امام جمعه موقت یزد؛

دولت مسایل معیشتی مردم را جدی بگیرد

امام جمعه موقت یزد با تاکید بر اینکه برخی مسئولان خدمت به مردم را فراموش کرده اند، گفت: دولت در رفع مشکلات اقتصادی مردم، رفع گرانی‌های بی‌مورد و بازگرداندن ثبات نسبی به بازار اهتمام داشته باشد و مشکلات مردم را جدی بگیرد
کد خبر: ۹۰۹۱۹۴۸
|
۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حجت الاسلام سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های امروز نمازجمعه یزد با اشاره به شرایط سخت گرانی و تورم که مردم در آن گرفتار شده اند، اظهار داشت: کاهش قیمت دلار و عدم کاهش قیمت اجناس نشان داد که دلیل گرانی‌های اخیر بالا رفتن نرخ ارز نبود.

وی بیان کرد: برخورد‌هایی هم که دولت اعلام می‌کند با اخلالگران در نظم اقتصادی انجام داده، کافی نبوده، زیرا در غیر این‌صورت شاهد گرانی بی‌دلیل اجناس نبودیم.

آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: این شرایط نشانه سوء مدیریت و اشتباهات مدیران و مسئولان است، ولی مردم نباید هزینه و تاوان این اشتباهات را بدهند بنابراین بهتر است دولتمردانی که تنها به دنبال منافع ریاستی و حزبی خود هستند، به یاد بیاورند که هدف اول آن‌ها باید خدمتگزاری به مردم باشد، اما به نظر می‌رسد آن‌ها مردم و خدمت به آن‌ها را فراموش کرده اند.

امام جمعه موقت یزد با تاکید بر اینکه عده‌ای از پست‌ها و مناصب خود، نردبانی برای پیشرفت و ترقی خود و خانواده‌هایشان درست کرده‌اند، تصریح کرد: امام راحل به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی بار‌ها فرمودند که در نظام اسلامی، مسئولیت هدف نیست بلکه وسیله‌ای برای خدمت به مردم و حل مشکلات آن‌ها است، اما امروز شاهدیم که اینگونه نیست و مسئولان و دولتمردان به خود خدمت می‌کنند.

آیت‌اللهی با بیان اینکه برخی مسئولان گرفتار جاه‌طلبی، باندبازی و حزب بازی شده‌اند، خاطرنشان کرد: اولویت این افراد دیگر حل مشکلات مردم نیست و این امر به اولویت‌های بعدی آن‌ها تبدیل شده، زیرا اصلا درک درستی از مشکلات مردم ندارند.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان خود را از مردم جدا می‌دانند، افزود: امام که بنیانگذار انقلاب بود، خود را خادم مردم می‌دانست، اما اکنون می‌بینیم که برخی مسئولان حتی برای ورود به نمازجمعه از دربی جدا از درب ورودی مردم عادی وارد می‌شوند.

آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: مسئولان باید در بین مردم باشند تا مشکلات آن‌ها را لمس کنند همچنین باید سطح زندگی خود را به سطح زندگی مردم نزدیک کنند تا بفهمند که مردم با چه مشکلاتی دست به گریبان هستند و از گرانی‌ها چه رنجی می‌برند.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: مسئولی که در بین مردم حضور ندارد و برای خود شأن و جایگاه ویژه قائل است و فاصله طبقاتی او با مردم بسیار زیاد است، هرگز نمی‌تواند مشکلات مردم را درک کند چه برسد به آنکه بخواهد این مشکلات را برطرف کند.

وی تاکید کرد: دولت در رفع مشکلات اقتصادی مردم، رفع گرانی‌های بی‌مورد و بازگرداندن ثبات نسبی به بازار اهتمام جدی داشته باشد و مشکلات مردم را جدی بگیرد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار