خبرهای داغ:
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان خبر داد

پرداخت 82 میلیارد تومان تسهیلات به خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد در استان همدان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از پرداخت 82 میلیارد تومان تسهیلات به خانوارهای زیر پوشش در 11 ماهه سال جاری در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۵۳۷۱
|
۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
پرداخت 82 میلیارد تومان تسهیلات به خانوارهای زیر پوشش کمیته امداد در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان پیمان ترکمانه در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون عملکرد ۱۱ ماهه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه پرداختن به شرایط امروز جامعه و تشریح وضعیت مردم کار سختی است، اظهار کرد: بودجه‌ای که در کشور برای کمیته امداد پیش بینی شده مطلوب و خروجی آن مثبت است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ تعداد خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد ۶ درصد و تعداد نفرات تحت پوشش ۱۱ درصد کاهش یافت از افزایش ۲۴ درصدی شمار خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد در استان همدان طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: تعداد خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد در استان همدان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ به میزان ۲۴ درصد و تعداد نفرات ۳۶ درصد افزایش یافته است.
مدیر کل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه با وضعیت کنونی اقتصاد و معیشت کشور، تعداد مراجعات به کمیته امداد افزایش یافته است، گفت: اکثر افراد مراجعه کننده پاسخ مثبت می‌گیرند به طوری که خانواده‌های بی سرپرست، خانواده‌های با سرپرست با تصویب کمیسیون و خانواده‌های زندانی تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به اینکه میزان مستمری پرداختی به خانوا‌رهای زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با تصویب مجلس تعین و دولت آن را پرداخت می‌کند، از افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد در سال آینده خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری خانوار‌های پنج نفره و بیشتر ماهانه ۷۴۴ هزار تومان مستمری و یارانه از کمیته امداد دریافت می‌کنند.
ترکمانه با تاکید بر اینکه امسال ۸۰ درصد از اعتبارات کمیته امداد تحقق خواهد یافت، تصریح کرد: با تاکید رئیس کمیته امداد در حوزه حمایتی نیز ۱۰۰ درصد اعتبارات تا پایان تحقق خواهد یافت و سفره مردم در این بخش آسیب نخواهد دید.
وی در تشریح گزارش عملکرد ۱۱ ماهه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در سال جاری از پراخت ۱۷۰ میلیارد تومان کمک‌های بلاعوض به خانواده‌های زیر پوشش خبر داد و تاکید کرد: میزان مستمری پرداختی به خانواده‌ها به مبلغ ۱۰۲ میلیارد تومان، ارائه خدمات درمانی ۸ میلیارد تومان و پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی ۶ هزار و ۷۳۴ نفر از سرپرستان خانوار تحت حمایت به میزان ۹.۷ میلیارد تومان از جمله این کمک‌ها است.
مدیر کل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه در سال جاری پرداخت کمک مستقیم ۲۶ هزار ۲۶۷ نفر از خیرین برای ۶ هزار و ۷۷۱ نفر از ایتام و محسنین ۱۸.۵ میلیارد تومان است، گفت: یک هزار و ۲۷۹ مورد کمک هزینه بلاعوض جهیزیه به مبلغ ۴.۵ میلیارد تومان پرداخت شد.
وی با بیان اینکه ۱.۷ میلیارد تومان به منظور خدمات فرهنگی و اردویی برای ۸ هزار و ۳۳ نفر از دانش آموزان و ۸۷۵ دانشجو و طلبه پرداخت شده است، افزود: همچنین ۱.۵ میلیارد تومان برای کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان تحت حمایت پرداخت شده است.
ترکمانه با بیان اینکه ۳.۶ میلیارد تومان برای ۱۵ هزار و ۱۲۵ مورد کمک بلاعوض برای رفع مشکلات خاص نیازمندان پرداخت شده است، تصریح کرد: علاوه بر این ۱۱.۸ میلیارد تومان در بخش‌های اجاره و ودیعه مسکن، تامین لوازم ضروری زندگی، اطعام نیازمندان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رایگان، توزیع کمک‌های جشن عاطفه‌ها و نیکوکاری و ... هزینه شده است.
وی از پرداخت و اعطای ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات به خانوار‌های تحت پوشش در ۱۱ ماهه سال جاری در استان خبر داد و بیان کرد: پرداخت تسهیلات اشتغال از محل تبصره ۱۶، تسهیلات روستایی و منابع داخلی امداد به مبلغ ۵۵ میلیارد تومان بوده که برای ۳ هزار و ۱۴۱ نفر در استان اشتغال ایجاد شده ضمن اینکه کمیته امداد استان همدان ۱۴ هزار و ۵۶۴ طرح در جریان دارد و بر روی آن نظارت می کند.
مدیر کل کمیته امداد استان همدان به پرداخت 15میلیارد تومان وام قرض الحسنه کارگشایی از محل منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اشاره و اظهار کرد: علاوه بر این 12میلیارد تومان نیز وام قرض الحسنه کارگشایی از نحل منابع بانک مهر ایران پرداخت شده است.
وی در تشریح کمک های مردمی به کمیته امداد و خانوارهای زیر پوشش، میزان کمک های مردمی را 45میلیارد تومان برآورد کرد و بیان داشت: میزان کمک های 26هزار و267نفر از حامیان طرح اکرام و ایتام و محسنین 18.5میلیارد تومان است.
ترکمانه میزان کمک های مردمی حاصل از صندوق صدقات را 9.9 میلیارد تومان برآورد کرد و یادآور شد: از محل جمع آوری زکات نیز 5.2میلیارد تومان و سایر کمک های مردمی 11.4میلیارد تومان است.
وی با بیان اینکه 27 درصد از خدمات ارائه شده به نیازمندان از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی است، خاطرنشان کرد: باید در استان فضایی به وجود بیاید که موسسات خیریه و سازمان‌های مردم نهاد در کمک‌رسانی به نیازمندان هماهنگ باشند.
مدیر کل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه استان همدان در حوزه اکرام ایتام و محسنین جزو 5استان برتر کشور است، اضافه کرد: سرانه پرداختی حامیان به حساب ایتام و محسنین در استان همدان 65 هزار تومان است که از میانگین کشوری بالاتر است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار