خبرهای داغ:
مدیر مهد قرآنی و پیش دبستانی ریحانه پایگاه حضرت آمنه(س) همدان خبر داد
مدیر مهد قرآنی و پیش دبستانی ریحانه پایگاه حضرت آمنه(س) سپاه ناحیه همدان از کاشت 140 بذر توسط نونهالان مهد قرآنی ریحانه همدان به مناسبت روز درختکاری خبر داد.
کد خبر: ۹۱۱۸۸۰۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

کاشت 140 بذر توسط نونهالان مهد قرآنی ریحانه همدانلیلا یوسفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با اشاره به اهمیت درختکاری در اسلام اظهار کرد: در ادیان و فرهنگ‌های مختلف جهان، درخت و درختکاری جایگاه خاصی دارد و دین اسلام انسان را به کاشت درخت تشویق و ترغیب کرده تا جایی که بعضی از بزرگان دین در این امر فعالیت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه انسان‌ها در حفظ و حراست از منابع طبیعی وظایفی بر عهده دارند، افزود: به عنوان یک وظیفه دینی و ملی باید در راستای توسعه پایدار و گسترش این نعمت الهی، هر فرد به وظیفه خود عمل کند.

مدیر مهد قرآنی و پیش دبستانی ریحانه پایگاه آمنه(س) سپاه ناحیه همدان با اشاره به ضرورت ترویج و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست در جامعه و در بین نونهالان عنوان کرد: مراکز آموزشی در این راستا وظایفی بر عهده دارند و باید کودکان را طوری تربیت کنند که حفظ محیط زیست خود را از مسائل حساس و ضروری زندگی بدانند و در احیای آن در تلاش باشند.

وی در تشریح برنامه های روز درختکاری در مهد قرآنی ریحانه تصریح کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته ی درختکاری و در راستای نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست، آشنایی بیشتر کودکان با محیط زیست و همچنین تبیین اهمیت حفظ طبیعت برنامه های اردوی مدرسه طبیعت و گرامیداشت روز درختکاری در مهد قرآنی ریحانه برگزار شد.

یوسفی با بیان اینکه در اردوی یک روزه، نونهالان از مدرسه طبیعی سینا بازدید کردند، افزود: در این اردو نونهالان با فواید درختان در زندگی انسان‌ها آشنا شدند و برخی آموزش‌ها در خصوص چگونگی مواجهه آنها با طبیعت آموزش داده شد به طوری که سعی شد عشق به طبیعت در نهاد کودکان پرورده شود.

وی با بیان اینکه در این برنامه‌ها با معرفی روز درختکاری و اهمیت کاشت درخت و نهال، کودکان به نگهداری از گل‌ها و گیاهان در محیط زندگی خود تشویق شدند، یادآور شد: طی این برنامه‌ها ۱۴۰ بذر شامل 70  بذر در مدرسه طبیعت سینا و 70 بذر در گلدان توسط نونهالان کاشته شد به طوری که بذرهای کاشته شده در گلدان‌ها به دانش‌آموزان هدیه داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات