حاجی‌بابایی:

آموزش و پرورش جای سیاسی بازی نیست/ آزمون امروز از آزمون دفاع مقدس سخت‌تر است

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش جای سیاسی بازی نیست، گفت: نباید آموزش و پرورش را سیاسی کرد، این بازی‌ها مشکلات ما را حل نمی‌کند.
کد خبر: ۹۰۸۱۲۴۱
|
۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴

آموزش و پرورش جای سیاسی بازی نیست/ آزمون امروز از آزمون دفاع مقدس سخت‌تر استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر حمیدرضا حاجی‌بابایی در مجمه بسیج فرهنگیان استان همدان در خانه معلم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار داشت: جایگاه آموزش و پرورش در چشم انداز 20 ساله جایگاه مهمی است.

وی گفت: جایگاه آموزش و پرورش در سند نقشه جامع علمی کشور، سند تحول بنیادین، سیاست‌های کلی، ابلاغی رهبر معظم انقلاب، و برنامه ششم مشخص است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اوایل سال‌های 1381 و 1382 زمزمه می‌شد و از سال 1383 شروع شد و در سال 1388 بنده به عنوان وزیر آموزش و پرورش ورود پیدا کردم و این سند مصوب شد و  6سال کار تحقیقاتی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان که سند تحول تصویب می‌شد نقشه جامع علمی کشور هم طرح شد و ارتقا ء جایگاه استادان، فناوران و معلمان؛ و این سند هیچ چیزی برای معلم کم نگذاشته است.

حاجی بابایی تصریح کرد: اگر سند تحول بنیادین اجرا شود هیچ معلمی آسیب نمی‌بیند بلکه تمام آرمان‌ها و آرزوهای معلمان در این سند نهفته است، این سند در آذر 90 در محضر رهبر معظم انقلاب رونمایی شد و ایشان فرمودند تمام این سند باید یک به یک اجرا شود و این یک سند شفابخش است.

وی با بیان اینکه این سند 6 زیر نظام دارد، افزود: دو زیر نظام آن در زمان بنده که وزیر بودم اجرا شد و 90 درصد سند تحول همین دو زیر نظام هستند که برنامه درسی ملی است که مصوب و اجرایی شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این برنامه درسی ملی نقشه راه معلم و دانش‌آموز، ساعات درسی، مدرسه محله، کانون فرهنگی محله و... است که در یک کتاب چاپ شده است.

وی ابراز داشت: 20 درصد این سند تربیت معلم است و بر این اساس یک سال زمان برای تصویب و اجرای اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صرف کردیم و بعد از آن نظام رتبه‌بندی معلمان را مصوب کردیم که هنوز اجرایی نشده است.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه در طول سال‌های اخیر با مشکل جدی نیروی انسانی روبرو بودیم، ابراز داشت: این در حالی است که در سال 91 با اجرای این سند تحول هیچ کمبود نیرویی نداشتیم و از سال 91 تاکنون هر سال به طور میانگین 30 هزار نفر فرهنگی بازنشسته شده‌اند و جایگزینی نداشتند و گزارش معاون سازمان برنامه و بودجه به مجلس این بود که در مجلس 200 هزار نفر نیروی مازاد وجود دارد که گزارشی از سوی وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه 100 هزار نفر نیروی مازاد وجود دارد به آقای نوبخت ارائه شد.

وی با اشاره به وخامت وضعیت آموزش و پرورش عنوان کرد: امسال 194 هزار معلم کمبود داریم و برای 13 میلیون دانش‌آموز فقط 640 هزار معلم داریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خصوصی‌سازی آموزش و پرورش خیانت است و باید نوع نگاه به آموزش و پرورش تغییر کند ابراز داشت: معلم با هر سلیقه‌ای معلم بوده و عزت و لطافت معلمی را دارد.

حاجی بابایی با بیان اینکه آموزش و پرورش جای سیاسی بازی نیست، گفت: نباید آموزش و پرورش را سیاسی کرد، این بازی‌ها مشکلات ما را حل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه آزمون امروز از آزمون دفاع مقدس سخت‌تر است، گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی و خون شهیدان در همین قدرت مظلوم است و هیچکس در این کشور به اندازه معلم نمی‌تواند در این زمینه کمک کند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه با شرف‌ترین خانواده‌ها در ایران معلمان هستند، ابراز داشت: انقلاب ما انقلاب پاکی است؛ در آن آلودگی وجود دارد اما انقلاب سالم است و به فضل الهی از این معبر جلو می‌رویم که برای این کار باید شبانه‌روز کار کرد و دندان طمع را کشید.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات