خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه تفکر انقلابی و فرهنگ جهاد و شهادت ایجاد شده در پشت خیمه‌های رژیم صهیونیستی، باعث دغدغه استکبار جهانی شده است، گفت: دشمن به این نتیجه رسیده آنجا که ارزش‌های دفاع مقدس حاکم شود اقدام انقلابی به‌هنگام انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۴۳۲۴
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

آنجا که ارزش‌های دفاع مقدس حاکم شود اقدام انقلابی به‌هنگام انجام می‌شود/  بازخوانی دستاوردها و بسیج نیاز امروز جامعه استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار مظاهر مجیدی امروز در آیین تودیع و معارفه فرمانده جدید سپاه ناحیه همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، به نقش رزمندگان استان همدان در عملیات کربلای 4 و5 اشاره و اظهار کرد: طی این عملیات‌ها استان همدان بیش از هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب کرد.

وی با بیان اینکه عملیات‌های کربلای 4 و 5 از عملیات‌های بزرگ و بی‌نظیر در دفاع مقدس هستند، به شبه‌افکنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در راستای زیر سوال بردن این عملیات اشاره و عنوان کرد: امروز برخی نا اهلان انقلاب در جامعه در زیر بخاری‌های گرم بدون اینکه دغدغه‌ای داشته باشند، قضاوت‌های ناجوانمردانه‌ای در خصوص عملیات‌های کربلای 4 دارند.

 فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به اینکه موضع‌گیری ناجوانمردانه در مورد عملیات کربلای 4 سهم بزرگ شهدا را زیر سوال می‌برد، افزود: تمام رزمندگانی که در عملیات کربلای 4 حضور یافتند یک تکلیف بزرگ را انجام دادند.

وی با تشریح نقش رزمندگان استان همدان در این عملیات تصریح کرد: لشکر 32 انصارالحسین(ع) در این عملیات سه گردان پای کار آورد و توانست موفقیت‌های بزرگی به دست آورد به طوری که توانستند به خاک عراق ورود پیدا کنند.

سردار مجیدی با بیان اینککه نقش لشکر 32 انصارالحسین(ع) در عملیات کربلای 4 بی‌نظیر بود، گفت: رزمندگان لشکر 32 انصارالحسین(ع)  با برنامه‌ریزی که داشتند، توانستند در این عملیات مواضعی که برای آنها تعیین شده بود را تصرف کنند.

وی با تشریح چگونگی عملیات کربلای 4  با اشاره به اینکه دشمن منطقه را به خوبی شناسایی و نسبت به ورود نیرو شناخت خوبی داشت، بیان کرد: با وجود موانع بسیاری که دشمن در منطقه ایجاد کرده بود اما رزمندگان همدان با مهارت‌های بالای خود توانستند خط دشمن را درعملیات بشکنند و در عقبه دشمن با آنها درگیر شدند که در نتیجه موفقیت بسیار بزرگی کسب شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه پس از عملیات کربلای 4 با وقفه‌ای 15 روزه عملیات بزرگ کربلای 5  شروع شد، عنوان کرد: رزمندگان طی عملیات کربلای 4 مقاومت بسیاری از خود نشان دادند و با وجود اینکه عرف نظام بر این است که وقتی یگانی وارد عملیات می‌شود، اقدام به بازسازی روحی و روانی یگان شوداما رزمندگان بعد از انجام عملیات کربلای 4 برای آغاز عملیات کربلای 5 اعلام آمادگی کردند و در منطقه آماده شدند که لشکر انصارالحسین(ع) نیز بلافاصله در این عملیات وارد نبرد شد.

* واقعه عاشورا بار دیگر در عملیات کربلای 5 در شلمچه تکرار شد

وی عملیات کربلای ۵‌ را از بزرگ‌‌ترین و گسترده‌‌ترین عملیات‌‌های دوران دفاع مقدس دانست و به حضور 25 گردان این عملیات اشاره و عنوان کرد: دشمن از قبل برای ایجاد مانع به منظور جلوگیری از ورود نیروهای ایران طراحی و اقدامات بسیاری انجام داده  و ورود را غیر ممکن کرده بود تا اینکه دو لشکر از سپاه در این منطقه واردعمل شد و نشان داد که می‌توان در این منطقه وارد عمل شد که این عملیات  انجام و منطقه شلچمه از دست دشمن پس گرفته شد که موفقیت بسیار بزرگی بود.

سردار مجیدی با بیان اینکه در جریان انجام عملیات کربلای 5 واقعه عاشورا بار دیگر در شلمچه تکرار شد، گفت: رزمندگان همدان در این عملیات هر آنچه توان داشتند به میدان آورده و ایثارگری بسیاری از خود نشان دادند به طوری که هزار شهید از استان همدان در این عملیات تقدیم نظام و انقلاب شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جنگ هشت سال تحمیلی با تاکید بر اینکه این جنگ، جنگ جهانی بود که دنیای استکبار در پشت عراق قرار گرفته بود، افزود: تصور اینکه جنگ تحمیلی تنها جنگی بین دو کشور ایران و عراق بود، جفا است چرا که در این جنگ نابرابر 35 کشور امکانات و تجهیزات در اختیار عراق قرار می‌داد و از 11 کشور عربی نیروی انسانی برای جنگ تأمین می‌شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) با بیان اینکه استکبار جهانی در جنگ هشت ساله به دنبال ایجاد جنگ و آشوب بین دو کشور مسلمان بود، تصریح کرد: استکبار به دنبال تأمین منافع و اعلام برتری طلبی خود در منطقه بود که در این شرایط رزمندگان ما آنچه که اراده شده و تکلیف بود انجام دادند و خوش درخشیدند.

* خاکریز و قلمرو در جنگ نرم دشمن نامشخص است

وی با تبیین ابعاد مختلف جنگ نرم دشمن، با بیان اینکه در شرایط امروز به قدرت و ضربه‌ای که طی عملیات کربلای 4 و 5 به دشمن وارد شد نیاز است، تصریح کرد: قلمرو جنگ سخت در عملیات کربلای 4 و5 قابل مشاهده و حدود مشخص بود اما در جنگ نرمی که امروز دشمن به راه انداخته خاکریز و قلمرو نامشخص است به طوری که در فضای مجازی به ما بسیار نزدیک و از نظر مسافت فاصله بسیاری وجود دارد.

سردار مجیدی گفت: بر اساس هدایت‌های مقام معظم رهبری در جنگ نرم، ما توانستیم اهداف و راهبردهای دشمن را از منطقه دور و در هزاران کیلومتر دورتر از مرزها با دشمن وارد نبرد شویم.

وی ادامه داد: رزمندگان حضور خود در سوریه را یک تکلیف می‌دانستند همانگونه که سردار شهید «همدانی» جنگیدن در سوریه را همچون جنگیدن در شلمچه می‌دانست که البته رسیدن به این تفکر بصیرت والایی می‌خواهد و اینکه انسان به این نتیجه برسد که باید در مقابل دشمن در جبهه دیگری بایستد و در کدام خاکریز دفاع کند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان استقلال، خودباوری و ایستادن روی پای خود را از برکات جنگ دانست و افزود: اگر ماحصل جنگ هشت ساله برای ما ایستادن بر روی پای خود باشد برای ما کفایت می‌کند که ما استقلال و راه رسیدن به استقلال را پیدا کرده‌ایم و در این مسیر قدم گذاشته‌ایم.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، عنوان کرد: امروز در قسمت‌هایی که فرهنگ جهاد وشهادت موج می‌زند، توانسته‌ایم همچون دفاع دوران مقدس با دشمن محکم برخورد کنیم.

سردار مجیدی با اشاره به اینکه تفکر انقلابی و فرهنگ جهاد و شهادت ایجاد شده در پشت خیمه‌های رژیم صهیونیستی، باعث دغدغه استکبار جهانی شده است، افزود: دشمن به این نتیجه رسیده آنجا که ارزش‌های دفاع مقدس حاکم شود اقدام انقلابی به هنگام انجام می‌شود.

* امروز دشمن ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب را هدف قرار داده است

وی با بیان اینکه امروز طراحی دشمن در راستای هدف قرار دادن ارزش‌های دفاع مقدس و انقلاب است، گفت: برای دشمن فرقی نمی‌کند که در رأس این ارزش‌ها رهبری قرار گرفته باشد یا سپاه، بسیج و یا آرمان‌های تعریف شده برای انقلاب اسلامی.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ابراز داشت: تلاش دشمن بر این است که بین نیروهای دلسوز انقلاب و دفاع مقدس شکاف ایجاد کند.

وی اضافه کرد: امروز ما وظیفه داریم که از آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس دفاع کنیم؛ امروز راهی جزء این نداریم که دلسوزان  انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک بار دیگر در کنار هم قرار بگیرند و بتوانیم یک شبکه انقلابی را در کنار هم داشته باشیم که البته این مهم به معنای حزب و جناح نیست چراکه بسیج سیاست‌زده و جناحی نیست.

سردار مجیدی در بخش دیگر سخنان خود به فرمایشات رهبری در توصیف بسیج و بسیجی بوده اشاره و بیان کرد: بسیج سیاسی است اما سیاست‌زده  نیست و جناحی عمل نمی‌کند.

وی تصریح کرد: بسیج مجاهد است امام بی انضباط و افراطی عمل نمی‌کند؛ عمیقاً متدین و متعبد است اما متحجر نیست.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه بسیج با بصیرت است اما از خود راضی نیست، گفت: بسیج اهل جذب است اما  اهل تسامح در امور نیست؛ غیور و طرفدار علم است اما علم‌زده نیست؛ متعلق به اخلاق اسلامی است ولی ریا کار نیست.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ بسیجی در کشورهای دیگر شکل گرفته و اثرات عمق‌بخشی خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: انقلاب متعلق به ایران نیست و در کل جهان در حال رشد است.

سردار مجیدی با بیان اینکه امروز دشمن به دلیل سیلی که از نظام اسلامی خورده است گروه معاندی همچون  مجاهدان خلق را به میدان آورده و اظهار نظر می‌کنند، افزود: منافقین 17 هزار نفر از هموطنان ما را به شهادت رساندند، حقوق بشر کجای کار است؟

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب بر لزوم بازخوانی دستاوردهای انقلاب  تاکید و یادآور شد: امروز باید خود، دستاوردها و بسیج را بازخوانی کنیم که نیاز امروز جامعه است.

* ماموریت‌های بسیج در راستای اعتلای بسیج  وخدمات‌رسانی به مردم است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان ابراز داشت: ماموریت‌های ابلاغی و پیش روی بسیج در راستای اعتلای بسیج  وخدمات‌رسانی به مردم است.

وی ادامه داد: سردار غیپ پرور در این خصوص 9عرصه برای بسیج تعریف کرده که 37 نقش دیده شده و بسیجیان و فرماندهان باید در این عرصه‌ها قدم برداند.

سردار مجیدی عرصه‌های تعلیم و تربیت، علمی و اجتماعی، فرهنگی و هنری، دفاع و امنیت، فضای مجازی و رسانه، اقتصاد مقاومتی و ورزش را  9 عرصه مهم برای فعالیت بسیجیان  تعریف و خاطرنشان کرد: از بسیجیان و فرماندهان بسیج  تقاضامندیم در این تعارف و ابلاغیه‌های جدید که در راستای اعتلای بسیج عنوان شده فعالیت و نقش‌آفرینی کنند.

وی به راه‌اندازی صندوق‌های قرض‌الحسنه در استان اشاره و عنوان کرد: هدف از ایجاد این صندوق اشتغالزایی است  که نتایج خوبی نیز در این بخش حاصل شده است به طوری که ماهانه 4 میلیارد تومان وارد این صندوق‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات