خبرهای داغ:
خمسه گفت : با هدف تسهیل در امر صادرات، اولین پروانه تاسیس پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان قزوین صادر شد
کد خبر: ۹۱۴۱۷۵۹
|
۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

فاطمه خمسه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد: اولین پروانه تاسیس پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان قزوین صادر شد. این پایانه با ظرفیت 100 هزار تن انبار ذخیره، انبارهای بهداشت یو سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی و سرمایه گذاری 550 میلیارد ریال، توسط بخش خصوصی در حال احداث می باشد.

وی گفت: فاز اول این پایانه 4.5 هکتار است که در فاز های بعدی به وسعت ۱۶ هکتار خواهد رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار کرد: احداث سردخانه، سیلوهای ذخیره سازی گندم و نگهداری محصول و انبارهای بهداشتی و سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی از جمله بخش های این پایانه می باشد.

خمسه عنوان کرد: این پایانه صادراتی در کنار خط راه آهن قزوین تهران ایجاد شده و نقش بسزایی در تسهیل صادرات محصولات کشاورزی دارد.

این مقام مسوول یاد آور شد: با آغاز بکار این پایانه زمینه اشتغال 50 نفر بصورت مستقیم و 60 نفر بصورت غیر مستقیم در استان فراهم خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین افزود: درسال رونق تولید، جهاد کشاورزی از طرح های تولیدی در امر رونق بخش کشاورزی حمایت می کند.

خمسه در ادامه به ظرفیت های سیلو و انبارهای نگهداری غلات استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سیلو و انبارهای استان ظرفیت ذخیره سازی ۴۵۰ هزار تن گندم را دارند.

وی اضافه کرد: هیچ گونه نگرانی و مشکلی برای خرید و تحویل گندم در استان وجود ندارد و کلیه مراکز آماده تحویل گندم از کشاورزان می باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها