خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: میزان کمک‌های نقدی مردم همدان 2 میلیارد و 100 میلیون ریال بوده که این مبلغ در اختیار قرارگاه مرکزی سپاه پاسداران برای استفاده در ساخت و ساز قرار گرفت.
کد خبر: ۹۱۲۳۹۴۱
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹

2 میلیارد و 100 میلیون ریال کمک‌های نقدی مردم همدان به سیل‌زدگانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی بقایی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: به دنبال بروز سیل در استان گلستان ماموریت ها و تکالیفی برای سپاه استان ها توسط فرمانده کل سپاه پاسداران پیش بینی شد و سپاه همدان معین شهر گمیشان گلستان شد.

وی ارسال 2 دستگاه کمپرسی، مواد غذایی، کنسرو، مواد شوینده بهداشتی، 30 تن آب معدنی برای گلستان، 500 تخته پتو، 60 هزار قرص نان جمع آوری شده در همدان، دایر کردن 2 آشپزخانه در گلستان با پخت روزانه 2 هزار پرس غذا و ساخت 20 پل در گمیشان را از جمله فعالیت های صورت گرفته توسط سپاه همدان در مناطق آسیب دیده از سیل برشمرد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت همدان اضافه کرد: تجهیزات گروه رزمی 43 امام علی (ع) سپاه همدان به سه استان سیل زده لرستان، خوزستان و گلستان ارسال و دو گردان برای راه‌سازی به این مناطق اعزام شدند.

بقایی ادامه داد: 2 آشپزخانه و نانوایی سیار امروز توسط سپاه همدان در لرستان دایر شد و تاکنون هفت کامیون محموله اقلام کمکی به گلستان و سه کامیون به لرستان ارسال شده است.

وی میزان کمک‌های نقدی مردم همدان را 2 میلیارد و 100 میلیون ریال برآورد کرد که این مبلغ در اختیار قرارگاه مرکزی سپاه پاسداران برای استفاده در ساخت و ساز قرار گرفت.

بقایی اضافه کرد: علاوه بر این پس از بروز هشدار هواشناسی در زمینه بروز سیل و آبگرفتگی در همدان، بخشی از توان سپاه برای امداد رسانی در داخل استان معطوف شد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت همدان اظهار داشت: با ورود به موقع نهادها و ارگان‌های خدمات رسان از بروز تلفات انسانی جلوگیری شد.

بقایی با اشاره به تعیین 23 نقطه حادثه خیز همدان گفت: با توجه به اینکه اولویت سپاه و بسیج حفظ جان افراد بود، به همین منظور تلفان جانی نداشتیم، اما خسارت‌های مالی به مردم وارد شد که هم اینک هیات‌هایی در شهر و روستا در حال ارزیابی خسارت ناشی از سیل هستند.

وی افزود: سپاه همدان به گردان امام حسین(ع)، بیت‌المقدس و حوزه ها و پایگاه‌های مقاومت فراخوان داد تا به عنوان نیروی کمکی در کنار دیگر بخش ها به مردم خدمات ارایه دهند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت همدان اضافه کرد: به دنبال آغاز سیلاب از روز یکشنبه یازدهم فروردین مشکلاتی در منطقه قاسم آباد شهر همدان رخ داد که در صورت تلاش دیر هنگام بحران انسانی رخ می داد.

بقایی یادآور شد: ساکنان70  واحد مسکونی در منطقه قاسم‌آباد با دستور فرماندار منازل خود را تخلیه کردند و هم اکنون شماری از این خانواده‌ها همچنان در حسینیه‌ها و پادگان ابوذر سپاه اسکان دارند.

وی اضافه کرد: به دنبال آبگرفتگی منازل، اردوهای جهادی سپاه همدان نسبت به تخلیه آب 60 واحد مسکونی اقدام کردند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت همدان گفت: رهبر معظم انقلاب در پیام انتصاب نماینده ولی فقیه در استان، همدان را پیشران حرکت‌های انقلابی معرفی کردند که باید از این تعریف به عنوان یک فرصت با همگرایی، همدلی و تعاون در کارهای خیر و نیک بهره گرفت.

بقایی با بیان اینکه امروز مدلی از مردم سالاری و حاکمیت مردم را داریم بیان کرد: در 50 سال پیش از انقلاب مردم حق رای دادن نداشتند اما به برکت انقلاب و تدابیر امام خمینی(ره) امروز مردم با حضور در انتخابات در سرنوشت کشور دخیل هستند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت همدان با بیان اینکه اولین دستاورد انقلاب تاسیس سپاه پاسداران بود، گفت: امام خمینی(ره) در حوزه های مختلف اصولی را بنا گذاشت که ضرورت آن با گذشت زمان بیش از پیش احساس می شود.

بقایی اظهار داشت: سپاه طبق قانون پاسدار انقلاب اسلامی است و هر جا انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور دچار آسیب شود، طبق اصل 150 قانون اساسی سپاه باید وارد شود.

وی کمک به حاکمیت قوانین الهی، حفاظت از دستاوردهای انقلاب در داخل و خارج از کشور، حضور در هر جایی که انقلاب اسلامی با چالش، خدشه و فرصتی مواجه باشد را از تکالیف و وظایف سپاه پاسدران عنوان کرد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت همدان با بیان رشادت‌های پاسداران و بسیجیان در جریان جنگ تحمیلی گفت: برخی اتمام جنگ تحمیلی را زمان پایان فعالیت سپاه می دانستند، اما فرمایش حکیمانه امام خمینی(ره) به این تفکر پایان داد.

بقایی گفت: سپاه از مردم، برای مردم و در خدمت این ملت است و هیچ‌گاه فراتر از قانون عمل نکرده و برخلاف منویات رهبری فرزانه حرکت نمی‌کند.

وی اظهار داشت: سپاه همدان با وجود گذشت حدود 1.5 سال از زلزله کرمانشاه، هنوز در مرزهای غرب کشور برای کمک به زلزله زدگان حضور دارد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات