خبرهای داغ:

اجرای نقالی و شاهنامه خوانی در شاهرود

مراسم نقالی و شاهنامه خوانی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره کتابخانه هادر شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۳۱۵۹۹
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
اجرای نقالی و شاهنامه خوانی در شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم نقالی و شاهنامه خوانی با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود به میزبانی کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن این شهرستان برگزار شد.
رضا مهدیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم گفت: شاهنامه از بزرگترین شاهکار‌های ادبی فارسی است که باید در حفظ و ترویج آن از راهکار‌های مختلف استفاده کرد.
وی تصریح کرد: شاهنامه، حافظ راستین سنت‌های ملی و شناسنامه ایرانیان است که شاید بانبود این اثر بزرگ، بسیاری از عناصر مثبت فرهنگ آبا و اجدادی ما در گذر حوادث تاریخی نابود می‌شد و اثری از آن‌ها به جای نمی‌ماند.
مهدیان افزود: نشست‌های شاهنامه خوانی، اجرای نقالی در سالن‌های نمایش، کتابخانه‌های عمومی و اجرا‌های خیابانی، چاپ داستان‌های شاهنامه با تصویرسازی مناسب برای نوجوانان و... از فعالیت‌هایی است که می‌توان در راستای ترویج زبان و ادبیات فارسی انجام داد.
در ادامه این نشست سید ابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود گفت: هنگامی که زبان دانش و ادبیات در ایران، زبان عربی بود، فردوسی با سرودن شاهنامه با ویژگی‌های هدف‌مندی که داشت زبان پارسی را زنده و پایدار کرد.
وی بیان کرد: شاهنامه ابوالقاسم فردوسی نه تنها یک شاهکار ادبی به شمار می‌آید، بلکه کتابی است که در طول قرن‌ها شناساننده ایران و ایرانیان و پاسدار زبان فارسی بوده است.
موسوی با اشاره به فعالیت‌های گسترده این اداره در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اجرایی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نشست‌های کتابخوان با لهجه شاهرودی و شاهنامه خوانی است که با استقبال خوبی همراه بوده است.
در حاشیه این مراسم از فعالیت فرهنگی سمیه رجبی، کتابدار کتابخانه ۲۲ بهمن شاهرود در حوزه کتاب وکتاب خوانی نیز تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار