امام جمعه دیر:

قتل خاشقچی رسوایی بزرگ سیاسی آل سعود بود

امام جمعه بندر دیر گفت:قتل خاشقجی روزنامه نگار عربستانی رسوایی بزرگ سیاسی برای آل سعود بود و همه فهمیدند مسبب اقدامات تروریستی در منطقه چه کسانی هستند.
کد خبر: ۹۰۶۹۸۷۱
|
۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر  حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه های نمازجمعه  بندر دیر با بیان اینکه پیاده روی اربعین نماد عشق و دلدادگی مردم به امام حسین(ع) است اظهار داشت: از آنجایی که سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) فدایی اسلام است مردم او را دوست دارند.

وی عنوان کرد: دشمنان که در بعد نظامی و نرم افزاری شکست خورده اند بدنبال انعکاس چهره ای دروغین از ایران اسلامی به جهانیان بویژه مردم خودمان هستند.

امام جمعه دیر افزود: اقدامات تروریستی اخیر در اهواز و ربودن مرزبانان ما از نظر نظامی هیچ ارزشی ندارد اما نیروهای مسلح و مرزبانان ما باید بیدار باشند و به هیچ کس اعتماد نکنند.

وی بیان کرد: دشمن ظرفیت های عظیم کشور ما را نمی بیند و با استفاده از برخی مشکلات بدنبال نشان دادن چهره ای شکست خورده از ایران است.

حسینی ادامه داد: وجود نخبگان و نیروهای بسیجی که در تمامی عرصه های فرهنگی و علمی و غیره نقش آفرینی می کنند از ظرفیت های بزرگ ماست.

وی گفت: اعتراضات صنفی در همه کشورها وجود دارد اما دشمن بدنبال بزرگنمایی این مسائل است البته مسئولین هم باید قبل از اینکه مردم به خیابان بیایند مشکلات را حل کنند.

خطیب جمعه دیر افزود: دشمنان حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی و حضور میلیونی جوانان در این همایش بزرگ را منعکس نمی کنند اما با نشان دادن یک کار خلاف این گونه وانمود می کنند که نسل جوان از اسلام بریده اند که این دیدگاه غلط است.

وی ییان داشت:ابلاغ سند جامع تمدن نوین اسلامی از سوی مقام معظم رهبری امید دشمن را به یأس تبدیل کرد و امیدواری در مردم کشورمان بوجود آورد و اعتماد ایشان به نخبگان را نشان داد.

حسینی با تأکید براینکه صادرات در کاهش وابستگی به نفت، ایجاد اشتغال و توسعه کشور نقش بی نظیری دارد، تصریح کرد: محصولاتی که جزء نیازهای مهم کشور است و در صورت صادرات آنها مشکلاتی برای مردم ایجاد می کند باید توازن رعایت شود.

وی در رابطه با سالروز دستیابی ایران به غنی سازی ۲۰ درصدی اورانیوم گفت: علی رغم تحریم ها جوانان ودانشمندان ایران اسلامی توانستند با تکیه بر توان داخلی به این مهم دست یابند.

امام جمعه دیر اضافه کرد: آمریکایی ها شخصیت دوگانه ای دارند چرا که ازطرفی ما را به پیوستن به کنوانسیون های مختلف دعوت می کنند تا روابط بانکی برقرار شود از دیگر سو تحریم های جدیدی را وضع می کنند.

حسینی با اشاره به لزوم برنامه ریزی در هر کاری خاطرنشان کرد: هر برنامه ریزی نیازمند اطلاعات دقیق و بروز است.

وی یاد آور شد: قتل خاشقجی روزنامه نگار عربستانی رسوایی بزرگ سیاسی برای آل سعود بود و همه فهمیدند که جنایات و اقدامات تروریستی در عراق و سوریه از سوی چه کسانی ترتیب داده می شود.

خطیب جمعه دیر با اعلام اینکه آمریکایی ها با سکوت اولیه خود در این قضیه بدنبال گرفتن باج از سعودی ها هستند افزود: ورشکستی بورس و کاهش ارزش ریال عربستان و امتناع برخی کشورها از حضور در نشست بزرگ اقتصادی در این کشور از تبعات این اقدام بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار