خبرهای داغ:
امام جمعه موقت تهران:

حماسه 9 دی نشان‌دهنده طرد افرادی که امت اسلامی را در معرض تهدید قرار دادند

امام جمعه موقت تهران ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم در مراسم بزرگداشت، این حضور را به معنای ایستادگی بر اصول و ارزش‌های انقلاب دانست و گفت: حماسه 9 دی نشان دهنده طرد افرادی است که امت اسلامی را در معرض تهدید قرار دادند.
کد خبر: ۹۰۹۵۲۱۶
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸

حماسه 9 دی نشان‌دهنده طرد افرادی که امت اسلامی را در معرض تهدید قرار دادندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امروز در مراسم گرامیداشت حماسه 9دی که با عنوان «میثاق امت با ولایت» در همدان برگزار شد، با بیان اینکه گروهی در جامعه اسلامی با  شایعه‌پراکنی در صدد تضعیف جایگاه پیامبر(ص) و تنزل جایگاه حکومت اسلامی بودند، اظهار کرد: دشمنان همواره در خارج از مرزها منافع را مورد هدف قرار نمی‌دهند بلکه در برخی شرایط از داخل جامعه برای تضعیفاسلام تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه توطئه‌های بیرونی توان تهدید جامعه اسلامی را ندارد، افزود: باید مراقب افرادی که از درون آرمان‌های اسلام را تهدید می‌کنند، باشیم که در این راستا باید اقشار مختلف مردم رهنمودها و فرمایشات گهربار امام(ره) و رهبر معظم انقلاب را رصد و توجه کنند تا منافع ملی از دورن اسلام تهدید نشود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه در سایه مقاومت ملت و خون شهدا نظام اسلامی در قله بلند  اقتدار قرار دارد، تصریح کرد: این قدرت برآمده از آستین ملت قهرمان ایران، دستاورد مقاومت و ایستادگی آنان در برابر توطئه‌های دشمنان در دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه اگر ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس نبود امروز لبنان نماد مقاومت امت اسلام در برابر دنیای کفر نبود، اضافه کرد: اگر توطئه‌های دشمن نبود، امروز یمن فریاد بلند و پیروز مسلمانان قهرمان مقاوم در برابر دنیای کفر نبود و عراق و سوریه در دست ملت قهرمان این کشور نبود. 

ابوترابی‌فرد با اشاره به پیروزهای بی‌شمار انقلاب اسلامی در طول دهه‌های اخیر عنوان کرد: این پیروزی‌ها از تبدیل توطئه‌های استکبار که برای فروپاشی انقلاب تدارک دیده شد به فرصت ایجاد شده است که در نهایت انقلاب اسلامی را به انقلاب امت اسلامی در خلیفه قدرت نشانده است به طوری که رییس جمهوری آمریکا به صورت پنهانی با خفت و ذلت در عراق حضور یافته و اذعان می‌دارد که با وجود هزینه 7 تریلیون دلار امروز باید این گونه خفت و ذلت داشته باشیم.

*تحریم‌ها همواره برای ملت ایران اقتدار آفریده است

وی با اشاره به اثر تحریم‌ها برای کشور با بیان اینکه تحریم‌ها همواره برای ملت ایران اقتدار آفریده است، افزود: اگر فشارها و تحریم‌ها نبود امروز ملت ایران به عنوان یک قدرت بالنده دارای دانش و فناوری هسته‌ای در جهان شناخته نمی شد؛ ضمن اینکه با تهدیدها  و تبدیل کردن آنها به فرصت، امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت بزرگ سیاسی و قدرت نامدار دفاعی و حرکت توفنده علمی در جهان شناخته شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فتنه دشمن در سال 88 با خلق حماسه 9 دی در سایه‌سار اراده الهی و مدیریت  خداگونه رهبر معظم  انقلاب و حضور همراه با دانش و بصیر ملت به یک فرصت استثنایی تبدیل شد، ابراز داشت:  حماسه 9 دی عزت بزرگی به  کشور بخشید.

وی با تبیین ابعاد مختلف فتنه 88 با بیان اینکه در جریان انتخابات سال 88 مردم با حضور 80 درصدی حماسه زیبایی خلق کردند که در تاریخ سیاسی هیچ ملتی رقم نخورده بود، گفت: حضور 80 درصدی مردم در انتخابات نمادی از مردم سالاری دینی در جامعه است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه با وجود برگزاری انتخابات در اوج امنیت و آرامش عده‌ای بر نتیجه انتخابات معترض بودند، تصریح کرد: هرگونه اعتراض به انتخابات مانعی ندارد اما باید از مجاری قانون و نهادهای قانونی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه زیر سوال بردن قانون و قانون‌مداری خطا است، اضافه کرد: فردی که برای تکیه زدن به نهاد قانونی و دومین مقام عالی در کشور داوطلب می‌شود، باید ابتدا خود به قانون پایبند باشد؛ چراکه اگر به قانون اساسی و نهادهای قانونی اعتقاد نداشته باشد حضور در این عرصه بی‌معنا است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه بی‌اعتنایی و عدم التزام به قانون موجب ناامنی و ایجاد هرج و مرج در کشور می‌‌شود، قانون‌مداری را زمینه ایجاد امنیت در کشور دانست و یادآور شد: آن چیزی که کشور را در این جایگاه از نظام، اقتدار، وحدت و امنیت قرار داده قانون است.

وی با تاکید بر لزوم قانون‌مدار بودن مدیران و مسئولین در جامعه تصریح کرد: قانون، کشور را به اقتدار نزدیک می‌کند به طوری که زیر پا گذاشتن قانون به معنای به بازی گرفتن امنیت یک ملت است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه زیر پا گذاشتن قانون به معنای بی‌تفاوتی به منافع کشور است، بیان کرد: امروز منافع، عزت، اقتدار و عظمت ملت ایران با منافع عزت، اقتدار و عظمت کشورهای اسلامی گره خورده و  بی‌احترامی به قانون به معنای  بی‌احترامی به منافع یک ‌میلیارد ملت مسلمان است.

وی با بیان اینکه تضعیف انقلاب اسلامی به معنای تضعیف امت اسلام در برابر دشمنان است، تاکید کرد: اقتدار غزه در برابر رژیم اشغالگر قدس و میانجیگری دولت مصر برای بمباران نکردن صهیونیست‌ها نشان از قدرت ایران است، بنابراین تضعیف انقلاب اسلامی به معنای تضعیف امت اسلام است.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مسئولین باید در هر شرایطی التزام به قانون داشته باشند، افزود: اگر این داوطلبان ریاست جمهوری به عواقب کار خود آگاه نیستید پس چرا نام خود را رجال سیاسی می‌گذارد و اگر آگاه هستند، چه خیانتی بالاتر از این است؟!

* ولی فقیه پاسدار حریت، آزدای، جمهوریت و اسلامیت نظام است

وی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی با بیان اینکه اگر  نظام جمهوری اسلامی  نظام ولایت فقیه نبود به طور قطع در ایران امروز نامی از جمهوریت نبود، گفت: اگر سکان این کشور دست امام راحل و پس از آن رهبری فرزانه انقلاب نبود در ایران امروز، نامی از جمهوریت باقی نمانده بود.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ولی فقیه پاسدار حریت، آزدای، جمهوریت و اسلامیت نظام است، اضافه کرد: کسانی که سعی دارند این جایگاه را تضعیف  کنند به طور قطع استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی و امنیت را هدف قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه در جریان فتنه 88 و بهانه تقلب در انتخابات رهبر انقلاب به عنوان عالی‌ترین مقام کشور برای حراست از آرای مردم و اجازه ندادن به طرح توطئه‌ها و دسیسه‌ها وارد میدان شد، تصریح کرد: اگر ما اسلام، قرآن و قانون اساسی را قبول داریم چرا در برابر رأی رهبر معظم انقلاب بر مواضع غلط خود ایستاده و اصرار کردیم؟ 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه اردوکشی خیابانی با هیچ منطقی قابل توجیه  نیست، افزود: این اقدام تنها برای لگدمال کردن جمهوریت و درهم کوبیدن اقتدار یک ملت و مقابله با ولی فقیه صورت می‌پذیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه حماسه 9 دی بستر انتخابات سال 92 را فراهم کرد، خطاب به مسئولین اظهار کرد: با این بستر شما مسئولین رأی آوردید بنابراین باید قدران این نعمت باشید.

ابوترابی‌فرد ضمن تقدیر از حضور حماسی مردم در مراسم بزرگداشت، این حضور را به معنای ایستادگی بر اصول و ارزش‌های انقلاب دانست و یادآور شد: حماسه 9 دی نشان دهنده طرد افرادی است که امت اسلامی را در معرض تهدید قرار دادند.

وی نهم دی را حاصل هدایت و ایستادگی رهبر معظم انقلاب و حضور یکپارچه ملت ایران برای دفاع از قانون و تحکیم جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی معرفی و خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی شانه همت ملت برای خروج از مشکلات است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نظام اسلامی با اتکا به مردم و مبتنی بر عقل، عدل و عقلانیت کارها را پیش می‌برد، افزود: امروز هر چند مشکلات اقتصادی عرصه را بر مردم تنگ کرده است، اما ایران به عنوان قدرت بزرگ دفاعی اجازه هیچگونه تعرض را نمی‌دهد و برای دنیای اسلام پیام‌آور علم و امنیت است. 

وی با بیان اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه امنیت در قلب دنیایی که دشمن ناامنی ایجاد کرده، پیام‌آور امنیت و علم است، اضافه کرد: ملت ایران شاهد زیرساخت‌های علمی، فرهنگی، بهداشتی، درمانی و رفاهی در کشور هستند و آنچه در سه دهه گذشته در تحکیم کشور صورت گرفته بسیار بزرگ است و هیچ کشوری نمی‌تواند در سه دهه به این مشکلات فایق آید. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات