خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

وزارت آموزش و پرورش باید توجه جدی به معیشت معلمان داشته باشد

امام جمعه همدان با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید از هیئت دولت معیشت معلمان را مطالبه کند، گفت: وزارت آموزش و پرورش به موضوع معیشت معلمان باید توجه جدی داشته باشد.
کد خبر: ۹۱۳۳۷۷۷
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

وزارت آموزش و پرورش باید توجه جدی به معیشت معلمان داشته باشدبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حبیب‌الله شعبانی موثقی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به در پیش بودن ماه رمضان و تاکید بر اینکه در ماه رمضان باید در مسیر حرکت به سمت خدا باشیم، اظهار داشت: بارهای گناه را باید زمین گذاشت و سبک بال وارد ماه رمضان شد.

وی با بیان اینکه پرهیز از گناه بهترین عمل در ماه رمضان است به روز معلم اشاره کرد و با بیان اینکه معلمان در عرصه معیشت مظلومند، اظهار داشت: قلب تپنده جامعه که همان فرهنگ به شمار می‌رود در دست معلمان است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه معلمان تربیت کنندگان فرزندان ما هستند و هویت فرزندان ما را رقم می‌زنند، گفت: قشر معلم عزت نفس بالایی دارد و باید در پیگیری حل مشکل معیشت معلمان عزت نفس آنها حفظ شود.

شعبانی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش باید از هیئت دولت معیشت معلمان را مطالبه کند، عنوان کرد: وزارت آموزش و پرورش به موضوع معیشت معلمان باید توجه جدی داشته باشد.

امام جمعه همدان به سند ۲۰۳۰ نیز اشاره کرد و با بیان اینکه برخی در آموزش و پرورش تفکراتی دارند و به دنبال اجرای این سند هستند، اظهار داشت: آموزش و پرورش جای معلمان متدین است اما گاهی برخی بندهایی از این سند که مخالف تعالیم دینی است از سوی کسانی که تفکر لیبرالی دارند مطرح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزیر آموزش و پرورش نیز بر مقابله با این سند تأکید کرد، افزود: فرزندان ما اگر با این تفکر پرورش یابند، اندیشه غربی پیدا می‌کنند و سرباز آمریکا و اسرائیل می‌شوند در حالی که ملتی که اصالت دارد برای غرب نیرو تربیت نمی‌کند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر اساس اصل و ارزش‌های اسلامی نگاشته شده است، اظهار داشت: ایران در آموزش و پرورش معلمانی دارد که می‌توانند در عرصه عمل به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش قدم بردارند چرا که این سند مطابق با آموزه‌های دینی است.

شعبانی همچنین در ادامه به شهادت طلبه همدانی اشاره کرد و بابیان اینکه حضور گسترده مردم در مراسم تشییع پیکر این طلبه نشان دهنده پیوند روحانیت و مردم بود، از نیروهای امنیتی و انتظامی خواست در برخورد با اراذل با جدیت عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه طلبه‌ای که به شهادت رسید، مظلوم بود و شایعات بسیاری در این باره مطرح شد اما قاتل تصاویر خشن خود را در فضای مجازی منتشر کرد، گفت: ترویج خشونت، سست کردن بنیان خانواده، هجوم به ارزش‌ها و دعوت به آشوب در فضای مجازی انجام می‌شود در حالی که مسئولان از آرایشی که دشمن گرفته غافل هستند و به آن توجه نمی‌کنند.

امام جمعه همدان با تاکید بر مدیریت فضای مجازی، گفت: متولیان فضای مجازی باید آرایش جنگی بگیرند و به مدیریت این فضا بپردازند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات