خبرهای داغ:
رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان عنوان کرد

همکاری متقابل آموزش و پرورش و بسیج زمینه‌ساز رشد و پیشرفت نظام آموزشی

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: همکاری متقابل آموزش و پرورش و بسیج، زمینه‌ساز رشد و پیشرفت نظام آموزشی کشور را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۹۰۷۳۱۶۸
|
۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

همکاری متقابل آموزش و پرورش و بسیج زمینه‌ساز رشد و پیشرفت نظام آموزشیمحمد ملایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج همدان در تشریح عملکرد سازمان بسیج فرهنگیان استان همدان با اشاره به رویکرد این سازمان از تشکیل کارگروه در این سازمان خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت پنج کارگروه در راستای کمک به مردم و دولت پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو کارگروه فضای مجازی و آسیب‌های اجتماعی عملیاتی شده است، افزود: امروز بسیج فرهنگیان در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در استان همدان آسیب‌های اساسی در حوزه اجتماعی طلاق، اعتیاد، افسردگی، اضطراب، آسیب‌های فضای مجازی، رابطه بین والدین با فرزند، والدین با اجتماع و مدل رابطه اولیای مدرسه با دانش‌آموزان است، ورود پیدا کرده و پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد تا با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌هایی منعقد کند و بسیج بتواند در حوزه کم کردن و کاستن از بحث آسیب‌های اجتماعی به آموزش و پرورش کمک کند.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان انسجام‌بخشی به نیروهای جبهه انقلاب اسلامی در استان را اقدام دیگر این سازمان عنوان کرد و بیان داشت: نخستین اقدام در این راستا برگزاری همایش بزرگ استکبارستیزی با حضور هزار نفر از بسیجیان و نیروهای انقلابی بود که در 25 مرداد ماه صورت گرفت.

وی با اشاره به ایجاد وحدت رویه در آموزش و پرورش تصریح کرد: بسیج فرهنگیان به دنبال ایجاد وحدت رویه در آموزش و پرروش برای کمک به مردم است .

ملایی با تاکید بر اینکه تحصن‌های پیش آمده اخیر نه به نفع معلم و نه به نفع جامعه بود، عنوان کرد: متاسفانه فشارهایی از طرف جریانات سیاسی و احزاب و گروه‌های اصلاح‌طلب به مدیرکل آموزش و پرورش وارد شد تا مدیرکل نتواند کار خود را به خوبی انجام دهد که ما در بسیج فرهنگیان با پیگیری ایجاد وحدت رویه در آموزش و پرورش توانستیم از این اقدام جلوگیری و به مدیرکل کمک کنیم تا کار پیش رود و آموزش و پرورش با آرامش بماند.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج فرهنگیان استان همان به دنبال انسجام و ایجاد وحدت در انقلاب اسلامی است، افزود: در این سازمان به دنبال این هستیم تا بتوانیم جو مطالبه‌گری منطبق بر قوانین بالادستی و ضابطه‌مند را از طریق بسیج فرهنگیان که یک نهاد حاکمیتی و نظارتی است داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان پیگیری و مطالبه بحث نظام رتبه‌بندی معلمان را مصداقی در این رابطه عنوان کرد و یادآور شد: با وجود اینکه در سیاست‌های کلی نظام، سند تحول بنیادین و برنامه ششم توسعه بر اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان تاکید شده، اما متاسفانه دولت تاکنون به این وظیفه خود عمل نکرده است که ما در بسیج فرهنگیان این موضوع را از دولت مطالبه و منطبق بر برنامه ششم و سند تحول بنیادین پیگیر این موضوع خواهیم بود.

وی با بیان اینکه نظام رتبه‌بندی معلمان باید هرچه سریع‌تر به صورت لایحه به مجلس ارائه شود، تاکید کرد: بر اساس ماده 63 برنامه ششم توسعه دولت مکلف است لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را به مجلس ارائه دهد درحالی که تاکنون به این وظیفه خود عمل نکرده، بنابراین با توجه به اینکه پیش‌نویس بودجه سال ۹۸ در حال آماده شدن است، باید دولت هرچه سریع‌تر لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را به صحن علنی مجلس ارائه دهد تا با تصویب آن در بودجه سال 98 برای این امر نیز بودجه پیش‌بینی شود.

ملایی با تاکید بر اینکه بسیج به دنبال رفع مشکلات آموزش و پرورش و به خصوص معلمان است، تصریح کرد: باید بخشی از مشکلات مالی و معیشتی معلمان برطرف شود تا آنها بتوانند با امید و آگاهی بیشتر کار خود را پیش ببرد بنابراین بر این اساس باید به سمتی برویم که تا با فشار آوردن به دولت در راستای ارسال لایجه رتبه‌بندی معلمان به مجلس موضوع معیشت معلمان حل شود.

وی با بیان اینکه همکاری متقابل آموزش و پرورش و بسیج، زمینه‌ساز رشد و پیشرفت نظام آموزشی کشور را به همراه خواهد داشت، بیان کرد: بسیج فرهنگیان پیگیری شورای آموزش و پرورش در استان و شهرستان‌ها را در پیش گرفته است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه مسئولین به موضوع شورای آموزش و پرورش که یک نهاد قانونی است، توجه نمی‌کنند، افزود: متاسفانه آنها وارد مشکلات اساسی آموزش و پرورش نمی‌شوند و به کمک این نهاد نمی‌آیند.

وی در همین خصوص با بیان اینکه بسیج فرهنگیان به دنبال ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌هایی است که می‌توانند به آموزش و پرورش کمک کنند، یادآور شد: این اقدام در راستای خدمت کردن بیشتر به مردم انجام می‌شود که در این راستا از ظرفیت نمایندگان مجلس استفاده می‌کنیم تا این جریان را شکل دهیم و بسیج و جبهه انقلاب محل وحدت و بالا بردن کارایی نظام باشد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار