خبرهای داغ:
معاون قضایی سازمان زندان‌های کشور خبر داد
معاون قضایی سازمان زندان‌های کشور گفت: در بحث مهریه در مهرماه سال گذشته 3 هزار و 849 نفر زندانی شدند که این آمار در دی ماه امسال به 2 هزار و 700 نفر رسید که 23 درصد کاهش جمعیت کیفری در این زمینه را داشتیم.
کد خبر: ۹۱۰۵۰۹۶
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

کاهش 23 درصدی زندانیان مهریه در کشوربه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سیروس شیخ پور امروز در آئین تکریم و معارفه مدیرکل زندان‎های استان همدان که با حضور مسئولان استان در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: بحث زندان از قرن 18 به بعد همه متفکران را به خود جلب کرد.

وی بیان کرد: بودجه و اعتبار و فضای زندانها در زمانی که زندانیان زیاد شوند ضعفی است که متفکران را به کاهش جمعیت کیفری وا داشت و البته زندان از غرب جهان به شرق وارد شد ولی اکنون به این نتیجه رسیدند تا جمعیت زندانیان را کاهش دهند. مقام معظم رهبری از افزایش تعداد زندانیان ابراز تاسف کردند و خواستند تا این موضوع بررسی و پیگیری شود که در این راستا مسئولان دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری را مطرح کردند که ریاست قوه قضاییه با آن موافقت کرد و اکنون این مورد در کشور دنبال می‌شود.

شیخ پور با بیان اینکه اقدامات خوبی در سازمان زندان‌های کشور برداشته شده است افزود: موضوع خود اظهاری زندانیان به صورت داوطلبانه مطرح شده و توسعه سلامت سبب شده تا از ورود مشکلاتی که زندانیان از نظر سلامت دارند به درون جامعه پیشگیری شود.

معاون قضایی سازمان زندان‌های کشور عنوان کرد: موضوع ایدز و هپاتیت در بین زندانیان مطرح است که دنبال کردن سلامت زندانیان باعث شد تا این افراد خود داوطلبانه مراجعه کنند و به جامعه برگردند.

وی اعلام کرد: بحث کاهش جمعیت کیفری در ظرفیت‌های سازمان فقهی، اجتماعی، مدیریتی و غیره مطرح است که جایگزین‌های حبس را در دادسراها و محاکم قضایی خواستاریم.

شیخ پور اظهار داشت: زندانی باید جای افراد جانی، مفسدان و افرادی باشد که حضور آنها در زندان باعث امنیت مردم باشد اما تعداد بسیاری هستند که در جامعه حضور آنها خطری برای مردم ندارد، بیشتر جمعیت زندانیان همدان در حوزه مواد مخدر هستند که به آنها نیز می‌توان کمک کرد تا افراد خرد و مصرف کننده در زندان قرار نگیرند.

معاون قضایی سازمان زندان‌های کشور با تاکید بر اینکه همکاران قضایی از جایگزین‌های حبس استفاده کنند، افزود: قاضیان سعی کنند تا این افراد وارد زندان نشود و ابهت زندان نیز شکسته نشود، ضمن اینکه بسیاری از همسران این افراد درخواست طلاق داشتند که از مشاوره استفاده کرده و از بسیاری از این موارد جلوگیری کردیم.

وی با بیان اینکه با ازدیاد جمعیت زندان مسائل امنیتی در اولویت قرار می‌گیرد و به سختی می توان به مسائل فرهنگی پرداخت، گفت: یکی از شرایطی که می‌توان به تربیت زندانیان کمک کرد موضوع کاهش جمعیت زندانیان است که باید در این راستا تلاش کنیم.

شیخ پوربا بیان اینکه کاهش 27 درصدی زندانیان را در بحث مهریه و مالی در مهر ماه داشتیم، افزود: در بحث مهریه در مهرماه سال گذشته 3 هزار و 849 نفر زندانی شدند که این آمار در دی ماه امسال به 2 هزار و 700 نفر رسید که 23 درصد کاهش جمعیت کیفری در این زمینه را داشتیم.

معاون قضایی سازمان زندان‌های کشور با اشاره به آمار متهمین مواد مخدر گفت: بیشتر جمعیت زندانیان همدان در حوزه مواد مخدر و مواد اول هستند که باید در این حوزه توجه بیشتری شود البته برخی در این حوزه گمراه شده و به دلیل مسائل فقر و بیکاری گرفتار شدند و در دام حبس و غیره افتادند که باید به آنها کمک کرد.

در پایان این مراسم از زحمات «حسن محمدیاری» تقدير و «پژمان پروین» به عنوان مدیرکل زندان‌های همدان معرفی شد.

 انتهای پیام/

 

ارسال نظرات