خبرهای داغ:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان خبر داد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از ایجاد نخستین شبکه رادیویی مستقل استانی برای انتقال اطلاعات دوربین های نظارت تصویری در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۳۷۸۸۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

ایجاد نخستین شبکه رادیویی مستقل استانی  در همدانمصطفی پناهنده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اینکه بیشتر دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های کشور بر روی دکل‌های BTS مخابرات نصب می‌شود، اظهار داشت: در این روش علاوه بر اخذ هزینه بالا توسط مخابرات، دارای مشکلاتی از قبیل فاصله زیاد دکل BTS از جاده و عدم ثبت تصاویر مناسب، عدم تأمین و پشتیبانی برق اضطراری سامانه توسط دکل‌های BTS، وابستگی کامل سامانه به شبکه مخابرات، عدم رفع به موقع مشکلات ارتباطی توسط عوامل مخابرات و ... است که نمی‌توان از دوربین‌های نظارتی استفاده بهینه کرد.

وی افزود: به همین منظور مرکز مدیریت راه‌های استان همدان در یک دوره 4 ساله نسبت به ایجاد یک شبکه ارتباطی مستقل رادیویی برای انتقال اطلاعات دوربین های نظارت تصویری استان اقدام کرده و هم اکنون اطلاعات تمامی دوربین‌های نظارتی توسط این شبکه دریافت می‌شود.

پناهنده ادامه داد: در این روش ابتدا توپولوژی شبکه با توجه به مکان های مهم برای نصب دوربین محورهای پرتردد، گردنه‌های برف گیر، نقاط حادثه خیز و ... و همچنین وضعیت توپوگرافی استان ترسیم و طراحی می‌شود و محل دکل‌های اصلی و تکرارکننده افزون بر 10 دکل مشخص شده و سپس با استفاده از امکانات موجود از قبیل دکل‌های راهدارخانه‌ها، منوپل، ایستگاه‌های امداد نجات و اورژانس، پاسگاه‌های پلیس راه، بیلبوردهای تبلیغاتی سازمان و دوربین‌های نظارتی و رادیو مربوطه بر روی آن نصب شده و از طریق شبکه دکل‌های تکرار شونده اطلاعات دوربین‌های نظارتی به مرکز مدیریت راه‌های استان منتقل می‌شود.

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: از امتیازات این روش می‌توان به ایجاد شبکه کاملا مستقل درون سازمانی، امکان استفاده انتقال اطلاعات دیگر بر روی این شبکه با پهنای باند 10 مگابایت، نزدیکی دکل‌ها به جاده و ثبت تصاویر مناسب تر، تأمین برق پشتیبانی با نصب UPS مناسب همراه با پایداری شبکه، هزینه پشتیبانی کمتر و ... اشاره کرد.

گفتنی است، هم اکنون در استان همدان 23 دوربین نظارتی و تصویری در محورهای مواصلاتی فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات