خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

عید فطر عید بازگشت به اصالت و سلامت نفس است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه عید فطر عید فطرت و برگشت به سلامت نفسی است که با آن متولد شدیم، گفت: عید فطر بازگشت به خدا است همان «انالله و انا الیه راجعون» است.
کد خبر: ۹۱۴۵۵۵۱
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

عید فطر عید بازگشت به اصالت و سلامت نفس استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام حبیب اله شعبانی در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در همدان ضمن تبریک این روز اظهار داشت: عید فطر عید بازگشت به اصالت و سلامت نفس است.

وی گفت: فلسفه این خطبه توجه به تقوا و توجه به این است که ماه به پایان آمده است شاید عید فطر پایان روزه‌داری است اما درواقع برای اولیاء خدا شروعی برای پیوند خوردن با پروردگار عالم است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه ماه رمضان شروع تقوا است، ابراز داشت: آنچه که امروز روزی ما می‌شود بی‌توجهی به هواهای نفسانی است که خداوند متعال به ما عنایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عید فطر عید فطرت و برگشت به سلامت نفسی است که با آن متولد شدیم، افزود: عید فطر بازگشت به خدا است همان «انالله و انا الیه راجعون» است و باید یادی کنیم از آن روزی که از قبر بیرون می‌آییم.

شعبانی خاطرنشان کرد: جوانان توجه به نماز داشته باشند؛آنچه که جامعه را نجات می‌دهد توجه به نماز است.

وی با اشاره به اینکه شب‌های قدر را با همه عظمتش پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: روز قدس مردم همیشه در صحنه با همه مشکلات اقتصادی با حضور خود نشان دادند که دارای درک سیاسی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به امام راحل در ادامه تأکید کرد: آنچه که از اسلام باقی است مدیون شجاعت‌های این مرد بزرگ است اگر تشیع در عالم عزت پیدا کرد به برکت نفس این مرد بزرگ است.

وی با بیان اینکه امروز در حوزه علمیه قم از 80 کشور دنیا طلبه وجود دارد و این نشان‌دهنده عظمت تشیع در دنیا است، گفت: انقلاب و آرمان‌های امام راحل و رهنمون های مقام معظم رهبری آن چیزی است که در نهج البلاغه وجود دارد.

شعبانی ابراز داشت: اگر امام(ره) فریاد کرد، انقلاب کرد و در مسیر اسلام قرار گرفت مبتنی بر نهج البلاغه است؛ امروز راهکارهای رهبری همگی برگرفته از نهج البلاغه است.

وی با بیان اینکه اگر حضرت علی(ع) در میان ما نیست سخنان و خطبه‌هایش وجود دارد و اگر گوش شنوایی باشد آنها را می‌توان شنید، تصریح کرد: این انقلاب برخاسته از آن صداها و خطبه‌های حضرت علی (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان گفت: امروز روز 15 خرداد است استمرار حرکت امروز دنباله رو حرکت شهدا است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار