خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از هزینه‌کرد 11 میلیارد ریالی در حوزه آموزش طی یک سال گذشته توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان خبر داد و گفت: پرداخت کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان و تعمیر و تجهیز 24 مدرسه در سطح استان از دیگر خدمات در سال گذشته است.
کد خبر: ۹۰۷۶۱۸۶
|
۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸

هزینه‌کرد 11 میلیارد ریالی اداره کل اوقاف استان همدان در حوزه آموزشبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام محمد کاروند در هفتین دوره همایش یاوران وقف استان همدان با اشاره به اهمیت وقف در اسلام اظهار کرد: وقف یک تکلیف الهی است که کار همگانی را می‌طلبد.

وی ضمن تقدیر از اقدام واقفان خیراندیش با بیان اینکه واقف درد جامعه، دین و مردم را فهمیده و دلسوز مردم است، گفت: واقفان خیراندیش مصداق این حدیث است که سرشت آنها از رحمت آفریده شده و درونشان پر از رحمت و مهربانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه عنوان کرد: استان همدان در ترویج فرهنگ وقف با معیار و رتبه مدنظر فاصله بسیاری دارد که نیاز است در این راستا بیش از پیش کار شود ضمن اینکه ترویج فرهنگ وقف نیازمند کار همگانی است.

وی در تشریح عملکرد یک ساله سازمان اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در سال 94 به میزان 8 میلیارد تومان و در سال 95 به میزان 10 میلیارد تومان از محل موقوفات در راستای اجرای نیت واقفان خیراندیش هزینه شده است، افزود: در سال 96 این میزان به 17 میلیارد و 400 میلیون تومان رسید.

کاروند با بیان اینکه در سال گذشته هفت دستگاه دیالیز برای بیماران کلیوی در شهرستان‌های ملایر، کبودراهنگ و اسدآباد خریداری شد، تصریح کرد: حوزه درمان اداره اوقاف استان مجموعه 32 تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) را به صورت ویژه برای تخریب، بازسازی و نوسازی تحویل گرفت که اقدامات لازم در حال انجام است.

وی از پرداخت کمک هزینه درمان به 872 بیمار صعب العلاج با حداقل یک میلیون تومان خبر داد و بیان کرد: علاوه بر این در حوزه درمان، خدمات ویزیت و داروی رایگان برای 32 روستای استان ارائه شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به تأمین بخشی از هزینه بیمارستان فیروزآبادی در منطقه جنوب تهران و تهیه ست کامل جراحی فک و صورت و مغز و استخوان برای بیمارستان امام حسین(ع) ملایر به عنوان دیگر اقدامات در حوزه درمان اشاره و عنوان کرد: تعمیر و ساخت مرکز اورژانس شهرستان ملایر با‌ اعتبار 700 میلیون تومان نیز انجام گرفت.

وی از هزینه‌کرد 11 میلیارد ریالی در حوزه آموزش طی یک سال گذشته توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان خبر داد و بیان کرد: توزیع 9 هزار بسته‌ کمک آموزشی به تناسب هر شهرستان و درآمد موقوفات آن، پرداخت کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان و تعمیر و تجهیز 24 مدرسه در سطح استان از دیگر خدمات اداره اوقاف در سال گذشته است.

کاروند با بیان اینکه طی یک سال گذشته 3 هزار و700 بسته حمایتی بین نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی توزیع شد، خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی نیز اعزام مبلغ و پرداخت کمک هزینه به حوزه علمیه، برگزاری روضه‌خوانی و تعزیه خوانی و برپایی موکب در ایام اربعین حسینی در دستور کار قرار گرفت و کار به خوبی پیش رفت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات