دبیر کل مجمع تشخیص مصلحت نظام:

راهپیمایی سیزدهم آبان ماه سیلی محکمی بر دهان آمریکاست

محسن رضایی، دبیر کل مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: جنگ اقتصادی برای آمریکا موضوع فوق العاده مهمی است، آن ها اگر نتوانند در این جنگ پیروز شوند باید کل منطقه را رها کنند.
کد خبر: ۹۰۷۳۶۲۸
|
۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از سپاه تهران بزرگ، محسن رضایی دبیر کل مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در جمع بسیجیان و فرماندهان سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی موجب ایجاد شکاف در استعمارگری آمریکا در منطقه شد اما ترکیه، عربستان و عراق همچنان با آمریکا هم پیمان بودند و دیگر مناطق غرب آسیا نیز در دست آمریکایی ها بود. علی رغم تلاش آمریکا برای حفظ شاه در ایران، انقلاب اسلامی با کمک امام خمینی(ره) و مردم به پیروزی رسید.

وی افزود: انقلاب اسلامی اولین رویارویی ما با آمریکا بود و بعد از آن در دهه 60 آن ها با کودتا، شورش و ترورها سعی در مقابله با انقلاب اسلامی داشتند اما موفق نبودند و آرامش به کشور بازگشت. دومین رویارویی ما با آمریکا در حمله عراق به ایران بود که صدام با تحریک آمریکا این جنگ را علیه کشور ما آغاز کرد و در ابتدا پنج استان کشور را به اشغال خود درآورد که بعد از 10 ماه با شکل گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تمامی مناطق آزاد شدند. سومین مقابله استکبار با ایران، جنگ اقتصادی علیه ما بود که در حال حاضر در اوج این جنگ قرار داریم.

رضایی خاطر نشان کرد: این رویایی برای ما دستاوردهایی هم داشته است؛ در رویایی امنیتی ما توانستیم از لحاظ اطلاعاتی و امنیتی به رتبه حائز اهمیتی برسیم و در رویایی نظامی نیز، توان دفاعی و نظامی ما رشد بسزایی پیدا کرد. جنگ اقتصادی نیز باعث شد تا ما بتوانیم در امر اقتصادی روی پای خودمان بایستیم و متکی به غیر نباشیم.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران تاکید کرد: جنگ اقتصادی برای آمریکا موضوع فوق العاده مهمی است. آن ها اگر نتوانند در این جنگ پیروز شوند باید کل منطقه را رها کنند. آن ها در این جنگ تنها به بعد اقتصادی اکتفا نکرده اند و ما اخیرا شاهد جنگ های رسانه ای و ایجاد ناامنی در مریوان بوده ایم. کانون این جنگ اقتصاد است و در کنار آن جنگ های رسانه ای و ایجاد ناامنی قرار دارد. آن ها می خواهند مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی که امنیت است را زیر سوال ببرند.

وی اظهار داشت: استراتژی آمریکا چندین محور دارد که یکی از آن ها ایجاد دلسردی در میام مردم ایران است و دوم اینکه نیروهای انقلابی منفعل و بدون استراتژی بشوند و سومین محور تسلیم سازی دولتمردان کشور است و ما برای مقابله با چنین استراتژی، باید امید به مردم، فعالیت به نیروهای انقلابی و کارآمدی به دولتمردان برگردد.

رضایی افزود: با توجه به منابع و سرمایه هایی که در حال حاضر در کشور وجود دارد این جنگ را برابر و یا بهتر از جنگ هشت ساله اداره خواهیم کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اولین عملیات  امسال ما در این جنگ، اتفاق باشکوه حضور مقام معظم رهبری در استادیوم آزادی بود و دومین عملیات، برگزاری پرشور راهپیمایی اربعین بود. به این ترتیب عملیات سوم ما 13 آبان خواهد بود و با حضور در این صحنه سیلی محکمی به ترامپ خواهیم زد.

رضایی در پایان اظهار داشت: سیاست های غلط مالی و ارزی باعث شده است تا به وضعیت کنونی اقتصادی برسیم و نتوانیم آنطور که باید با تحریم ها مقابله کنیم اما با شکل گیری یک مدیریت جدی در راستای اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) تبیین کرده اند امید است در این جنگ اقتصادی پیروز شویم.

ارسال نظرات