سرویس های خبری
‌استان ها
‌اقشار
سایر خدمات
r_marquee
امام خمینی(ره): در این ماه فرق داشته باشیم با سایر ماهها و دنبال این باشیم که ان شاء اللَّه «لیلة القدر» را دریابیم، برکات «لیلة القدر» را که قرآن در آن نازل شده است، همه سعادت عالَم در آن شب نازل شده است و از این جهت، از همه شبهاى عالَم بالاتر است.صحیفه امام، ج‏13، ص: 36      
l_marquee
bolet_tele
bolet_tele
کد خبر: ۹۱۴۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸- ۵۲: ۱۰
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین
رحمانی گفت: امروز با کمال تاسف به جهت محدودیت در فضای آموزشی نمی توانیم همه ابعاد تربیتی را در نظر بگیریم و در بسیاری از مدارس، تربیت، در واقع تربیت تک ساعتی است و فقط روی ساعت علمی و فناورانه متمرکز شده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، نشست نومعلمان فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان قزوین با حضور خیراله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان در سالن آمفی تئاتر دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

رحمانی در این همایش بیان کرد: در آموزش و پرورش رسالت ما ایجاد فضایی براساس سند تحول بنیادین، با خروجی انسانهایی است که بتوانند درست زندگی کرده و فعالیتهای ما، منتهی به حیات طیبه شود.

وی گفت: این علامت سوال باید ایجاد شود که آیا ما برای تحقق این هدف موفق شده ایم یا نه؟ آموختن برای چگونه زیستن و برای بهتر زیستن است.اگر آموزشهای امروز ما موجب خوب زیستن فرزندان ما شود، می توان مدعی این امر شد که این آموزشها موثر بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: امروز دچار چالش هایی هستیم که نیاز است به آنها با توجه و جدیت ویژه بپردازیم. کارنامه چهل ساله معلمان بسیار درخشان بوده است و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، عملکرد معلمان قابل افتخار و دفاع است.

رحمانی عنوان کرد: امروز باید این باور ایجاد شود که عظمت و افتخاراتی که معلمان آفریند، غرقابل انکار است و اگر فرزندان ما در میادین جهانی می درخشند و اگر شهدای مدافع حرم داریم به دلیل این است که در مکتب معلمان علم آموزی کرده اند.

وی افزود: در برخی فضاها دچار چالش هستیم. در بحث ناهنجاری های اجتماعی، امروز در زندان ها چندین هزار زندانی هستند که میانگین سنی آنها زیر بیست و دو سال است و به دلیل این است که در مدارس نتوانستیم فضایی ایجاد کنیم که برای زندگی اجتماعی بهره بگیرند.

این مسوول اضافه کرد: باید فرزندان ما از آموزش لذت ببرند و مدارس، محلی برای زندگی آنها باشد. باتوجه به عدم توجه برخی مدارس به امر تربیت، در بسیاری از مناطق، مدرسه نداریم و در واقع کاریکاتور و ماکت مدرسه داریم و برای دستیابی به حیات طیبه باید در
مدرسه به تمام ابعاد تربیت توجه نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: امروز با کمال تاسف به جهت محدودیت در فضای آموزشی نمی توانیم همه ابعاد تربیتی را در نظر بگیریم و در بسیاری از مدارس، تربیت، در واقع تربیت تک ساعتی است و فقط روی ساعت علمی و فناورانه متمرکز شده ایم.

رحمانی ادامه داد: برای کاهش آمار ناهنجاری های اجتماعی، باید مدارسی ایجاد شود که به تمام ابعاد تربیتی توجه شود و به معلمانی با عنوان عناصر اصلی تربیتی نیازمندیم. معلمانی متدین و خوش باور که برای فردای جامعه انسانهای متدین و متخصص تربیت کرده و اعتقاد دینی عمیق داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: امروز در کنار فعالیتهای علمی و فناورانه، نتوانسته ایم به امور دینی و مذهبی بپردازیم. بی اخلاقی و بی اعتقادی موجب ایجاد ناهنجاری های اجتماعی می شود. امروز در مدارس ما با کمال تاسف دانش آموزان دختر از فقر حرکتی رنج می برند و باید فضایی ایجاد کنیم که به ساحت تربیت بدنی توجه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: در استان باید فضایی ایجاد کنیم که به همه ابعاد تربیت توجه کنیم. برای اینکه موفق شویم به سند تحول بنیادین و تحقق مراتبی از حیات طیبه نایل شویم باید در شش ساعت مدرسه برنامه های تربیتی مناسبی را ارائه دهیم.

رحمانی گفت: امروز در استان 16 هزار معلم و عنصر تربیتی داریم و با وجود این عناصر تربیتی می توانیم موفقیت دانش آموزان را در آینده شاهد باشیم و اگر می خواهیم برای ساعت بدنی و زیستی برنامه ریزی کنیم باید محیطی شاداب ایجاد کنیم.

 

1010/پ30/ب

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
گزارش خطا
نظر ‌بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر:
tr_sar
آخرین اخبار
tc_sar
tl_sar