین دوره کنگره شعر دفاع مقدس شرکت داده خواهند شد و اشعار منتخب در مجموعه‌ای در زمان برگزاری کنگره شعر چاپ و در مراسم پایانی توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات