خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان خبر داد
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال 98 اجرایی کردن یک هزار و 40 پروژه پیکردار، محرومیت‌زدایی بزرگ و کوچک در مناطق محروم است.
کد خبر: ۹۱۳۴۷۳۳
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵

اجرای یک هزار و 40 پروژه محرومیت‌زدایی بزرگ و کوچک در همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ علی قراباغی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه ضیافت الهی و سالروز تاسیس سازمان بسیج سازندگی، اظهار داشت: 90 درصد از بسیجیان ما در سازمان بسیج سازندگی فعالیت دارند که وظیفه خدمت‌رسانی را برعهده دارد.

وی با اشاره به 17 اردیبهشت ماه 1379 سالروز تاسیس بسیج سازندگی که به فرمان رهبر معظم انقلاب تشکیل شد، گفت: این نهاد هرچه جلوتر می‌رود ارزش آن ملموس تر می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در خصوص اهداف این سازمان ابراز داشت: استفاده از نشاط و شادی جوانان بسیج برای زدودن غبار محرومیت از سیمای جامعه، ترویج فرهنگ ایثار و جهاد در جامعه، جوان در آینده مدیران دستگاه‌ها خواهند بود و باید روحیه اثیار و انفاق و جهاد را بیاموزند و در واقع تربیت نسل تمدنی است که گام پنجم انقلاب تمدن سازی است که یکی از بسترهای آن فعالیت‌های جهاد و سازندگی است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده افزود: از جمله اقدامات انجام شده بسیج سازندگی در حوزه معیشت و اقتصاد مقاومتی، عمران و فعالیت‌های عمرانی، محرومیت‌زدایی و حرکت جهادی است.

قراباغی با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی در حوزه مردمی کردن اقتصاد گفت: 212 مورد ایجاد واحدهای تولیدی که طی 6 سال گذشته 6 میلیارد تومان هزینه شده و 4 هزار و 524 شغل ایجاد شده که 9 هزار 64 نفر به کار مشغول هستند.

وی در ادامه در خصوص فعالیت‌های عمرانی تصریح کرد: احداث سالن ورزشی در روستاهای شهرستان فامنین 2 مورد، حسینیه و نمازخانه در کبودراهنگ، فامنین، اسدآباد و نهاوند 4 مورد، مجموعه فرهنگی در اسدآباد یک مورد، ساماندهی گلزار شهدا در کبودراهنگ دو مورد و غسالخانه در اسدآباد 6 مورد از جمله اقدامات است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان احداث مجتمع سرویس بهداشتی در ملایر و کبودراهنگ 2 مورد، مرمت و بازسازی مدارس، مرمت و بازسازی مساجد در همدان 30 مورد، بقاع متبرکه در کبودراهنگ و نهاوند 5 مورد، احداث و مرمت خانه عالم 23 مورد، تکمیل و احداث خانه محروم در همدان و اسدآباد 42 مورد، لایروبی و احیاء قنوات در ملایر 2مورد، طرح هادی در نهاوند یک مورد، احداث راه روستای علوی و مهدی آباد ملایر 2 مورد، احداث کارگاه اشتغال در فامنین یک مورد، احداث و مرمت پایگاه بسیج 15 مورد، کمک به احداث مرکز بهداشتی در مهدی آباد همدان 3 مورد و احداث زمین ورزشی در گیان نهاوند را از دیگر فعالیت‌های انجام شده برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: برای این پروژه‌ها در مجموع 3 میلیارد و 640 میلیون تومان هزینه شده و جامعه آماری 45 هزار و 907 نفر از این پروژه‌ها نفع می‌برند.

*برگزاری 15 هزار و 148 نفر اردو در سال 97

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه درخصوص اردوهای جهادی افزود: برگزاری اردوهای 10 روزه هجرت دانش آموزی 7 هزار و 485 نفر اردو، برگزاری اردوهای یک روزه جهادی 2 هزار و 206 نفر اردو، برگزاری اردوهای سه روزه جهادی 2 هزار و 698 نفر اردو، برگزاری اردوهای هفت روزه جهادی یک هزار و 728 نفر اردو، برگزاری اردوهای 10 روزه جهادی یک هزار و 31 نفر اردو نیز از اقدامات اجرایی بوده است.

وی ادامه داد: در مجموع 15 هزار و 148 نفر اردو در سال 97 برگزار شده است و میانگین اردوها 107 هزار و 556 نفر روز است.

قراباغی درخصوص رزمایش خدمت‌رسانی عنوان کرد: این رزمایش در شهریور ماه به صورت کشوری تحت عنوان سپاهیان محمد رسول الله(ص) برگزار شد که 7 هزار و 364 مورد برنامه فرهنگی، 26 هزار و 557 نفر اردوهای بهداشت و درمان 443 نفر از کارگاه های اقتصاد مقاومتی بهره بردند.

وی یادآور شد: در حوزه طرح‌های عمرانی 165 پروژه، فعالیت‌های حمایتی از قبیل کالایی و معیشتی 700 مورد در روستاهای حاشیه‌ای استان انجام شد و در مجموع 32 هزار و 523 خدمت با اعزام 4 هزار و 912 جهادگر که 45 درصد آنها را خواهران تشکیل می دهند در طی یک ماه انجام شد.

قراباغی در ادامه در خصوص طرح کرامت گفت: 10 محله در استان همدان داریم که یک هزار و 620 مورد در محلات حاشیه، 9 هزار و 27 مورد ویزیت رایگان، 307 مورد اقتصاد مقاومتی و در مجموع 32 هزار و 523 خدمت ارائه شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص برنامه‌های سال 98 خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی جغرافیا محور که به صورت بلند مدت در حوزه‌های مشاوره، سبک زندگی، ویزیت رایگان و ... انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: در اردوهای یک روزه و محله محور 7 هزار نفر پیش‌بینی شده، یک هزار و 137 گروه جهادی شناسنامه‌دار و دارای ارکان و مسئول مشخص با محوریت پایگاه‌های جهادی صورت گرفته که برای سال 98، 180 گروه جهادی اضافه می‌شود.

قراباغی افزود: برای سال جاری 8 هزار و 200 نفر ساعت شیفت ایثار پیش‌بینی شده که یک هزار و 500 نفر روز بدون مزد و اضافه کار فقط در راستای رونق تولید و افزایش تولید در برخی استان‌ها اجرایی می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در مورد میزخدمت گفت: مدیران ارشد استان در مناطق محروم و روستاها جوابگوی سوالات مردم هستند که تحت عنوان خدمت جهادی و بسیجی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کلینیک تخصصی صنعت و معدن  در استان همدان 180 واحد پیش‌بینی شده که در واقع برای برطرف شدن مشکلات واحدهای صنعتی است که از کارشناسان با تجربه و جوان برای کمک به بهره‌وری این واحدهای تولیدی استفاده می‌شود.

قراباغی گفت: یک اقدام مهم برای حمایت افراد کمتر برخوردار پیش‌بینی شده با عنوان «احداث مزرعه خورشیدی»، همچنین تیم‌های پزشکی با عنوان «طرح شهید رهنمون» که برای سال 98 خدمت‌رسانی می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در مورد مهم‌ترین برنامه‌های سال 98 ابراز داشت: اجرایی کردن یک هزار و 40 پروژه پیکردار، محرومیت‌زدایی بزرگ و کوچک در مناطق محروم به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در حوزه‌های معیشت، اشتغال، آبخیزداری، مراکز بهداشت و سلامت، تعیین آب شرب روستاها، رسیدگی به جاده‌های روستایی و بین مزارع، رسیدگی به زیرساخت‌های ورزشی روستاها، الگوسازی یک روستا برای استان، برگزاری جشنواره بسیج سازندگی، برنامه‌های جهادی و اقتصاد مقاومتی، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات کارگاه اقتصاد مقاومتی است.

*احداث 200 منزل مسکونی محرومین تحت پوشش بهزیستی در همدان

قراباغی درخصوص مأموریت‌ها در سیل اخیر خاطرنشان کرد: احداث 200 منزل مسکونی محرومین تحت پوشش بهزیستی در همدان، طرح جهاد همبستگی که در سطح کشور با عنوان هر مسجد یک متولی خانه انجام می‌شود که در این طرح 70 هزار واحد مسکونی باید انجام شود که باعث وحدت و همبستگی می شود که نهادها و دستگاه ها با همکاری سپاه و بسیج انجام می‌دهند، طرح «هر کاسب یک کالای اساسی» است که سیل زده ها با تخریب منازل مشکلات عدیده ای دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص معین شدن استان همدان ابراز داشت: استان همدان در فروردین 98 معین استان گلستان، روستای گمیشان و روستاهای بندر ترکمن شده که توسط افراد خیر استان اقداماتی از قبیل 50 هزار و 508 دست پوشاک، 3 هزار و 883 کیلو روغن، 11 هزار و 750 تخته پتو، 26 هزار و 500 کیلو برنج، 45 هزار و 600 قوطی کنسروجات و 400 هزار قرص نان کمک شد.

وی ادامه داد: همچنین 215 هزار بطری آب معدنی، 11 هزار و 585 جفت چکمه و کفش، قریب 120 هزار عدد گونی خالی جهت مهار آب ها، 573 قطعه لوازم خانگی و آشپزخانه، 1 هزار و 150 کیسه 40 کیلویی آرد، بیش از 4 هزار 46 عدد ابزار آلات شامل بیل، کلنگ، فرغون ، 11 دستگاه  یخچال و ... که در مجموع 34 قلم می‌شود از دیگر کمک‌های ارسالی بود؛ همچنین کمک‌های نقدی به مبلغ 583 میلیون تومان در سطح استان به بسیج واریز شده است.

وی در خصوص فعالیت‌های اطلاع رسانی گفت: 25 کلیپ، 60 مورد مصاحبه، یک هزار مورد تصویربرداری هوایی و 150 مورد رسانه ای در فضای مجازی منتشر شده است.

قراباغی گفت: در سیل اخیر 15 کانکس، 2 دستگاه اتوبوس، 5 دستگاه کامیونت، 3 دستگاه تریلر و 5 دستگاه تانکر آب از ابتدای سیل درگیر بودند و دستاوردهای حضور استان همدان شفاف بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در پایان یادآور شد: سیل بخشی از ضعف‌های مدیریت ما را مشخص کرد که باید رفع شود همچنین مهم‌ترین سرمایه و دارایی همبستگی است که در کل کشور ایجاد کرد و این همان گمشده‌ای است که روزبه‌روز در جامعه ما کمرنگ‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات