خبرهای داغ:
ترجمه کتاب "چرایی کار" به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان تهران
به همت سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان تهران کتاب "چرایی کار" توسط آقای سعید جعفری ترجمه و رونمایی شد.
کد خبر: ۹۱۴۵۸۶۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۱
کتاب  
 به گزارش خبرنگار بسیج علمی از استان تهران : سعید جعفری مترجم کتاب "چرایی کار" در گفتگو با خبرنگار علم و فناوری گفت: با انگیزه ساختن نیروها، سودآور بودن و نیز انجام تعهدات شهروندی سه آرمان سازمان های متعالی است. رهبری و مدیریت منابع انسانی در سازمان ها نقش مهم و بسزایی در نیل به این اهداف دارد. پس از پژوهش و ترجمه پنج کتاب در حوزه های مدیریت نوآوری، بازاریابی و مدیریت تجربه مشتری (اسرار نوآوری های استیو جابز، اسرار سخنرانی و ارائه های استیو جابز، رهبری و هنر تلاش و مبارزه، راندن برای شاد کردن و تجربه اپل) با بررسی بیشتر و پیشنهاد دوستان فعال در حوزه مدیریت منابع انسانی ترغیب به ترجمه کتاب چرایی کار شدم. کتابی ارزشمند که راهنمای بسیار خوبی برای رهبران و مدیران منابع انسانی است. این کتاب با حمایت همه جانبه مرکز توانمندسازی و شتابدهی کسب و کارهای نوپا (بالون) وابسته به سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان تهران همراه شد.

جعفری خاطر نشان کرد نویسندگان این کتاب، آقای دِیو آلریک و خانم وِندی آلریک، پس از ده سال گفتگو و پژوهش در حوزه رهبری و جنبه های روانشناختی مرتبط با این حوزه اقدام به نگارش کتاب چرایی کار (چگونه رهبران بزرگ، سازمان های پرباری را بنا می سازند که موفق عمل می کنند) کردند. دِیو استاد و مشاوری تجاری و وِندی روانشناس و البته دارای مدرک MBA نیز هست. نویسندگان هفت پرسش برانگیزاننده را مطرح می کنند تا خواننده معنای شخصی را برای خود بیابد و بدین وسیله با انگیزه شود و برای سازمان نیز ثمربخش عمل کند. آن ها هفت زمینه را شناسایی کرده اند که هرکدام از آن ها از طریق دریچه هایی نسبتا متفاوت به ایجاد معنا نگاه می کنند: روان شناسی مثبت، مسوولیت اجتماعی، ازدواج و روابط میان فردی (از جمله، گروه هایی با عملکرد عالی)، مشارکت کارمند، فرهنگ و محیط کاری مثبت، رشد و یادگیری و شادمانی.

وی ادامه داد: در این کتاب به شرکت هایی اشاره می شود که سازمان هایی پربارند. یک سازمان پربار، محیط کاری است که در آن، افراد اهداف و اقدامات خود را هماهنگ می کنند تا معنا را برای خودشان، ارزش را برای ذی نفعان، و امید را به طور گسترده برای بشریت ایجاد کنند. سازمان پربار، سازمانی است که مهم ترین موارد را به اندازه کافی و اضافی در اختیار دارد: خلاقیت، امید، انعطاف پذیری، عزم راسخ، تدبیر و رهبری. سازمان های پربار، سازمان هایی سودآورند اما به جای تمرکز صرف بر روی فرضیات رقابتی، سازمان های ‌پربار بر روی فرصت و هم افزایی نیز متمرکز می شوند. به جای پذیرش شکست مبتنی بر ترس از معنا در زمان های دشوار، سازمان های پربار بر روی ایجاد نظم، درستی و هدف در زمان آشفتگی و تجزیه تمرکز می کنند. به جای محدود کردن خودشان برای کوچک شدن، سازمان های پربار طیف گسترده ای از نیازهای انسانی، تجارب و جداول زمانی را یکپارچه می سازند.

سعید جعفری در پایان گفت امید است ترجمه این کتاب یاری رسان رهبران و مدیران منابع انسانی برای با انگیزه ساختن نیروها و کمک به سازمان هایشان در راستای رسیدن به اهدافشان باشند.

ارسال نظرات