خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصار الحسین(ع) همدان با بیان اینکه باید سطح کیفی حلقات صالحین را بالا ببرید، گفت: در این برهه از زمان باید بصیرت‌افزایی و تبیین آگاهانه اتفاق بیفتد و مخاطبین انتظار نشست‌های سطح بالا و تخصصی را دارند بنابراین باید تلاش کرد تا این خواسته به بهترین نحو عملی شود.
کد خبر: ۹۱۴۷۲۸۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶

ضرورت افزایش سطح کیفی حلقات صالحین/ این برهه از زمان نیازمند بصیرت‌افزایی و تبیین آگاهانه استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ محمد ملایی در جمع مربیان حلقه‌های صالحین بسیج فرهنگیان اظهار داشت: مربیان باید در زمینه‌های مختلف سطح اطلاعات خود را بالا ببرند تا در مواقع لزوم بتوانند با استدلال و دلایل منطقی جواب مخاطب خود را بدهند.

وی با تشریح بودجه مربوط به سهم فرهنگیان در برنامه ششم افزود: هدف برنامه ششم توسعه حمایت از معلمان است که باید از نمایندگان مجلس دعوت کنید که در جمع حلقات حاضر شده و در مورد جزئیات تصویب بودجه‌های مربوط به فرهنگیان را در جمع مربیان و اعضای حلقات صالحین توضیح دهند.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصار الحسین(ع) همدان همچنین با اشاره به تکالیف مشخص شده دولت در برنامه ششم توسعه گفت: دولت باید به بندهای متذکر در برنامه ششم توسعه پایبند باشد تا حق معلمین با توجه به جایگاه و منزلت این قشر تمام و کمال پرداخت شودو اگر نظام رتبه بندی معلمین به صورت کامل اجرا شود انقلابی در اوضاع معیشتی این قشر اتفاق می‌افتد.

وی همچنین با تاکید بر تاثیر مربیان حلقات صالحین در بالابردن سطح آگاهی معلمان افزود: باید سعی شود در جلسات حلقه‌های صالحین بیشتر تکیه بر تشریح مسائل مربوط به نظام رتبه‌بندی و نقش مجلس در پیشبرد و تحقق این طرح شود، چراکه به فرموده مقام معظم رهبری هدف ما بصیرت دادن است و نتیجه با خداست؛ بنابراین تا جایی که می‌توانید از افراد قدرتمند در بیان قرائن و شواهد در جلسات حلقه‌های صالحین استفاده کنید تا نتیجه حاصله از این جلسات به ایده‌آل‌های بسیج نزدیک‌تر شود.

ملایی با بیان اینکه باید سطح کیفی حلقات صالحین را بالا ببرید، گفت: در این برهه از زمان باید بصیرت‌افزایی و تبیین آگاهانه اتفاق بیفتد و مخاطبین انتظار نشست‌های سطح بالا و تخصصی را دارند بنابراین باید تلاش کرد تا این خواسته به بهترین نحو عملی شود.

وی ضمن تشریح سطوح تعریف شده در طرح رتبه‌بندی معلمان ابراز داشت: رتبه‌بندی معلمین یکی از طرح‌های حمایتی برای معلمین است که در آن معلمین پنج رتبه دارند و سطوح تعریف شده آنها در حد استاد، استادیار و ... است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان سپاه انصار الحسین(ع) همدان ادامه داد: سه شاخصه در این طرح رتبه معلم را افزایش می‌دهد از جمله تخصص که بیشتر در دوره‌های ضمن خدمت محقق می‌شود، سطح تحصیلات و سنوات مثبت که این شاخص‌ها کمک می‌کند تا جایگاه اصلی معلمین در نظام رتبه‌بندی مشخص شود و اگر ملاک‌های این قانون اجرایی شود بسیاری از معلمین به حق خود خواهند رسید.

وی در ادامه با اشاره به مقابله جدی با نظام سرمایه‌داری در حکومت اسلامی گفت: در جریان نظام سرمایه‌داری هدف وسیله را توجیه می‌کند و از یک لیبرالیسم نباید انتظار تفکر اسلامی داشت چراکه این تفکر معلم را یک ابزار تلقی می‌کند تا به اهداف خود برسد و وظیفه شما در حلقات صالحین باید مبانی فکری این گروه را بشکافید .

ملایی همچنین با تشریح برخی وظایف مربیان حلقه‌های صالحین ادامه داد: وظیفه شما آگاهی نفر به نفر است و برای محقق شدن این رویکرد باید مشکل گفتمان را حل کنید تا با تبادل نظر و الگوسازی ذهنی بتوانید سوالات و ابهامات را در ذهن مخاطب حل کنید .

وی با تاکید بر لزوم دغدغه‌مندی مربیان حلقه‌های صالحین گفت: اگر بی‌دغدغه باشیم مسائلی چون کاپیتولاسیون پیش می‌آید، اگر بی‌دغدغه باشیم مشکلی مثل داعش به وجود می‌آید. زمان احساسی‌نگری گذشته است و باید مطالبه‌گر بود تا طبق قانون نظام و در چارچوب آن برای سوالات خود جواب پیدا کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات