خبرهای داغ:
معاون امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: اصناف در تثبیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی نقش دارند.
کد خبر: ۹۱۰۷۹۴۰
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲

اصناف در تثبیت نظام و بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی نقش دارندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مجید زرین‌دلاور در همایش تجلیل از بازاریان و ایثارگران انقلابی استان همدان ضمن تسلیت ایام دهه فاطمیه و تبریک به‌مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر، اظهار داشت: اصناف در تثبیت جمهوری اسلامی ایران و همچنین در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی نقش دارند.

وی گفت: در حدود ۳ میلیون واحد صنفی در کشور داریم که در بخش‌های خدماتی، تولیدی و خدمات فنی فعالیت می‌کنند و به صورت میانگین سرانه اشثغال اصناف هر واحد صنفی برای ۲ نفر شغل ایجاد می‌کند.

زرین دلاور عنوان کرد: برابر آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده که ۲۰ درصد سهم در تولید ناخالص داخلی را اصناف برعهده دارد.

معاون امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت همدان در خصوص پیوند اتاق اصناف با بسیج اصناف، تاکید کرد: سازمان‌های صنفی مانند اتاق اصناف با بسیج اصناف پیوند خوبی دارد به‌خصوص در کمیسیون نظارت که نقش پررنگی را ایفا می‌کند.

وی در ادامه در خصوص مسائل اقتصادی گفت: امروز تحریم‌هایی که به کشور تحمیل شده همه را دچار چالش کرده که با رهبری و راهنمایی رهبر معظم انقلاب توانستیم برخی از مشکلات را مدیریت کنیم.

معاون امور بازرگانی صنعت، معدن و تجارت همدان در خصوص ذخایر استراتژیک کشور گفت: با توجه به آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشاورزی در ذخایر استراتژیک کشور مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی ۵ میلیون حلقه لاستیک خودرو سنگین را با وارد کردن مواد اولیه توانستیم مشکل را حل کنیم، خاطرنشان کرد: در مورد برنج نیز نزدیک به 2 هزار و 700 هزار تن در استان توزیع شد و گوشت نیز ۷۰۰ تا ۷۵۰ تن گوشت منجمد آمار گوشت زنده گرم و سرد است.

زرین دلاور در خصوص تنظیم قیمت اجناس در پایان سال ابراز داشت: رؤسای اتحادیه‌ها برای افزایش غیرقانونی قیمت اجناس در پایان سال تذکر دهند و در غیراین صورت با آنان با ابزار قانون برخورد شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات