حضرت امام خمینی (ره) در برههای از حیات بشر و مقطعی از تاریخ سراسر مقاومت تشیع زعامت مومنین را عهدهدار شد و حرکتی عظیم را در جهت گسترش مکتب اهل بیت با شعار اسلام خواهی سامان داد و از این جهت او در همه تاریخ شیعه ویژگی خاص پیدا کرد، ایشان مربی بزرگ توحید بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محمد هادی خسروی؛ در ادامه خط سیر هدایت بشر، مسیری که با حضرت آدم (ع) آغاز شد و به ائمه معصومین (ع) رسید و در ایام غیبت از باب اضطرار بر عهده علما آمد و آنها موظف شدند در نبود امام معصوم (عج) امورات مردم را به سامان برسانند.
حضرت امام خمینی (ره) در برههای از حیات بشر و مقطعی از تاریخ سراسر مقاومت تشیع زعامت مومنین را عهدهدار شد و حرکتی عظیم را در جهت گسترش مکتب اهل بیت با شعار اسلام خواهی سامان داد و از این جهت او در همه تاریخ شیعه ویژگی خاص پیدا کرد، ایشان مربی بزرگ توحید بود.
همانگونه امام خمینی (ره) فرمود:: «ملت ایران و ما مقصدمان این نیست و نبود که فقط محمدرضا برود؛ رژیم سلطنتی از بین برود؛ دست اجانب کوتاه بشود؛ اینها همه مقدمه بود؛ مقصد اسلام است. ما میخواهیم که اسلام حکومت کند در این مملکت؛ احکام اسلام در این مملکت جریان پیدا بکند. اگر ما فرض کنیم که حکومت رژیم سلطنتی از بین برود و یک رژیم دیگری بیاید که آن رژیم دیگر ایادی دیگران، هم از آن، از مملکت ما قطع بشود یک رژیمی بیاید، اما رژیم اسلامی نباشد، برخلاف اسلام باشد، این مقصد ما حاصل نشده... بسیارند رژیم آزادمنشانه، رژیمی که استقلال هم دارد، آزادی هم میدهد، اما یک آزادی میدهد که بر وفق اسلام نیست؛ احکام احکام اسلام نیست؛ رژیم رژیم اسلام نیست. عدالت اسلامی به آن طوری که در اسلام است نیست. ما همچو چیزی را نمیخواستیم و نمیخواهیم.»
نگاه توحیدی امام (ره) و دغدغه های مذهبی او با تاثیر در قلوب مستعد یک تحول عظیم را رقم زد که در این برهه از زمان آثار وسیعش بسیار فراگیر شد و شعاع نورانی آن در عراق، سوریه، لبنان، یمن و. آشکار است.
در مکتب روح الله درس، درس توحید و توجه و توکل به خداست؛ همه ارزشها و ضد ارزشها از معارف ناب اسلام تعریف و توصیف می شوند در مکتب او هرچه ملت خداباورتر بشوند به فلاح و رستگاری نزدیکتر خواهند بود.
پس دهه فجر که مبدا آغاز حکومت اسلامی و پایان سلطنت موروثی است فجر خورشید دین خواهی و دین جویی ملت قهرمان ایران است؛ و حال سخن بر آن است؛ که اگر در مجموع حرکتمان از این هدف والا غافل شویم و در سیاست گذاری ها و اقدامات مبتلا به جدایی از دین شویم؛ تناقضات ناشی از آنچه امام ملت و ملت امام از انقلاب میخواستند و آنچه امروز واقع شده و واقع می شود سبب بحرانهای متعدد خواهد شد.
اسلام گرانبهاترین سرمایه بشر و عالیترین دارایی اوست که در زندگی فردی و اجتماعی در هدف گذاریهای داخلی و ارتباطات خارجی می بایست مدنظر باشد و البته این نکته نباید مورد غفلت قرار گیرد که اگر ما در مسیر الله قرار نگیریم ناگزیر در برنامه شیطان واقع شده ایم که در عالم راه دیگری نیست.
این سخن از کلام نورانی امام حسین (ع) هم به خوبی برداشت میشود آن گاه که در مسیر کربلا با «فرزدق» ملاقات مى کند، به روشنى از بدعتها و خلافکارى هاى حاکمان شام و قیام براى نصرت دین خدا سخن مى گوید:
«اى فرزدق! اینان گروهیاند که پیروى شیطان را پذیرفتند و اطاعت خداى رحمان را رها کردند و در زمین فساد را آشکار ساختند و حدود الهى را از بین بردند، بادهها نوشیدند و دارایىهاى فقیران و بیچارگان را ویژه خود ساختند و من از هر کس به یارى دین خدا و سربلندى آیینش و جهاد در راهش سزاوارترم. تا آیین خدا پیروز و برتر باشد.»
تعبیراتى با این مضمون، در کلمات و خطابه هاى امام حسین (ع) بسیار دیده مى شود و روشن است که یکى از اهداف مهمّ قیام امام حسی (ع) احیاى دین خدا است و جان عزیزش را فدای اسلام کرد و پیام انقلاب اسلامی چیزی جز این نبود.
امام خمینی (ره) درهای معنویت را بر طالبان هدایت گشود و راه بر شیاطین جن و انس محدود کرد و به حقیقت مصداق این روایت از حضرت خاتم الانبیا (ص) قرار گرفت که: «از یتیمى کسى که پدرش را از دست داده سخت تر، یتیمى کسى است که از امام خود بریده شده و توان دسترسى به او را ندارد و حکم مسائل دینى مورد ابتلایش را نمى داند. بدانید که هر کس از شیعیان ما به علوم ما آگاه باشد، این شخصى که به شریعت ما آگاه نیست و دسترسى به ما ندارد، [همچون]یتیمى است در دامان او. بدانید که هر کس او را هدایت و ارشاد کند و شریعت و احکام ما را به او بیاموزد، در جمع بهشتیان برین با ما خواهد بود»
ملت قهرمان ایران در سایه سار شجره طیبه انقلاب که با خون هزاران شهید برگ و بار گرفته است در این چهلمین بهار آزادی و شکرانه این نعمت، بصیرت و صبر در برابر شداید را فراموش نخواهند کرد. همچنان که شاعر «محمد کاظم کاظمی» گفت:
«ای به امید کسان خفته! ز. خود یاد آرید
تشنهکامان غنیمت! ز. احد یاد آرید
سر به سر بادیهبازار هیاهو شده است
سنگ گور شهدا سنگ ترازو شده است
گر چه مرحب سپر انداخته، خیبر باقی است
بت مگویید شکستیم، که بتگر باقی است
ره دراز است، مگویید که منزل دیدیم
نیست، این پشت نهنگ است که ساحل دیدیم
ره دراز است، سبکتر بشتابیم،ای قوم!
خصم بیدار است، یک چشمه بخوابیم،ای قوم!
نه بنوشیم از این رود، که زهرآلوده است
غوطه باید زد و بگذشت که پل فرسوده است
وای اگر قصه ما عبرت تاریخ شود
خیمه قافله را دشنه ما میخ شود
وای اگر بر در باطل بنشیند حق ما
وای اگر پرده تزویر شود بیرق ما
خیمه بگذار و برو، بادیه توفانجوش است
کوه، آتش به جگر دارد اگر خاموش است
فتنه میبارد و سنگین، ز. در و دیوارش
هر که اینجا خفت، سیلاب کند بیدارش
میرویم امروز با صاعقه همپای سفر
گردبادیم و ز. سر تا به قدم، پای سفر»
انتهای پیام/
حضرت امام خمینی (ره) در برههای از حیات بشر و مقطعی از تاریخ سراسر مقاومت تشیع زعامت مومنین را عهدهدار شد و حرکتی عظیم را در جهت گسترش مکتب اهل بیت با شعار اسلام خواهی سامان داد و از این جهت او در همه تاریخ شیعه ویژگی خاص پیدا کرد، ایشان مربی بزرگ توحید بود.
همانگونه امام خمینی (ره) فرمود:: «ملت ایران و ما مقصدمان این نیست و نبود که فقط محمدرضا برود؛ رژیم سلطنتی از بین برود؛ دست اجانب کوتاه بشود؛ اینها همه مقدمه بود؛ مقصد اسلام است. ما میخواهیم که اسلام حکومت کند در این مملکت؛ احکام اسلام در این مملکت جریان پیدا بکند. اگر ما فرض کنیم که حکومت رژیم سلطنتی از بین برود و یک رژیم دیگری بیاید که آن رژیم دیگر ایادی دیگران، هم از آن، از مملکت ما قطع بشود یک رژیمی بیاید، اما رژیم اسلامی نباشد، برخلاف اسلام باشد، این مقصد ما حاصل نشده... بسیارند رژیم آزادمنشانه، رژیمی که استقلال هم دارد، آزادی هم میدهد، اما یک آزادی میدهد که بر وفق اسلام نیست؛ احکام احکام اسلام نیست؛ رژیم رژیم اسلام نیست. عدالت اسلامی به آن طوری که در اسلام است نیست. ما همچو چیزی را نمیخواستیم و نمیخواهیم.»
نگاه توحیدی امام (ره) و دغدغه های مذهبی او با تاثیر در قلوب مستعد یک تحول عظیم را رقم زد که در این برهه از زمان آثار وسیعش بسیار فراگیر شد و شعاع نورانی آن در عراق، سوریه، لبنان، یمن و. آشکار است.
در مکتب روح الله درس، درس توحید و توجه و توکل به خداست؛ همه ارزشها و ضد ارزشها از معارف ناب اسلام تعریف و توصیف می شوند در مکتب او هرچه ملت خداباورتر بشوند به فلاح و رستگاری نزدیکتر خواهند بود.
پس دهه فجر که مبدا آغاز حکومت اسلامی و پایان سلطنت موروثی است فجر خورشید دین خواهی و دین جویی ملت قهرمان ایران است؛ و حال سخن بر آن است؛ که اگر در مجموع حرکتمان از این هدف والا غافل شویم و در سیاست گذاری ها و اقدامات مبتلا به جدایی از دین شویم؛ تناقضات ناشی از آنچه امام ملت و ملت امام از انقلاب میخواستند و آنچه امروز واقع شده و واقع می شود سبب بحرانهای متعدد خواهد شد.
اسلام گرانبهاترین سرمایه بشر و عالیترین دارایی اوست که در زندگی فردی و اجتماعی در هدف گذاریهای داخلی و ارتباطات خارجی می بایست مدنظر باشد و البته این نکته نباید مورد غفلت قرار گیرد که اگر ما در مسیر الله قرار نگیریم ناگزیر در برنامه شیطان واقع شده ایم که در عالم راه دیگری نیست.
این سخن از کلام نورانی امام حسین (ع) هم به خوبی برداشت میشود آن گاه که در مسیر کربلا با «فرزدق» ملاقات مى کند، به روشنى از بدعتها و خلافکارى هاى حاکمان شام و قیام براى نصرت دین خدا سخن مى گوید:
«اى فرزدق! اینان گروهیاند که پیروى شیطان را پذیرفتند و اطاعت خداى رحمان را رها کردند و در زمین فساد را آشکار ساختند و حدود الهى را از بین بردند، بادهها نوشیدند و دارایىهاى فقیران و بیچارگان را ویژه خود ساختند و من از هر کس به یارى دین خدا و سربلندى آیینش و جهاد در راهش سزاوارترم. تا آیین خدا پیروز و برتر باشد.»
تعبیراتى با این مضمون، در کلمات و خطابه هاى امام حسین (ع) بسیار دیده مى شود و روشن است که یکى از اهداف مهمّ قیام امام حسی (ع) احیاى دین خدا است و جان عزیزش را فدای اسلام کرد و پیام انقلاب اسلامی چیزی جز این نبود.
امام خمینی (ره) درهای معنویت را بر طالبان هدایت گشود و راه بر شیاطین جن و انس محدود کرد و به حقیقت مصداق این روایت از حضرت خاتم الانبیا (ص) قرار گرفت که: «از یتیمى کسى که پدرش را از دست داده سخت تر، یتیمى کسى است که از امام خود بریده شده و توان دسترسى به او را ندارد و حکم مسائل دینى مورد ابتلایش را نمى داند. بدانید که هر کس از شیعیان ما به علوم ما آگاه باشد، این شخصى که به شریعت ما آگاه نیست و دسترسى به ما ندارد، [همچون]یتیمى است در دامان او. بدانید که هر کس او را هدایت و ارشاد کند و شریعت و احکام ما را به او بیاموزد، در جمع بهشتیان برین با ما خواهد بود»
ملت قهرمان ایران در سایه سار شجره طیبه انقلاب که با خون هزاران شهید برگ و بار گرفته است در این چهلمین بهار آزادی و شکرانه این نعمت، بصیرت و صبر در برابر شداید را فراموش نخواهند کرد. همچنان که شاعر «محمد کاظم کاظمی» گفت:
«ای به امید کسان خفته! ز. خود یاد آرید
تشنهکامان غنیمت! ز. احد یاد آرید
سر به سر بادیهبازار هیاهو شده است
سنگ گور شهدا سنگ ترازو شده است
گر چه مرحب سپر انداخته، خیبر باقی است
بت مگویید شکستیم، که بتگر باقی است
ره دراز است، مگویید که منزل دیدیم
نیست، این پشت نهنگ است که ساحل دیدیم
ره دراز است، سبکتر بشتابیم،ای قوم!
خصم بیدار است، یک چشمه بخوابیم،ای قوم!
نه بنوشیم از این رود، که زهرآلوده است
غوطه باید زد و بگذشت که پل فرسوده است
وای اگر قصه ما عبرت تاریخ شود
خیمه قافله را دشنه ما میخ شود
وای اگر بر در باطل بنشیند حق ما
وای اگر پرده تزویر شود بیرق ما
خیمه بگذار و برو، بادیه توفانجوش است
کوه، آتش به جگر دارد اگر خاموش است
فتنه میبارد و سنگین، ز. در و دیوارش
هر که اینجا خفت، سیلاب کند بیدارش
میرویم امروز با صاعقه همپای سفر
گردبادیم و ز. سر تا به قدم، پای سفر»
انتهای پیام/
ارسال نظرات
غیرقابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
پر بیننده ها
آخرین اخبار