خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خبر داد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: سالانه در استان همدان 500 یادواره به صورت مردمی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۹۱۰۱
|
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶

برگزاری سالانه 500 یادواره شهدا به صورت مردمی در استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 3 هزار و400  نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر در استان همدان جویای کار هستند که باید برای آنها اشتغال ایجاد شود.

وی افزود: با انجام مشاوره شغلی و استعدادیابی در این خانواده‌ها در صورت امکان خوداشتغالی بنیاد شهید و امور ایثارگران با پرداخت تسهیلات این افراد را مورد حمایت قرار می‌دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با بیان اینکه سهمیه اعتبار اشتغال روستایی 225 میلیارد ریال بوده است، اظهار داشت: این اعتبارات در قالب پرداخت وام از طریق صندوق اشتغال و کارآفرینی بنیاد شهید و پرداخت وام‌هایی از منابع داخلی است.

وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برعهده رسانه‌ها است، افزود: در جامعه کنونی نباید نقش جوانان ایثارگر در جامعه به فراموشی سپرده شود چراکه باید نسل‌های جدید نسبت به مقام ایثارگران به دید تکریم و تجلیل نگاه کنند.

عارف در خصوص برنامه‌های روز گرامیداشت شهدا همزمان با 22 اسفند ماه نیز اظهار داشت: در روزهای آینده یادواره شهید شاخص نیروی دریایی سعید هادی مقدم و شهید قهاری در دانشگاه علوم پزشکی و حسینیه امام(ره) برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سالانه در استان همدان 500 یادواره به صورت مردمی برگزار می‌شود، افزود: روز چهارشنبه هفته جاری نیز عطرافشانی گلزار مطهر شهدا با حضور جمع کثیری از ایثارگران به همراه قرائت زیارت عاشورا در گلزار شهدای همدان و شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در خصوص دیگر برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا نیز بیان کرد: روز سه‌شنبه همراه با برگزاری یادواره شهید قهاری از سه نرم‌افزار چندرسانه‌ای شهیدان طالبیان، هادی فضلی و حاج رسول حیدری رونمایی می‌شود.

وی افزود: این نرم‌افزارها شامل عکس، دلنوشته، وصیت‌نامه و آثاری در معرفی سیره این شهیدان است و از ابتدای شروع ساخت این نرم‌افزارهای چند رسانه‌ای تاکنون 15 نرم‌افزار موفق به عرضه برای علاقه‌مندان به سیره شهدا شده است.

عارف تاکید کرد: 7 هزار و 422 مزار مطهر و 693 گلزار شهدا در استان همدان وجود دارد.

وی درباره ساماندهی گلزار شهدا گفت: در استان همدان 693 گلزار شهدا وجود دارد که 44 گلزار شهری و 649 گلزار روستایی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان افزود: در مجموع در گلزارهای شهری 4 هزار و 442 مزار و 2 هزار و 980 مزار مطهر نیز در گلزارهای روستایی وجود دارد.

وی ادامه داد: در مجموع 7 هزار و 422 مزار مطهر و 693 گلزار شهید در سطح استان همدان داریم که همه ساماندهی شده و تاکنون در استان 443 شهید مفقود‌الاثر شناسایی شده است.

عارف در زمینه تعیین کمیسیون پزشکی جانبازان و مجروحان جنگی نیز گفت: در بنیاد شهید استان هرساله چندین کمیسیون پزشکی برگزار می‌شود و امسال نیز پنج کمیسیون برای یک‌ هزار و 230 جانباز برگزار شد تا تناسب مجروحیت آنها تعیین درصد شود.

انتهای پیام /

ارسال نظرات