خبرهای داغ:
مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج:

مردم در نظام مردم‌سالاری دینی صاحب انقلاب اسلامی و سالار کشورند/FATF شیرازه جان مردم به هم می‌ریزد

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با بیان اینکه در نظام مردم سالاری دینی، مردم صاحب انقلاب اسلامی و سالار کشور هستند، گفت: در نظام مردم سالاری دینی، رشد و تعالی فردی و اجتماعی در جامعه حق مسلم آحاد مردم است.
کد خبر: ۹۱۰۷۲۶۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

مردم در نظام مردم‌سالاری دینی، صاحب انقلاب اسلامی و سالار کشورند

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، دکتر علیرضا زاکانی امروز در نهمین مجمع عالی بسیج استان همدان با گرامیداشت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه شرایط امروز کشور به تحول فراگیر نیاز دارد، اظهار کرد: با شرایط و وضعیت فعلی می‌توان مسیر را ادامه داد و برای دست‌یابی به اهداف انقلاب به انقلاب سوم نیاز داریم.

وی به چیستی، چرایی و چگونگی انقلاب سوم اشاره و بیان کرد: انقلاب اول با استبدادزدایی در سال 1357 با پیروزی انقلاب اسلامی و انقلاب دوم با استکبارستیزی در سال 1358 با فتح لانه جاسوسی آمریکا و اثبات بی‌اعتباری آمریکا و ممانعت از انحراف انقلاب اول شکل گرفت و ادامه یافت.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با بیان اینکه انقلاب سوم با جامعه‌سازی اسلامی در سال 1404 شکل خواهد گرفت، افزود: در این شرایط دولت‌سازی و جامعه‌سازی اسلامی بر مبنای مکتب امام (ره) شکل می‌گیرد.

وی با  بیان اینکه انقلاب ما زنده، پرتوان و حیاتی است، اظهار کرد: به گذشته خود افتخار می‌کنیم اما پیکره جامعه را بیماری فرا گرفته و نیاز داریم با زدودن این بیماری از این پیکره زیبا، جامعه اسلامی را تشکیل دهیم بنابراین نیازمند ساختن جامعه اسلامی هستیم  که تحت عنوان انقلاب سوم است.

زاکانی تحقق اهداف نظام اسلامی را در گرو انقلاب سوم و تحول و نوسازی انقلاب دانست و بیان کرد: اگر انقلاب سوم  و تحول و نوسازی انقلاب صورت نگیرد عملاً تحقق اهداف نظام اسلامی محقق نخواهد شد.

وی  به ضرورت یازده‌گانه انقلاب سوم اشاره و اظهار کرد: تحقق اهداف انقلاب اسلامی، اصلاح الگوی کلان اداره کشور بر اساس الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی، تسریع در سیر تکاملی انقلاب، حاکمیت مردم سالاری دینی، غلبه حضور مسئولیت پذیری پیروان مکتب امام(ره) بر رقبا در اداره کشور، بهره‌مندی از مولفه‌های قدرت نظام اسلامی، حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، پاسخ معتبر به نیازهای مردم در جامعه و ارتقاء سطح خدمات به آنها، شکستن مارپیچ انحطاط و اصلاح امور، الگوسازی در تکمیل چرخه انقلاب‌سازی برای سایر کشورها و جبران عقب افتادگی‌ها و پیشی در رقابت با نظام سلطه از ضرورت ایجاد انقلاب سوم است.

وی هفت هدف استقلال، آزدای، عدالت، پیشرفت معنوی، پیشرفت مادی و ظلم ستیزی در سراسر جهان را به عنوان آرمان‌های رسمی انقلاب برشمرد و عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی پرونده استبداد بسته شد و نظام سلطه به چالش کشیده شد و ما آزاد و مستقل شدیم، اما این استقلال در حوزه سیاسی ایجاد شد و در حوزه فرهنگی و اقتصادی و دیگر حوزه‌هایی که باید مستقل می‌شدیم، متاسفانه مستقل نشدیم و امروز وابسته هستیم.

* برای حفظ دستاوردهای انقلاب نیاز به حرکت جدی و اساسی داریم

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی وجود مشکلات بسیار در جامعه از جمله تحریم‌ها و فشارها را به دلیل وابسته بودن در حوزه فرهنگی، اقتصادی و... دانست و اظهار کرد: در زمان تشکیل انقلاب اهداف برای ما مشخص بود اما به دلیل عدم بی‌تجربگی برخی اهداف محقق نشد و امروز بعد از گذشت 40 سال این عدم تحقق از ما پذیرفته نیست.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری که انقلاب اسلامی در مرحله دوم خود متوقف شده است، افزود: ما بعد از 40 سال نتوانستیم دولت اسلامی و جامعه اسلامی تشکیل دهیم؛ انقلاب اسلامی مورد توجه قرار گرفت اما مهم این است که جامعه الگو ساخته شود و با تکثیر این الگو تمدن اسلامی تشکیل شود.

زاکانی با بیان اینکه اگر نوسازی انقلاب صورت نگیرد اهدف انقلاب محقق نشده و مجبور به معامله داشته‌های خود می‌شویم، تاکید کرد: برای حفظ دستاوردهای انقلاب و پاسخ به نیازهای معتبری که مردم دارند و ساختن این جامعه نیاز به حرکت جدی و اساسی داریم.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در عرصه‌های مواجهه با دشمنان در سطح مکتب و اسلام با همه مکاتب مادی و نظام سرمایه‌داری در حال مبارزه است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با نظام سلطه و ایران با آمریکا در حال مبارزه است و ما برای الگو شدن به الگوی بومی و اختصاصی خود که الگوی  پیشرفت ایران اسلامی است، نیاز داریم اما ما حداقل 30سال است که با الگوی  توسعه غربی کشور را ساخته و حرکت می‌کنیم.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج در همین خصوص اضافه کرد: در زمان جنگ تحمیلی در تلاطم طوفان‌های مختلف بودیم اما بعد از جنگ آقای هاشمی رفسنجانی با الگوی سیاست اقتصاد آزاد و  آقای خاتمی با فرهنگ و سیاست اقتباس گرفته از غرب مسیری را دنبال کردند که امروز گریبان‌‌گیر ما در همه ابعاد زندگی شده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به دنبال جهانی شدن است، افزود: آمریکا به دنبال جهانی‌سازی و بلعیدن جهان است تا یکپارچه در اختیار خود قرار دهد.

زاکانی با تاکید بر اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی نظام اسلامی سه ویژگی گوهر دین، قیمت رهبری الهی و ارزش والای مردم محقق شد، گفت:  این سه ویژگی باید به یک نتیجه منجر می‌شود؛ در دولت اسلامی باید توسعه فقه اجتماعی در حوزه‌ها و تلاش حوزه‌ها و دانشگاه‌ها برای نظریه‌پردازی بنیادی و کاربردی و نظام‌سازی و استخراج قوانین از متن دین و برنامه‌های درست کشور مد نظر قرار می‌گرفت که متأسفانه این مسیر طی نشد و یا کمتر طی شد.

* امروز ضربه‌پذیر بودن اقتصاد به دلیل مقاومتی نبودن آن است

وی با بیان اینکه امروز با وجود تلاش‌های صورت گرفته نظامات ما از جنس نظامات بر مبداء پیشرفت ایرانی اسلامی نیست، افزود: یک الگوی مدونی به صورت مشخص برای ارائه نداریم و تنها مجموعه‌ای از فرمایشات، نکات و نقاطی است که مورد تاکید قرار گرفته اما این بهم پیوستگی به نظریه بنیادین و نظریات کاربردی برای نظامات کشور تبدیل نشده است.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج اضافه کرد: در این مسیر باید قیمت والای رهبری دینی به نظام امت و امامت در جامعه منجر می‌شود اما امروز این نظام امت و امامت با پیوستگی‌های لازم در جامعه مستقر نشده است به طوری که اگر این مسیر ادامه می‌یافت ارزش والای  مردم به مردم‌سالاری دینی تبدیل می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه نظام مردم‌سالاری دینی در کشور به طور کامل محقق نشده، بر ویژگی‌های این نظام اشاره و عنوان کرد: در نظام مردم سالاری دینی، مردم صاحب انقلاب اسلامی و سالار کشور هستند و رشد و تعالی فردی و اجتماعی در جامعه حق مسلم آحاد مردم است.

زاکانی با بیان اینکه در نظام مردم سالاری دینی زندگی عزتمندانه، آرامش، رفاه و امنیت و دانستن حق  طبیعی مردم است، افزود: در این نظام مردم اختیار و قدرت انتخاب دارند.

وی با اشاره به اینکه در نظام مردم‌سالاری دینی مردم حق نظارت بر مسئولان و عملکرد ایشان را دارند، تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر و بازخواست از مسئولان از حقوق اساسی مردم  در این نظام است.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با تاکید بر اینکه در نظام مردم سالاری دینی باید اداره همه امور در کشور به مردم بازگردد و با مشارکت حداکثری مردم سامان یابد، افزود: دولت و سازکارهای حاکمیت باید در سازکارهای حداقلی اما چالاک و چابک، متخصص و به شدت پاک و پاسخگو باشد که این برگرفته از پیام دین الهی است که متاسفانه این دولت با این طول و عرض گسترده عملاً بخش‌هایی از اقتصاد را گرفته و نمی‌تواند کار انجام دهد که منشأ اشکلات جدی برای کشور شده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات امنیتی نباید به مردم واگذار شود، عنوان کرد: این وظیفه خود دولت و نهادهای امنیتی و نظامی است و علاوه بر این اموراتی که مردم حاضر به سرمایه‌گذاری نیستند و توان و تکنولوژی آن را ندارند، مسئولیت آن بر دولت است.

زاکانی با بیان اینکه امروز ضربه‌پذیر بودن اقتصاد به دلیل مقاومتی نبودن آن است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد مردمی است که اگر اقتصاد مردمی شود دیگر ضربه‌پذیر نخواهد بود.

* مسئولین باید خادم و خدمتگزار مردم باشند

وی  با بیان اینکه در نظام مردم سالاری دینی مردم حق مالکیت بر اموال مشروع دارند، بر لزوم وجود شفافیت در کشور تاکید و عنوان کرد: کشور باید شیشه‌ای شود تا مردم نظارت کنند ضمن اینکه در دموکراسی غربی گوشه‌ای از ویژگی‌های نظام مردم سالاری دینی وجود ندارد.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج به وظایف حاکمیت و حکومت نسبت به مردم در نظام مردم‌سالاری دین پرداخت و بیان کرد: اداره درست جامعه با احياى سنت پيامبر(ص)، رشد فکری و توانمندی‌های مردم در جامعه، ارائه خدمات در سطحی که عزت مردم بر پایه شأن آنها مراعات شود و حفظ امنیت و اقامه حدود خدا و برخورد با تخلفات از وظایف حاکمیت نسبت به مردم در نظام مردم‌سالاری دینی است.

وی با بیان اینکه مسئولین باید خادم و خدمتگزار مردم باشند، تصریح کرد: امام(ره) خود را خادم و مقام معظم رهبری خود را نوکر مردم می‌دانستند؛ این خادمی و نوکری هیچ چیزی برای آقایی مسئولین نمی‌گذارند که بخواهند بر مردم آقایی کنند بلکه همه نوکر مردم هستند.

زاکانی ادامه داد: وقتی بزرگانی همچون امام(ره) و رهبری خود را خادم مردم می‌دانند چرا مسئولین از بالا به مردم نگاه می‌کنند؟  اگر جنبه الهی مسئولیت در جمهوری اسلامی نباشد،  بدبخت‌ترین فرد در جامعه مسئول است، چراکه قرار است نوکری مردم را داشته باشد و از طرفی با وجود تلاش‌های بسیار همه طلبکار بوده و غر می‌زنند؛ بنابراین اگر می‌بینیم عده‌ای در کشور از روی جنازه هم عبور می‌کنند تا مسئول شوند به دلیل این است که مفهوم مسئولیت در جامعه ما به درستی شناخته شده و تببین نشده است.

وی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی در مسیر اصلی خود حرکت و نظام مردم سالاری دینی شکل گیرد، تمدن نوین اسلامی نیز شکل خواهد گرفت، ادامه داد: در کشور جریانی وجود دارد و تلاش می‌کند که بگوید یک دولت پنهانی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد، و منظور آنها از دولت پنهانی مقام معظم رهبری و دستگاه‌های وابسته است؛ اما در واقع در کشور آن چیزی که اجازه نمی‌دهد یک مافیای پنهان است که سه ضلع پرستش قدرت، پرستش ثروت نامشروع و پرستش بیگانه دارد.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین افت در کشور سه ضلع مافیای پنهان است، در توضیح هر ضلع بیان کرد: پرستش قدرت منجر به هر خیانتی می‌شود، پرستش ثروت نامشروع هر فسادی را رقم می‌زند و پرستش بیگانه موجب نفوذ و خیانت می‌شود.

وی با بیان اینکه40 سال کشور درگیر این مافیا است، افزود: ما در صحنه‌های مختلف می‌جنگیدیم اما عده‌ای کار خود را انجام می‌دانند و هر هزینه‌ای که جمهوری اسلامی داد از این ضلع و از برایند این سه ضلع برخاسته است، بنابراین باید تلاش کنیم تا موانع را شناسایی کنیم.

زاکانی اضافه کرد: دشمنی دشمنان و دنباله‌های داخلی آنها وجود دارد و بی‌تجربگی و عدم دقت در فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری، سرگرمی و  روزمرگی نیز در کشور وجود دارد اما آن چیزی که نمی‌گذارد این سه ضلعی است که تنها راه آن آوردن مردم به صحنه است.

* مشکل اصلی ما رقبای مکتب امام(ره) هستند

وی وظيفه مردم نسبت به حاکمیت در نظام مردم سالاری دینی را همكاری با حكومت در تحقق اهداف، پاسداشت ارزش‌ها در جامعه و خيرخواهی نسبت به حكومت در سر و علن دانست و گفت: در این نظام مردم باید در راستای تقویت حکومت و حمایت از حاکمیت الهی قدم بردارند.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج  با بیان اینکه همه چیز ما بر مبنای مکتب امام(ره) است، تصریح کرد: مکتب امام(ره)، نگاه اجتهادی امام راحل و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری است که با این مکتب نظام اسلامی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه مکتب امام(ره) دشمنان، مخالفین، رقبا و پیروانی دارد، افزود: دشمنان مکتب امام(ره) آمریکا، اسرائیل و عربستان و مهره‌های داخلی آنها هستند که می‌خواهند سر به تن اسلام نباشد و مخالفین مکتب امام(ره) کسانی هستند که دین را از سیاست جدا می‌دانند.

زاکانی با بیان اینکه مشکل اصلی ما رقبای مکتب امام(ره) هستند، عنوان کرد: این افراد کسانی هستند که ادعا می‌کنند مکتب امام(ره) را قبول دارند اما باور و پایبندی به مبانی مکتب ایشان ندارند.

وی در معرفی پیروان مکتب امام(ره) با اشاره به اینکه تبعیت از ولایت فقیه از ویژگی‌های این افراد است، تاکید کرد: پیروان مکتب امام(ره) دین را جامع و کامل برای زندگی فردی و اجتماعی می‌دانند.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج  توجه به مردم سالاری دینی را از دیگر ویژگی‌های پیروان مکتب امام(ره) برشمرد و گفت: پیروان این مکتب مردم را آقا و سالار می‌دانند؛ مسئول باید نوکر و خادم و خاک پای مردم باشد، نه اینکه مردم را از بالا نگاه کند و زندگی اشرافی داشته باشد.

وی با بیان اینکه مکتب امام(ره) با تاکید بر اهداف پنج‌گانه انقلاب اسلامی با اعتقاد به سنت‌های الهی، جامعیت اسلام در زندگی فردی و اجتماعی، رهبری ولایت مطلقه فقیه، مردم سالاری دینی و مسئولیت‌های انقلاب اسلامی در زمینه‌سازی ظهور تجلی خواهد یافت، اظهار کرد: امروز این ویژگی پیروان امام(ره) را در برخی از مسئولین نمی‌بینیم، دیروز هم نمی‌دیدیم و در گذشته هم نمی‌دیدیم  به طوری که از اول انقلاب هرچه آسیب خوردیم از این زوایه بود.

زاکانی تبعیت و نصب العین قرار دادن فرمایشات امام(ره) و مقام معظم رهبری را موجب پیشرفت و پیروزی دانست و بیان کرد: در  هرکجا که به اسلام عمل کردیم و در هرکجا که عزت و پیشرفتی حاصل شد و مردم را سالار زندگی دیدیم و فرمایشات امام (ره) و رهبری را نصب العین قرار دادیم به طور قطع به موفقیت و پیروزی دست یافتیم.

وی با بیان اینکه حلقومی که از آن صدای اسلام بیرون می‌آید رهبری است، گفت: دل مردم هم با اسلام و خصلت آنها پاک است.

* در کشور به شایسته سالاری توجه نمی‌شود

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج  در بخش دیگر سخنان خود به مزیت انحصاری، مزیت ویژه و مزیت نسبی به عنوان سه مزیت کشور اشاره و عنوان کرد: استقلال قوای سه گانه، استقلال فرهنگی کشور، سطح بالای سواد و افراد تحصیل‌کرده، بافت نیمه مدرن جامعه، پیشرفت‌های علمی، صنعتی و کشاورزی، فضای باز فرهنگی، سیاسی و اقتصادی و روزآمدی و تعامل فعال با جهان به ویژه مسلمانان از مزیت‌های نسبی کشور به شمار می‌رود.

وی ظرفیت‌های تاریخی و تمدنی، تنوع قومی، مذهبی و دینی، منابع سرشار طبیعی، موقعیت جغرافیایی سوق الجیشی، کثرت اندیشمندان، دانشمندان، فلاسفه، نخبگان و هنرمندان، نیروی انسانی جوان و کارآمد، اقتدار امنیتی، دفاعی و نظامی، قانون اساسی و پیشرفت‌های علمی در علوم نوین را از مزیت‌های ویژه کشور دانست و افزود: مزیت‌های انحصاری تنها به ایران اختصاص دارد.

زاکانی در توضیح مزیت انحصاری کشور و انقلاب اسلامی بیان کرد: عنایت پروردگار و اهل بیت(ع) به جبهه حق، بهره‌مندی از اسلام ناب محمدی (ص) و عقلانیت شیعی، قدرت و ظرفیت ولایت مطلقه فقیه،  مشارکت و همراهی حداکثری مردم، فرهنگ غنی ایران اسلامی، استقلال سیاسی، ظلم‌ستیزی و حمایت از مظلومین در سراسر جهان، عمق استراتژیک و نفوذ انقلاب اسلامی و تجربه راه طی شده چهل سال گذشته و خودباوری انقلابی از مزیت‌های انحصاری کشور و انقلاب اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه مسؤلین کشور بر روی ویژگی‌های انحصاری ایران توجه نمی‌کنند، افزود: از اول انقلاب تاکنون مسئولین کشور بر روی مزیت‌های انحصاری کشور حساب ویژه باز نکردند در حالی که ما در جنگ تحمیلی با اتکا به مزیت انحصاری به پیروزی دست یافتیم.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با بیان اینکه خداوند کسانی که دین خدا را یاری کنند آنها را یاری خواهند کرد، گفت: گیر ما در جامعه مسئولینی هستند که تنها  بر روی مزیت‌های ویژه آن هم با مدل غربی سرمایه‌گذاری می‌کنند و نه با مدل بومی برگرفته از متن جامعه دانشگاهی و حوزوی ما؛ و با عقلانیت الهی کاری ندارند بنابراین اگر فسادی رخ دهد آن را امری طبیعی می‌دانند در صورتی که در جایی که فساد باشد ایمان وجود ندارد و انسانیت رشد نمی‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در کشور به شایسته سالاری توجه نمی‌شود، تصریح کرد: اگر کسی خود را در معرض انتخاب قرار داده و بهتر از او وجود داشته باشد، خائن به خدا و پیامبر(ص) و مردم است، این قوانین الهی و قاعده‌های ما کجا رفته؟ در زمان جنگ تحمیلی چنانچه می‌خواستند به فردی مسئولیت دهند به لرزه می‌افتاد که مبادا نتواند به درستی از عهده کار برآید.

زاکانی با بیان اینکه در صورت محور قرار دادن خدمات و نیازها، مردم خدمات ملموس و خدمات واقعی دریافت می‌کنند، افزود: مردم نیازهای حقیقی، واقعی و کاذب دارند؛ دشمن مکتب امام(ره) سعی می‌کند خدمات ملموس را کم جلوه دهد و نیازهای کاذب را تشدید کرده و با ایجاد فاصله، در جامعه نارضایتی ایجاد کند.

* فشار دشمنان و عناصر فاسد در داخل برای اختلال در معیشت مردم از پایه‌های فتنه آینده

وی با عنوان اینکه بزرگ جلوه دادن نیاز‌های کاذب در جامعه، بین مردم و نظام شکاف ایجاد می‌کند، اضافه کرد: دشمن مکتب امام(ره) خدمات ملموس را کم جلوه می‌دهد و خدمات واقعی را به فراموشی سپرده و حتی به ضد ارزش تبدیل می‌کند، به نیازهای واقعی مردم دامن زده و برجسته می‌کند تا در نهایت مردم را از نظام  ناامید کند.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج  با بیان اینکه رقبای مکتب امام(ره) وقتی به خدمات ملموس می‌رسند بر سر مردم منت می‌گذارند، تصریح کرد: آنها خدمات واقعی را بی‌اهمیت جلوه داده، نیازهای واقعی را برخورد گزینشی می‌کنند و ناکارآمدی که خودشان عامل آن هستند را گردن اسلام و انقلاب می‌اندازند و نیازهای حقیقی را فراموش و نیازهای کاذب را تقویت می‌کنند تا از مردم رأی بگیرند.

وی اضافه کرد: در این شرایط وظیفه داریم خدمات ملموس را در جامعه برای مردم یادآوری کنیم، خدمات واقعی را تبیین و به جامعه امید دهیم، نیازهای واقعی مردم را شبه‌زدایی کنیم، مبارزه با فقر و فساد و تبعیض را در دستور کار قرار داده و مطالبه‌گری و خدمت‌رسانی کنیم.

زاکانی در ادامه سخنان خود پایه تمام مشکلات کشور را در چهار اصل تفکر و نظام‌های ناکارآمد غربی و خودباختگی، خواب‌آلودگی، جوزدگی و سطحی شدن انقلابی‌ها، عدم رشد مناسب معرفت و بصیرت در جامعه و دنیاطلبی و مقام‌پرستی خواص دانست و یادآور شد: وقتی دنیاطلبی و مقام‌پرستی به مست مسئولی بیاید، آن مسئول بی‌مبالات شده، به زندگی اشرافی رو آورده، بی‌تدبر و بی‌عمل می‌شوند و سطح خدمت‌رسانی کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: وقتی دنیاطلبی و مقام پرستی به سمت نظام‌ها می‌آید  نظام‌ها بی‌برنامه، ناکارآمد و نابسامان می‌شوند و فساد اداری حاکم می‌شود و اگر دنیاطلبی به سمت مردم بیاید موجب ایجاد تنگنای اقتصادی معیشتی، ولنگاری فکری و فرهنگی و سرخوردگی نخبگان و یأس عمومی است که در نهایت سرمایه اجتماعی کاهش می‌یابد.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج با تاکید اینکه در صورت دست برداشتن از مکتب امام(ره)، مردم و انقلاب سیلی خواهند خورد، عنوان کرد: در این صورت ایران منقرض می‌شود که دشمنان و آمریکا به دنبال همین هدف هستند.

وی اضافه کرد: این مسیر نباید ادامه یابد بلکه باید ماتریس انحطاط در کشور شکسته شود که در این خصوص باید انقلابیون از خواب‌آلودگی و سطحی شدن خارج شوند و بفهمند که چه مسئولیت بزرگی در راستای فراهم آوردن زمینه‌سازی برای ظهور بر عهده دارند و از مکتب، ایران، رهبری و مردم دفاع کنند.

زاکانی با تاکید بر تغییر وضع موجود با بیان اینکه اگر کسی بگوید که باید وضع موجود را نگه داشت یا عقل ندارد و یا دشمن است، اظهار کرد: ممکن است دولت بگوید که باید داشته‌های خود را به حراج بگذاریم و برجام 1، 2 و 3 را اجرا کند که در این جا اشکال بسیار وجود دارد و کمال بی‌عقلی و بی‌تجربگی است.

وی به فتنه‌های پیش رو اشاره و اظهار کرد: فتنه آینده چهار پایه دارد به طوری که اصل فتنه آینده قرار دادن مردم در مقابل نظام است به این معنا که تجربه 40 ساله را بکار گرفته و مردم در جلوی نظام صف‌آرایی کنند.

مسئول مرکز اندیشه و همفکری راهبردی بسیج فشار دشمنان در خارج و عناصر فاسد در داخل برای اختلال در معیشت مردم را یکی از چهار پایه فتنه آینده دانست و بیان کرد: پایه دوم ناکارآمدی است؛ به این معنا که مسئولین نخواهند یا نتوانند کار درستی انجام دهند و یا اگر کاری انجام دادند کار اشتباهی همچون FATF انجام دهند.

وی با بیان اینکه با FATF ورود پول و دلار که 40 سال با وجود تحریم‌ها به کشور وارد می‌شد، قطع می‌شود، ادامه داد: در جنگ اقتصادی با دشمن در صورت اجرای FATF  تمام اطلاعات اقتصادی کشور در اختیار دشمن قرار می‌گیرد.

زاکانی با تاکید بر اینکه با FATF شیرازه جان مردم به هم می‌ریزد، افزود: ما به دور از چشم دشمن با کشورهایی معامله می‌کنیم که همواره بوده و اگر FATF اجرا شود، دشمنان به آن کشورها فشار می‌آوردند تا با ما معامله نکنند؛ چرا با جان و حیثیت مردم بازی می‌کنید؟

وی اضافه کرد: با این کارها به دنبال این هستند که مردم در مقابل نظام قرار گیرند که یا انقراض و یا تجزیه ایران صورت بگیرد و یا عده‌ای ساده لوحبه دنبال دادن امتیاز به دشمن هستند تا چند روزی بیشتر بر سر کار بمانند در صورتی که در اصل اینچنین نمی‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات