خبرهای داغ:
کارشناس سیاسی مطرح کرد

ضرورت برنامه‌ریزی در گام دوم برای تداوم انقلاب

کارشناس سیاسی با بیان اینکه برای تداوم انقلاب باید در گام دوم برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: در گام دوم باید تلاش کنیم تا به آرمان‌ها برسیم.
کد خبر: ۹۱۴۵۶۲۸
|
۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۸

ضرورت برنامه‌ریزی در گام دوم برای تداوم انقلاببه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام احمدحسین فلاح در نشست تخصصی بازخوانی آرمان‌های انقلاب اسلامی و تبیین گام دوم تحقق آرمان‌ها و به بررسی ابعاد ارزشی، سیاسی و حقوقی گام دوم انقلاب که در کانون بسیج به همت حوزه کوثرالنبی(س) سپاه ناحیه همدان برگزار شد، ضمن تسلیت ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت شهدای 15 خرداد، اظهار داشت: بیانیه گام دوم مانند شعار سال و سیاست‌های کلی که روی زمین باقی مانده و عملی نمی‌شود، نیست.

وی گفت: برای تداوم انقلاب باید در گام دوم برنامه‌ریزی داشته باشیم که بتوان بر اساس آن پیشرفت و بر اساس نیروی انسانی و روند رو به رشد آن عمل کرد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه شعارهای انقلاب برخاسته از فطرت انسان‌هاست و فطرت کهنه نمی‌شود همچنان که شعارها کهنه نمی‌شوند، ابراز داشت: ما با دفاع عملی از التزام انقلاب از شعار و آرمان‌های خود عقب نشینی نمی‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هدف امام(ره) از انقلاب این است که قرار است انقلاب ما به انقلاب امام زمان(عج) متصل شود، ما به سوی تمدن نوین جهانی می‌رویم.

فلاح با بیان اینکه در گام دوم باید تلاش کنیم تا به آرمان‌ها برسیم، گفت: ما انقلاب را طی کردیم، نظام‌سازی گیرایی کردیم تا به سمت دولت اسلامی برویم وقتی دولت اسلامی شد و حاکمیت تغییر کرد مردم نیز تغییر می‌کنند، مردم بر اساس تفکرات حاکمان خود هستند.

وی با بیان اینکه باید به سمت تشکیل دولت اسلامی برویم، ابراز داشت: دولت ایران مایه افتخار و سربلندی ایران و ایرانی است و تمام دنیا به انقلاب ایران افتخار می‌کنند.

این کارشناس سیاسی در خصوص مسائل فرهنگی تصریح کرد: در زمینه فرهنگی باید شاخص بدهیم مانند اربعین حسینی، راهیان نور، اعتکاف و ... که بیشتر شده و این نشان دهنده این است که ما در زمینه فرهنگی پیروز شده‌ایم.

وی عنوان کرد: در باب توسعه برای برداشتن گام‌های استوار باید همه موارد را شناخت و برای گام‌های بلندتر از گذشته باید درس گرفت.

فلاح در خصوص فناوری هسته‌ای گفت: حدود 200 سال است که کشورهای توسعه یافته به فناوری هسته‌ای رسیدند و برای برداشتن گام‌های استوار باید گذشته را خوب دید تا موفق شد.

وی با بیان اینکه انقلاب ایران هیچ تجربه‌ای ندارد و در نقطه صفر قرارد ارد، ابراز داشت: هیچ کجای ایران انقلابی مانند انقلاب ایران شکل نگرفت، امام راحل همه انقلاب‌ها را مطالعه کرده و مطالبی را که مطرح می‌کند همه برخاسته از دین است.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه نهضت امام(ره) از بطن دین برخاسته است، یادآور شد: قدرت اسلامی سه بار تجربه ناموفق داشته یک مورد در زمان حضرت رسول(ص) به مدت 10 سال، در زمان امام علی(ع) 4 سال و 6 ماه و در زمان امام حسن(ع) 8 ماه به طول انجامید و دوره انقلاب که 40 سال به طول انجامید، تجربه چهارم انقلاب اسلامی است که مردم در سه دوره قبل پای کار نبودند اما در دوره چهارم مردم پای کار بودند که 40 سال به‌طول انجامید.

وی به بیان ویژگی‌های انقلاب امام خمینی(ره) پرداخت و گفت: از ویژگی‌های شاخص انقلاب این است که امام(ره) به اشراف و احزاب همانند انبیاء اهمیت ندادند.

فلاح با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که به جوانان می‌فرمایند بروید رئیس جمهور جوان حزب اللهی انتخاب کنید، افزود: تأکید رهبری به جوانان انقلابی این است که رئیس جمهور انقلابی انتخاب کنید.

وی ابراز داشت: بینش صحیح سیاسی داشته باشید چراکه سیاست دو گونه است؛ سیاست حیوانی و سیاست الهی، در سیاست صحیح شهید «بهشتی» را بیرون می‌دهد و در سیاست حیوانی تشنگان قدرت را بیرون می‌دهد.

این کارشناس سیاسی در خصوص برکات انقلاب عنوان کرد: در سابقه ایران اسلامی لیبرال‌ها هر کدام این کشور را اشغال کرده‌اند اما در دوران صفویه و در دوران انقلاب اسلامی ما حتی یک وجب از خاکمان را از دست ندادیم.

وی در ادامه در خصوص به اوج رسانیدن مشارکت مردمی، تصریح کرد: این مشارکت مردمی و خدمت ‌رسانی ارزش اجتماعی دارد مانند سیل اخیر.

فلاح با بیان اینکه مشارکت مردمی حاصل انقلاب اسلامی است، گفت: کفه عدالت در کشور سنگین شده است، افزایش معنویت یکی دیگر از بحث‌هایی است که رهبری به آن توصیه دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مسائل سیاسی عزت ملی باید با دشمن مرزبندی شود و باید مراقب باشیم در مرزبندی گیر نکنیم چراکه دشمن در صدد نابودی ماست اما رقیب اینگونه نیست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار