سردار زهرایی در برنامه "سلام صبح بخیرِ شبکه سه سیما" عنوان کرد:
رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: سردار غیب پرور، طرحی را تحت عنوان طرح همبستگی ملی در قالب احداث 20 هزار پروژه عمرانی در مناطق سیل زده به همت 70 هزار مسجد سطح کشور تصویب و به مرحله اجرا رساند.
کد خبر: ۹۱۴۶۸۹۰
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، سردار زهرایی رییس سازمان بسیج سازندگی صبح امروز در برنامه تلویزیونی سلام صبح بخیر شبکه سه سیما در پاسخ به سوال مجری در خصوص کم و کیف حضور نیروهای بسیج سازندگی و اردوهای جهادی در مناطق سیل زده گفت: سیلی که از ابتدای فروردین در بیشتر استانها حادث شد در هر استان رفتار متفاوتی داشت، در برخی استانها همچون گلستان و خوزستان به نحو آبگرفتگی بود و در برخی مثل مازندران و لرستان جنبه تخریبی داشت.

وی در ادامه افزود: زمانی که رخدادی همچون سیل واقع می شود دو مرحله باید پیش بینی شود، مرحله ی اولیه امداد و نجات و اسکان موقت، توزیع اقلام و احتیاجات مردمی و مرحله ی دوم جنبه سازندگی منطقه است.

سردار زهرایی در خصوص فعالیت نیروهای جهادی در مناطق سیل زده عنوان کرد: جهادگران ما فرزندان ملت و از دل همین مردم هستند و برای خدمت به مردم از شور و اشتیاق زیادی برخوردارند، این جهادگران  به دو گروه تقسیم می شوند، برخی جهادگران مهاجر از استانهای دیگر و برخی جهادگران بومی و جوانان ساکن مناطق هستند.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: در مناطق سیل زده 600 گروه محله محور و جمعا 87 هزار جهادگر مهاجر مشغول خدمت در جهت بازسازی مناطق سیل زده بودند.

وی در پاسخ به سوال مجری این برنامه تلویزیونی که آیا این افراد حقوقی هم دریافت می کنند؟ گفت: ابتدا باید بدانیم گروه های اعزامی فعالیت شان کاملا خداپسندانه و جهادی بوده است و چون ما غالبا بودجه سازندگی را در تابستانها صرف می کنیم حتی بودجه ی چندانی برای اعزام و حمل و نقل این گروه ها اختصاص نیافت و کاملا خودجوش و مردمی این اتفاق افتاد.

سردار زهرایی در ادامه ضمن تشریح طرح همبستگی ملی اظهار کرد: در مرحله ی دوم طرح بسیج سازندگی، ریاست سازمان بسیج سردار غیب پرور، طرحی را تحت عنوان طرح همبستگی ملی در قالب احداث 20 هزار پروژه عمرانی در مناطق سیل زده به همت 70 هزار مسجد سطح کشور تصویب و به مرحله اجرا رساند.

گفتنی است اگر مردم عزیز کشور در قالب این طرح خواستار کمک به مردم مناطق سیل زده هستند از طریق سامانه الکترونیکی و سایت عمران اجتماعی و یا کد دستوری #11*880* و یا شماره حساب سازمان بسیج مستضعفین می توانند اقدام کنند و مستقیما ضمن انتخاب واحد مسکونی و مشخصات خانواده سیل زده اقدام به کمک رسانی کنند، شایان ذکر است تمام مراحل از ابتدای ساخت بصورت شفاف در این سامانه قابل مشاهده است.

 

ارسال نظرات